Gå til innhold

4 barn med 4 menn..

Anbefalte innlegg

Hvis moren hadde det så veldig fint og velfungerende og ikke noe trøbbel, så hadde hun vel ikke behøvd å belaste denne andre personer med sine problemer?

For å bruke din egen teknikk, Sør? Hvordan kan du vite om den som skrev innlegget henviste til det å ha barn med fire fedre når hun nevnte trøbbel? Det tar du for gitt, men det kan du vel ikke vite.

Vi kan plukke fra hverandre dine innlegg på samme måten som du gjør med enkelte andres innlegg. Men de fleste gidder ikke slikt flisespikkeri og ordkløveri. Det er _saken_ det er artig å diskutere. Ikke alle mulig spissfindige feilformuleringer. Dette er ikke noen rettsal hvor det er _så_ store krav til å komme med plettfri og krystallklare utsagn. Høres forøvrig litt som om du har utnevt deg til en slags dommer her inn.

Jeg har observert deg i tidligere diskusjoner, så jeg kjenner lusa på gangen.

Hva så? Du har totalt bommet på poenget.

Den originale skribenten HAR allerede avslørt sine fordommer.

Mulig moren er "totalt uegnet", men da er det åpenbart IKKE fordi hun har "4 barn med 4 fedre".

Og det er DET hun blir fordømt for!

Med vennlig hilsen

Fortsetter under...

• Svar 226
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

55

• SierDuDet

19

• huufsa

9

• Dorthe

7

Mest aktive i denne tråden

Hvis det er et bevisst valg, så er jeg enig.

Men problemet er at det finnes noen som ikke er så ressurssterke at de kan planlegge slike begivenheter. De bare 'havner oppi det'. Og hvis dette er en slik person, er det ikke heldig - for ungene.

Men innlegget sa jo ikke noe om hva slags personlighet denne moren var.

Og om det så var, at hun har "havnet oppi det"... -så behøver det fortsatt ikke være uheldig for barna...?

Jeg "havnet oppi det" en gang jeg også... men jeg elsker gutten min høyere enn alt annet...! Og det vedder jeg på at hun gjør med barna sine hun også! Det finnes ingen grunn til at hennes barn ikke skulle ha det like bra som andre.

Gjest appendix

1) Problemet med fedrene er fedrenes, og ikke henne! Skulle hun ikke få barn fordi "faren kanskje stikker av"?

2) "Problemet med samfunnet" er jo nettopp årsaken til at jeg skriver her. Det er jo nettopp en del tullinger i denne tråden som ER problemet. Folk som er "flaue", for eksempel!

Det er som om hun skulle skrevet "jeg er flau fordi broren min har funnet seg en farget kjæreste", eller "ikke adopter svarte barn fordi de blir mobbet".

Og hvis du leser det jeg skriver (til en forandring) så forsvarer jeg nettopp folks rettighet til SELV å velge, uten at folk skal tre deres egen fasitt nedover hodet på folk som har 4 barn med 4 fedre.

Med vennlig hilsen

Folks rettighet til selv å velge. Det slår du i bordet med.

Jeg VELGER SELV å mene at jeg er glad og lykkelig fordi jeg ikke har fire barn med fire forskjellige fedre. Det velger jeg og mene. Akkurat som denne moren (kanskje) har valgt å ha nettopp barn med forskjellige fedre.

Jeg er veldig fornøyd med det valget mitt faktisk. Det har spart meg for utrolig mange problemer som jeg observerer rundt meg hos de som har VALGT å ha barn med forskjellige fedre. For i følge deg har de jo valgt det. Sa da har de også valgt problemene med det.

Så flott at både du og jeg og alle andre her inne kan VELGE akkurat hvordan vi vil leve og ikke minst hva vi mener.

Vi kan til og med VELGE å være uenig med Sør.

Gjest appendix

Og om det så var, at hun har "havnet oppi det"... -så behøver det fortsatt ikke være uheldig for barna...?

Jeg "havnet oppi det" en gang jeg også... men jeg elsker gutten min høyere enn alt annet...! Og det vedder jeg på at hun gjør med barna sine hun også! Det finnes ingen grunn til at hennes barn ikke skulle ha det like bra som andre.

Nei, det VET vi jo ingenting om! Innlegget sier ingenting om moren valgte det bevisst eller 'havnet oppi det'.

Det er vel siden vi ikke vet at det blir så mye diskusjon her. Alt blir basert på ren gjetning.

Hadde jo vært artig om denne 'andres meninger' kunne kommet tilbake med noen utfyllende kommentarer og opplysninger.

Folks rettighet til selv å velge. Det slår du i bordet med.

Jeg VELGER SELV å mene at jeg er glad og lykkelig fordi jeg ikke har fire barn med fire forskjellige fedre. Det velger jeg og mene. Akkurat som denne moren (kanskje) har valgt å ha nettopp barn med forskjellige fedre.

Jeg er veldig fornøyd med det valget mitt faktisk. Det har spart meg for utrolig mange problemer som jeg observerer rundt meg hos de som har VALGT å ha barn med forskjellige fedre. For i følge deg har de jo valgt det. Sa da har de også valgt problemene med det.

Så flott at både du og jeg og alle andre her inne kan VELGE akkurat hvordan vi vil leve og ikke minst hva vi mener.

Vi kan til og med VELGE å være uenig med Sør.

Selvsagt kan du velge å være uenig, men du klarer åpenbart ikke å argumentere for ditt ståsted.

Poenget er nettopp at man IKKE vet at det er "trøbbel", og derfor skal man ikke fordømme henne.

Du har kanskje sett "problemer" blant mødre som har flere fedre; jeg har sett problemer blant dem som aldri har hatt mer enn én mann.

Ergo er det "mange fedre" noen grunn til å fordømme eller berømme denne kvinnen. Det blir bare for dumt.

Med vennlig hilsen

Annonse

Nei, det VET vi jo ingenting om! Innlegget sier ingenting om moren valgte det bevisst eller 'havnet oppi det'.

Det er vel siden vi ikke vet at det blir så mye diskusjon her. Alt blir basert på ren gjetning.

Hadde jo vært artig om denne 'andres meninger' kunne kommet tilbake med noen utfyllende kommentarer og opplysninger.

Det er som du sier, ren gjetning, ja... derfor er det feil å dømme denne kvinnen til å være 'uansvarlig' osv..

De fleste mennesker gjør sitt beste for barna sine, derfor tar jeg utgangspunkt i at denne kvinnen også gjør det.

Er hun et av unntakene, så bør 'andres meninger' evt. tilføye det... for da blir diskusjonen en helt annen...

Gjest appendix

Hva så? Du har totalt bommet på poenget.

Den originale skribenten HAR allerede avslørt sine fordommer.

Mulig moren er "totalt uegnet", men da er det åpenbart IKKE fordi hun har "4 barn med 4 fedre".

Og det er DET hun blir fordømt for!

Med vennlig hilsen

Jeg har ikke ment det!

At hun var uegnet som mor _fordi_ hun hadde barn med fire forskjellige menn.

Min vinkling var heller at kanskje hun hun ikke hadde helt styr på lviet i utgangspunktet og derfor havnet oppe i denen situasjonen at hun fikk så mange pappaer å forholde seg til.

Men som sagt. Alt er bare ren gjetning. For min del kunne hun ha barn med ti forskjellige menn uten at jeg _fordømmer_ henne. Men jeg må jo si at jeg synes synd på henne. Men det er jo igjen ut ifra mitt ståsted. Jeg ville synes det var helt forferdelig.

Jeg ville aldri ha valgt det hun har valgt (høres ut som om du vet at hun har valgt det, det er mer enn jeg kan si), men jeg har aldri sagt at jeg fordømmer det. Da må jeg komme tilbake til at du sier at jeg må lese innlegga ordentlig. Det kan ikke du ha gjort heller. Det med at jeg fordømmer denne mora er noe du har laget til oppi hodet ditt.

Gjest appendix

Selvsagt kan du velge å være uenig, men du klarer åpenbart ikke å argumentere for ditt ståsted.

Poenget er nettopp at man IKKE vet at det er "trøbbel", og derfor skal man ikke fordømme henne.

Du har kanskje sett "problemer" blant mødre som har flere fedre; jeg har sett problemer blant dem som aldri har hatt mer enn én mann.

Ergo er det "mange fedre" noen grunn til å fordømme eller berømme denne kvinnen. Det blir bare for dumt.

Med vennlig hilsen

Du har kommet inn i et spor du ikke kommer ut fra!

Same procedure as last time!

Jeg har ikke ment det!

At hun var uegnet som mor _fordi_ hun hadde barn med fire forskjellige menn.

Min vinkling var heller at kanskje hun hun ikke hadde helt styr på lviet i utgangspunktet og derfor havnet oppe i denen situasjonen at hun fikk så mange pappaer å forholde seg til.

Men som sagt. Alt er bare ren gjetning. For min del kunne hun ha barn med ti forskjellige menn uten at jeg _fordømmer_ henne. Men jeg må jo si at jeg synes synd på henne. Men det er jo igjen ut ifra mitt ståsted. Jeg ville synes det var helt forferdelig.

Jeg ville aldri ha valgt det hun har valgt (høres ut som om du vet at hun har valgt det, det er mer enn jeg kan si), men jeg har aldri sagt at jeg fordømmer det. Da må jeg komme tilbake til at du sier at jeg må lese innlegga ordentlig. Det kan ikke du ha gjort heller. Det med at jeg fordømmer denne mora er noe du har laget til oppi hodet ditt.

Du skriver: "Min vinkling var heller at kanskje hun hun ikke hadde helt styr på lviet i utgangspunktet og derfor havnet oppe i denen situasjonen at hun fikk så mange pappaer å forholde seg til."

Men "at hun ikke har styr på livet" er jo ren gjetting, og er skrevet i et innlegg av en person som var "flau" over det...

Skulle man være "flau"?

*riste på hodet*

Med vennlig hilsen

Gjest appendix

Du skriver: "Min vinkling var heller at kanskje hun hun ikke hadde helt styr på lviet i utgangspunktet og derfor havnet oppe i denen situasjonen at hun fikk så mange pappaer å forholde seg til."

Men "at hun ikke har styr på livet" er jo ren gjetting, og er skrevet i et innlegg av en person som var "flau" over det...

Skulle man være "flau"?

*riste på hodet*

Med vennlig hilsen

Jeg synes det er tull at denne personen er flau over en annens måte å ordne livet på. Helt på linje med deg der.

Men samtidig må jeg innrømme at jeg nok (helt sikkert faktisk) hadde vært flau over meg selv hvis jeg hadde hatt barn med fire forskjellige menn, eller vært gift og skilt fire ganger, eller gått konkurs tre ganger, fått sparken fra jobben et par ganger. For alt dette sier noe om at en ikke makter å holde orden på lviet sitt i den grad det (for meg) er ønskelig. Og være flau over seg selv må vel være lov.

Men egentlig så har jeg gitt opp å tro at du noengang kommer til å forstå hva jeg mener. Du VIL ikke forstå. Hadde du lest nøye så burde du skjønne at jeg og andre her driver og filosoferer rundt denne problemstillingen. Ser på de forskjellige sider slik de kan være. Det er du som er helt hysterisk og mener at vi fordømmer denne dama. Jeg fordømmer ikke henne. Hun kan gjøre og mene hva hun vil. Og det kan du også. Så la meg også mene hva jeg vil da.

Jeg synes det er tull at denne personen er flau over en annens måte å ordne livet på. Helt på linje med deg der.

Men samtidig må jeg innrømme at jeg nok (helt sikkert faktisk) hadde vært flau over meg selv hvis jeg hadde hatt barn med fire forskjellige menn, eller vært gift og skilt fire ganger, eller gått konkurs tre ganger, fått sparken fra jobben et par ganger. For alt dette sier noe om at en ikke makter å holde orden på lviet sitt i den grad det (for meg) er ønskelig. Og være flau over seg selv må vel være lov.

Men egentlig så har jeg gitt opp å tro at du noengang kommer til å forstå hva jeg mener. Du VIL ikke forstå. Hadde du lest nøye så burde du skjønne at jeg og andre her driver og filosoferer rundt denne problemstillingen. Ser på de forskjellige sider slik de kan være. Det er du som er helt hysterisk og mener at vi fordømmer denne dama. Jeg fordømmer ikke henne. Hun kan gjøre og mene hva hun vil. Og det kan du også. Så la meg også mene hva jeg vil da.

Du sammenblander hummer, kanin og kanari.

Det er ingenting galt eller negativt hvis en kvinne ØNSKER å ha barn med flere menn.

Det er noe galt og negativt med å gå konkurs. Ingen ØNSKER å gå personlig konkurs.

At du sammenligner de to sier masse om deg.

Med vennlig hilsen

Annonse

Gjest appendix

Konstaterer bare at du ikke makter å presentere argumenter, men gjør deg til en del av hylekoret.

Med vennlig hilsen

Jeg hyler ut mine egne meninger, som er bare mine og som jeg VELGER å ha - akkurat som du hyler ut de meningene du velger å ha.

Hva bør jeg argumentere mot forresten? Det eneste vi (Sør inklusive) VET og ikke behøver å gjette på, er at denne personen som skrev innlegget var flau over noe en annen gjorde. Det mente jeg var dumt siden ingen er ansvarlig for andres handlinger. Det er min argumentasjon på det punktet.

Det andre får vi vel vente med å argumentere for elelr imot til vi vet litt mer. Hittil har både du og jeg og alle andre her drevet ren spekulering. Filosofert rundt en livssituasjon som en annen person er i og som en tredjepart er flau over. Det vi eventuelt dømmer er en tenkt situasjon, en fantasiperson som er laget i våre tanker.

Tar du det like alvorlig og personlig, og hisser deg like mye opp, hvis du er med på et spill av annet slag?

Gjest appendix

Du sammenblander hummer, kanin og kanari.

Det er ingenting galt eller negativt hvis en kvinne ØNSKER å ha barn med flere menn.

Det er noe galt og negativt med å gå konkurs. Ingen ØNSKER å gå personlig konkurs.

At du sammenligner de to sier masse om deg.

Med vennlig hilsen

Ja, det nekter jeg ikke for! Jeg ville vært flau over det. Det er mitt VALG. Fordømmer du det da?

Jeg ville faktisk vært mindre flau over å gå konkurs to ganger enn å ha barn med fire forskjellige menn.

Jeg hyler ut mine egne meninger, som er bare mine og som jeg VELGER å ha - akkurat som du hyler ut de meningene du velger å ha.

Hva bør jeg argumentere mot forresten? Det eneste vi (Sør inklusive) VET og ikke behøver å gjette på, er at denne personen som skrev innlegget var flau over noe en annen gjorde. Det mente jeg var dumt siden ingen er ansvarlig for andres handlinger. Det er min argumentasjon på det punktet.

Det andre får vi vel vente med å argumentere for elelr imot til vi vet litt mer. Hittil har både du og jeg og alle andre her drevet ren spekulering. Filosofert rundt en livssituasjon som en annen person er i og som en tredjepart er flau over. Det vi eventuelt dømmer er en tenkt situasjon, en fantasiperson som er laget i våre tanker.

Tar du det like alvorlig og personlig, og hisser deg like mye opp, hvis du er med på et spill av annet slag?

Poenget er at selv om man selv hadde 4 barn med 5 forskjellige fedre er det fremdeles ikke noe å være "flau"over!

Det er ikke noe "gale" med det, og at en slektning skulle være "flau" er for dumt til å kommentere.

Med vennlig hilsen

Gjest appendix

Poenget er at selv om man selv hadde 4 barn med 5 forskjellige fedre er det fremdeles ikke noe å være "flau"over!

Det er ikke noe "gale" med det, og at en slektning skulle være "flau" er for dumt til å kommentere.

Med vennlig hilsen

Helt enig i at det ikke er noe galt med det! Men JEG hadde vært flau over det hvis det gjaldt meg. Og DET, Sør, kan du ihvertfall ikke krangle om. For hva JEG er flau over det må jeg vel bestemme selv?

Så skal jeg heller leve med at du da synes at jeg er et ræva menneske!

Helt enig i at det ikke er noe galt med det! Men JEG hadde vært flau over det hvis det gjaldt meg. Og DET, Sør, kan du ihvertfall ikke krangle om. For hva JEG er flau over det må jeg vel bestemme selv?

Så skal jeg heller leve med at du da synes at jeg er et ræva menneske!

Da hadde du selvsagt hatt en grunn til å være flau! :-)

Med vennlig hilsen

Gjest andres meninger

Ikke rart det blir krig i verden..

Skal tro hva slektningene dine sier om en slik prektig en som deg??

til goldis; ingen grunn til å være så frekk! jeg har da slettes ikke sagt at jeg er så prektig! men det var ikke meg det var snakk om her.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...