Gå til innhold

4 barn med 4 menn..

Anbefalte innlegg

Gjest appendix

hei, det ble mange innlegg her! og mange meninger. jeg tror ikke det siste barnet var planlagt, men hun ble gravid da de ikke brukte prevensjon. hun har sagt hun lett blir gravid, og bør passe på synes jeg. den nye kjæresten har hun ikke kjent så lenge, men jeg håper inderlig det går bra med dem! hun må slå seg til ro, og ordne opp i tingene som ligger der. jeg vil ikke gå inn på alt her.

Det er nok fornuftig å ikke utbrodere for mye her ja. Det er alt for mange som kliner til med så detaljerte historier at den stakkaren som helt uvitende (og sannsynligvis mot sin vilje) blir diskutert her på DOL lett kan kjennes igjen.

Får håpe den karen hun har nå er en som kan ta litt ansvar da.

Fortsetter under...

• Svar 226
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

55

• SierDuDet

19

• huufsa

9

• Dorthe

7

Mest aktive i denne tråden

Gjest andres meninger

Som datter av en som hadde barn med flere fedre hadde jeg ikke noe problem med det.

Det var et større problem med kjerringer som sto bak blondegardinene og dømte henne mens de mumlet: "Stakkars barn.."

Vi hadde det helt fint!

Ofte er det mer flaks enn moral som skiller de som har alle barna med samme far fra de som ikke har det.

Jeg har sett historien bak og er kjempestolt av moren min. Den måten hun har håndtert de overraskelsene livet har gitt henne står det respekt av.

Så får fordømmende skvaldrekjerringene si hva de vil. Gudene skal vite hvilke skjelett de gjemmer i skapene sine. ;-)

kie; jeg er ingen skvaldrekjerring. virker som alle er ute etter å ta meg her? vel, jeg har i alle fall fått mye å lese (og tenke på).

jeg vil ikke sverte henne! det virker som alle her synes jeg er verdens ondeste. men jeg ønsker faktisk at hun skal ha det bra!!! både hun og barna.

Jeg tror ordet "flau" kom litt feil ut, da... - det er jo det jeg reagerer på, i hvertfall... at du er 'flau'...

Du bryr deg om dem??

Kan du forklare hva du er 'flau' over...?

Annonse

Gjest abrakadabrasimsalabim

jeg vil ikke sverte henne! det virker som alle her synes jeg er verdens ondeste. men jeg ønsker faktisk at hun skal ha det bra!!! både hun og barna.

For å ha det bra må hun leve etter dine standarder? Jeg tror faktisk dette er en kvinne som er glad i barn.

Gjest andres meninger

Greit nok det.. Men du må la andre folk ta ansvar for sine egne handlinger..

Hvordan er du når du er på besøk til henne?? Ser du nedlatende på henne??

Kjenner ei som har barn med tre fedre.. Går kjempegreit det, og har heller aldri tenkt nedlatende om henne for den grunn.. Hun om den saken..

jeg ser ikke nedlatende på henne! slettes ikke. jeg er da glad i henne og ønsker hennes beste.

hei, det ble mange innlegg her! og mange meninger. jeg tror ikke det siste barnet var planlagt, men hun ble gravid da de ikke brukte prevensjon. hun har sagt hun lett blir gravid, og bør passe på synes jeg. den nye kjæresten har hun ikke kjent så lenge, men jeg håper inderlig det går bra med dem! hun må slå seg til ro, og ordne opp i tingene som ligger der. jeg vil ikke gå inn på alt her.

"jeg tror ikke det siste barnet var planlagt, men hun ble gravid da de ikke brukte prevensjon. hun har sagt hun lett blir gravid, og bør passe på synes jeg. "

(sorry , måtte lime inn noe av det du skrev, sånn at jeg husker hva jeg skulle svare på)

Du _tror_ ikke at barnet var planlagt, skriver du... Hva så egentlig? Gir det deg noe mer rett til å blande deg opp i hennes saker? Ville hun ikke hatt barnet kunne hun valgt abort, men hun gjorde det ikke. Da syns jeg faktisk ikke du eller noen andre har noe med å "bestemme" over henne - hva som er rett og ikke rett for henne.

Du kan jo synse og mene til du blir blå i trynet, men til syvende og sist, så er det da hun som må få ta valgene over sitt liv.

"hun må slå seg til ro, og ordne opp i tingene som ligger der."

Og hvem bestemmer hva hun må? Du?!? *rister på hodet*

Gjest appendix

Hun har vel tatt et valg, fire aborter kunne gjort henne også i stand til å moralisere over andres håpløse valg. Så kunne hun blitt med i Skvadre og Akk- og Ve klubben din.

Hvor mange aborter har f.eks. du tatt?

Valget står ikke bare mellom å få barn eller å ta abort. En kan faktisk også velge å bruke prevensjon.

Gjest appendix

Og derfor skal hun være "flau"?

Og du? Skal du være flau?

Det er FLAUT (og ulovlig) å mishandle folk slik at de kommer på krisesenter. Det er IKKE "flaut" å bli mishandlet, eller komme på krisesenter.

*rister på hodet*

Med vennlig hilsen

Så vidt jeg kan se så har ikke 'andres meninger' sagt at hun synes det er flaut at denne moren er mishandlet og har vært på krisesenter!

Det er noe du tar ut av løse luften for å kunne diskutere videre.

Du beskylder oss for å finne på ting. Hva kaller du da disse uttalelsene fra deg?

Valget står ikke bare mellom å få barn eller å ta abort. En kan faktisk også velge å bruke prevensjon.

Og en kan faktisk velge å få barn, hvis en vil det!

Uten at det er noe "gale" med det!

Og langt mindre at slektninger skal være flaue over det.

Med vennlig hilsen

Annonse

Gjest appendix

Du skriver: "hun må slå seg til ro,"

Hvorfor "må" hun det?

Slik at hun oppfyller dine krav til "moralsk og anstendig oppførsel"?

Med vennlig hilsen

Kanskje fordi noen rundt henne og kjenner familien bedre enn oss her på DOL, har lagt merke til at barna ikke har det så bra som ønskelig.

Jeg mener det må være viktigere hvordan barna har det. Det viktigste faktisk. Hvorfor denne overfokuseringen på at moren må gjøre som hun vil? En kan ikke gjøre som en vil når en har barn. Da skal barna komme i første rekke. Ihvertfall er det slik det burde være.

Voksne skal ikke realisere seg selv og sine egne ønsker om et spesielt liv eller en spesiell måte å leve på hvis dette går ut over barna en har. Det er min mening. Og den har jeg så mye jeg vil. Barna kommer først!

Gjest moralist

Det er for sent å bruke prevensjon når en er blitt gravid, og DA må en velge. Ikke hjelper det med moralisering heller, graviditeten er et faktum samme hva andre måtte mene om akkurat den saken.

Så vidt jeg kan se så har ikke 'andres meninger' sagt at hun synes det er flaut at denne moren er mishandlet og har vært på krisesenter!

Det er noe du tar ut av løse luften for å kunne diskutere videre.

Du beskylder oss for å finne på ting. Hva kaller du da disse uttalelsene fra deg?

Dette er en tråd om hun har grunn til å være "flau"...

Med vennlig hilsen

Gjest andres meninger

Hun har vel tatt et valg, fire aborter kunne gjort henne også i stand til å moralisere over andres håpløse valg. Så kunne hun blitt med i Skvadre og Akk- og Ve klubben din.

Hvor mange aborter har f.eks. du tatt?

nei nå! ingen aborter, og hva har det med noe å gjøre? dessuten ville jeg ikke at denne jenta tok abort heller!! men tenke prevensjon! det var jo ikke planlagt, og det hadde vært best å vente.

Gjest appendix

Og en kan faktisk velge å få barn, hvis en vil det!

Uten at det er noe "gale" med det!

Og langt mindre at slektninger skal være flaue over det.

Med vennlig hilsen

Diskuterer du med deg selv nå heller? Hvis du svarte på mitt innlegg, så skjønner jeg ikke hvorfor du kommer med det at det ikke er noe 'galt' i å få barn.

Det har ikke jeg sagt iallefall. Ser du syner eller noe?

Det er ikke noe galt i å få barn. Det er ikke noe galt med å bruke prevensjon. Det er ikke noe galt i å ta abort for de som ønsker det.

Så hva driver du og maler på dette for? Jeg begynner derimot å lure på om det er deg det er noe galt med.

(Halvironisk denne gangen)

Gjest andres meninger

Det er for sent å bruke prevensjon når en er blitt gravid, og DA må en velge. Ikke hjelper det med moralisering heller, graviditeten er et faktum samme hva andre måtte mene om akkurat den saken.

ja, hun er gravid og da støtter vi henne selvsagt. vi bryr oss jo om henne, selv om dere ikke tror jeg gjør det..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...