Gå til innhold

4 barn med 4 menn..

Anbefalte innlegg

Kanskje fordi noen rundt henne og kjenner familien bedre enn oss her på DOL, har lagt merke til at barna ikke har det så bra som ønskelig.

Jeg mener det må være viktigere hvordan barna har det. Det viktigste faktisk. Hvorfor denne overfokuseringen på at moren må gjøre som hun vil? En kan ikke gjøre som en vil når en har barn. Da skal barna komme i første rekke. Ihvertfall er det slik det burde være.

Voksne skal ikke realisere seg selv og sine egne ønsker om et spesielt liv eller en spesiell måte å leve på hvis dette går ut over barna en har. Det er min mening. Og den har jeg så mye jeg vil. Barna kommer først!

Sikkert, men hvor mange sexpartnere hun har, har fint lite å gjøre med om hun er en god mor!

Tråden her går på om slektningen skal være "flau" fordi moren har 4 barn med 5 menn! (ref. titelen på tråden!)

Med vennlig hilsen

Fortsetter under...

• Svar 226
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

55

• SierDuDet

19

• huufsa

9

• Dorthe

7

Mest aktive i denne tråden

Gjest andres meninger

Og en kan faktisk velge å få barn, hvis en vil det!

Uten at det er noe "gale" med det!

Og langt mindre at slektninger skal være flaue over det.

Med vennlig hilsen

hun hadde ikke planlagt å bli gravid nå, men brukte heller ikke prevensjon. hun har rettsak på gang, og mye å tenke på. ikke bare bare å ha mange menn/fedre å forholde seg til. mye rot.

nei nå! ingen aborter, og hva har det med noe å gjøre? dessuten ville jeg ikke at denne jenta tok abort heller!! men tenke prevensjon! det var jo ikke planlagt, og det hadde vært best å vente.

Du skriver: "det hadde vært best å vente."

Best for hvem da?

Er hun ikke "egnet" til å ta slike avgjørelser selv?

Jeg er rystet over dine holdninger!

Med vennlig hilsen

hun hadde ikke planlagt å bli gravid nå, men brukte heller ikke prevensjon. hun har rettsak på gang, og mye å tenke på. ikke bare bare å ha mange menn/fedre å forholde seg til. mye rot.

Men da er det "drittsekkene av noen menn" som det er "noe i veien med", og ikke henne som åpenbart står opp for seg selv!

Med vennlig hilsen

Gjest andres meninger

Diskuterer du med deg selv nå heller? Hvis du svarte på mitt innlegg, så skjønner jeg ikke hvorfor du kommer med det at det ikke er noe 'galt' i å få barn.

Det har ikke jeg sagt iallefall. Ser du syner eller noe?

Det er ikke noe galt i å få barn. Det er ikke noe galt med å bruke prevensjon. Det er ikke noe galt i å ta abort for de som ønsker det.

Så hva driver du og maler på dette for? Jeg begynner derimot å lure på om det er deg det er noe galt med.

(Halvironisk denne gangen)

jeg leser så mange innlegg her at jeg nok mister litt styringen over hvem og hva jeg svarer på..

Annonse

Gjest andres meninger

Tja, jeg vet ikke helt, jeg. Jeg antar at alternativet, altså fire ABORTER bak seg, egentlig ville vært litt verre.

Det er fire levende, livsglade barn vi snakker om her. Synes man bør se forbi hvem de har til fedre.

ville ikke at hun hadde tatt abort, molli

jeg ser ikke nedlatende på henne! slettes ikke. jeg er da glad i henne og ønsker hennes beste.

Hun må selv feile og lære..

Hun som min venninne tror sikkert de har funnet den rette og så går det galt.. Men har det hun jeg kjenner nå da..

Man ser seg blind på kjærlighet vet du... Men ta deg en prat med henne, el hjelp henne for den saks skyld.. Kan være hun trenger og lufte seg til noen hun også..

Diskuterer du med deg selv nå heller? Hvis du svarte på mitt innlegg, så skjønner jeg ikke hvorfor du kommer med det at det ikke er noe 'galt' i å få barn.

Det har ikke jeg sagt iallefall. Ser du syner eller noe?

Det er ikke noe galt i å få barn. Det er ikke noe galt med å bruke prevensjon. Det er ikke noe galt i å ta abort for de som ønsker det.

Så hva driver du og maler på dette for? Jeg begynner derimot å lure på om det er deg det er noe galt med.

(Halvironisk denne gangen)

Du skrev: "En kan faktisk også velge å bruke prevensjon."

Tror du ikke folk vet det?

Det ligger implisitt i ditt svar at du mener at hun burde brukt prevensjon, og derfor at du er bedre egnet enn henne selv til å vurdere om hun skulle ha barn eller ei.

Og du, som du så flittig påpeker, kjenner henne knapt.

Likevel påstår du at ungene hennes ikke burde eksistert! (Det ville de jo ikke hvis hun hadde brukt prevensjon!)

Med vennlig hilsen

Det er selvsagt lett å heve moralistisk pekepenger i slike saker. Men det er også like lett å hevde et synspunkt som applauderer enhver livsførsel, uansett.

Jeg tar gjerne en syretest ved å spørre meg selv om jeg hadde ønsket for min datter at hun fikk fire barn med fire ulike fedre. Jeg er ikke sikker på at jeg hadde ønsket det. Ikke for min skyld, og ikke for "skam" er hva det måtte være, men for hennes og barnas del.

Dette fordi jeg antar det ville være problematisk og krevende å skulle forholde seg til et slikt "mangfold".

Når det er sagt, ville jeg selvsagt være en stolt bestefar.

Det er forunderlig hvor bastant enkelte kan hevde sine synspunkter i slike saker. Men nå er jo dette dol, og da er vel bastante synspunkter noe av det viktigste.

Gjest appendix

Du skrev: "En kan faktisk også velge å bruke prevensjon."

Tror du ikke folk vet det?

Det ligger implisitt i ditt svar at du mener at hun burde brukt prevensjon, og derfor at du er bedre egnet enn henne selv til å vurdere om hun skulle ha barn eller ei.

Og du, som du så flittig påpeker, kjenner henne knapt.

Likevel påstår du at ungene hennes ikke burde eksistert! (Det ville de jo ikke hvis hun hadde brukt prevensjon!)

Med vennlig hilsen

Jeg påstår ingen ting jeg!

Men jeg sier at det hadde ikke forundra meg om hun hadde vært bedre tjent med å bruke prevensjon. Etterhvert som jeg leser fler innlegg fra 'andres meninger' så heller jeg mer og mer til den retningen.

'andres meninger' vet jo noe om situasjonen der hjemme - i motsetning til oss (og deg).

Annonse

Det er selvsagt lett å heve moralistisk pekepenger i slike saker. Men det er også like lett å hevde et synspunkt som applauderer enhver livsførsel, uansett.

Jeg tar gjerne en syretest ved å spørre meg selv om jeg hadde ønsket for min datter at hun fikk fire barn med fire ulike fedre. Jeg er ikke sikker på at jeg hadde ønsket det. Ikke for min skyld, og ikke for "skam" er hva det måtte være, men for hennes og barnas del.

Dette fordi jeg antar det ville være problematisk og krevende å skulle forholde seg til et slikt "mangfold".

Når det er sagt, ville jeg selvsagt være en stolt bestefar.

Det er forunderlig hvor bastant enkelte kan hevde sine synspunkter i slike saker. Men nå er jo dette dol, og da er vel bastante synspunkter noe av det viktigste.

Hei,

Diskusjonen her går ikke på om det er "lett for moren", men om det er "flaut" for slektningen at moren har 4 barn med 4 menn.

Med vennlig hilsen

Gjest andres meninger

Du skriver: "det hadde vært best å vente."

Best for hvem da?

Er hun ikke "egnet" til å ta slike avgjørelser selv?

Jeg er rystet over dine holdninger!

Med vennlig hilsen

best å vente pga hun har mye å tenke på; nettopp ferdig med rettsak, ny venter. hun burde denne gangen kanskje bli bedre kjent med kjæresten før de får barn?

Gjest appendix

Du kan takke meg for at jeg endrer på tittelen i innlegg, slik at du lettere kan finne rundt i tråden! :-)

Med vennlig hilsen

Vi takker igrunnen deg for hele diskusjonen vi!

Uten deg hadde tråden knapt vært synlig....

Bare for ordens skyld: det var ironisk.

Gjest appendix

Hei,

Diskusjonen her går ikke på om det er "lett for moren", men om det er "flaut" for slektningen at moren har 4 barn med 4 menn.

Med vennlig hilsen

Er det det vi diskuterer altså?

Men hvordan kan _vi_ vite hva som er flaut for hvem som helst andre enn oss selv?

Det er jo en personlig følelse som ingen andre kan evaluere.

På grunn av forskjellige livsopplevelser er det forskjellige ting vi blir flaue for.

Jeg påstår ingen ting jeg!

Men jeg sier at det hadde ikke forundra meg om hun hadde vært bedre tjent med å bruke prevensjon. Etterhvert som jeg leser fler innlegg fra 'andres meninger' så heller jeg mer og mer til den retningen.

'andres meninger' vet jo noe om situasjonen der hjemme - i motsetning til oss (og deg).

"Andres meninger" er en person som er "flau" (hun skriver det til og med 2 ganger!) fordi en slektning har 4 barn med 4 menn!

Med vennlig hilsen

Er det det vi diskuterer altså?

Men hvordan kan _vi_ vite hva som er flaut for hvem som helst andre enn oss selv?

Det er jo en personlig følelse som ingen andre kan evaluere.

På grunn av forskjellige livsopplevelser er det forskjellige ting vi blir flaue for.

Så du mener at det er helt OK å være flau fordi "min bror adopterte et svart barn" og "jeg synes det er flaut med svarte barn i familien"?

Med vennlig hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...