Gå til innhold

4 barn med 4 menn..

Anbefalte innlegg

Gjest appendix

best å vente pga hun har mye å tenke på; nettopp ferdig med rettsak, ny venter. hun burde denne gangen kanskje bli bedre kjent med kjæresten før de får barn?

Folk flest ville vel faktisk vært enig med deg i den vurderingen ville jeg tro!

De fleste bekymrer seg jo for hvordan 'barna' har det i ekteskapet, med økonomien, hvordan barnebarna har det osv.

Det er jo et uttrykk for at en er glad i folk og ønsker det beste for dem!

Fortsetter under...

• Svar 226
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

55

• SierDuDet

19

• huufsa

9

• Dorthe

7

Mest aktive i denne tråden

best å vente pga hun har mye å tenke på; nettopp ferdig med rettsak, ny venter. hun burde denne gangen kanskje bli bedre kjent med kjæresten før de får barn?

Men kanskje HUN selv har tatt en vurdering og VIL ha barn nå?

Greit at du ikke er enig med henne om når er et passende tidspunkt, men du fremstiller henne jo som "flere meter tilbakestående", bare fordi du ikke er enig med hennes valg av når HUN skal ha barn!

Med vennlig hilsen

Gjest andres meninger

Det er selvsagt lett å heve moralistisk pekepenger i slike saker. Men det er også like lett å hevde et synspunkt som applauderer enhver livsførsel, uansett.

Jeg tar gjerne en syretest ved å spørre meg selv om jeg hadde ønsket for min datter at hun fikk fire barn med fire ulike fedre. Jeg er ikke sikker på at jeg hadde ønsket det. Ikke for min skyld, og ikke for "skam" er hva det måtte være, men for hennes og barnas del.

Dette fordi jeg antar det ville være problematisk og krevende å skulle forholde seg til et slikt "mangfold".

Når det er sagt, ville jeg selvsagt være en stolt bestefar.

Det er forunderlig hvor bastant enkelte kan hevde sine synspunkter i slike saker. Men nå er jo dette dol, og da er vel bastante synspunkter noe av det viktigste.

jeg ser jo at det ikke er helt lett for henne å ha så mange å forholde seg til.

Gjest appendix

Så du mener at det er helt OK å være flau fordi "min bror adopterte et svart barn" og "jeg synes det er flaut med svarte barn i familien"?

Med vennlig hilsen

Jeg synes ikke det ville vært ok. Ganske teit egentlig spør du meg.

Men hvis _du_ syntes det var flaut, så var vel ikke det mitt problem. Jeg tar ansvar for mine følelser og du tar ansvar for dine.

Hvis du syntes en slik ting var flaut, så hadde du sannsynligvis et mentalt problem. Men det er det jo mange som har. Det er derfor det er så mange rare reaksjoner ute og går over alt i samfunnet. Folk er forskjellige og reagerer forskjellig på like påvirkninger.

Annonse

det er ikke ordet "flau" som er det viktigste her

Men det er det du bruker 2 ganger i innlegget, samt å påpeke at hun har "4 barn med 4 menn".

Slik du fremstår i hovedinnlegget i tråden bryr du deg mer om "hva naboene mener om slektningen din" enn noe annet.

Hvis det ikke er tilfelle, så er jo det bra! :)

Med vennlig hilsen

Gjest appendix

det er ikke ordet "flau" som er det viktigste her

Nei, det tror ikke jeg heller!

Men av en eller annen grunn er det enkelte som helt hysterisk har grepet fatt i det. Og de er ikke helt i stand til å skifte fokus.

Jeg tror du er bekymret for denne mora. Det er det lov å være. Og bra å bry seg.

Hun har tydeligvis floket det litt til for seg. Kan ikke se at en kan kalle det noe annet. Ville vært veldig bekymret hvis det var min datter eller niese eller kusine.

Får håpe det ordner seg.

Gjest andres meninger

Greit at du ikke er enig med henne om når er et passende tidspunkt, men du fremstiller henne jo som "flere meter tilbakestående", bare fordi du ikke er enig med hennes valg av når HUN skal ha barn!

Med vennlig hilsen

jeg vet det ikke var meningen at hun skulle bli gravid nå, og jeg synes ikke vondt/stygt om henne. men hun tenker ikke alltid på konsekvensene av de valg hun tar. bl.a. flytter hun mye, og barna får ikke fotfeste.

Men av en eller annen grunn er det enkelte som helt hysterisk har grepet fatt i det. Og de er ikke helt i stand til å skifte fokus.

Jeg tror du er bekymret for denne mora. Det er det lov å være. Og bra å bry seg.

Hun har tydeligvis floket det litt til for seg. Kan ikke se at en kan kalle det noe annet. Ville vært veldig bekymret hvis det var min datter eller niese eller kusine.

Får håpe det ordner seg.

Du skriver: "Hun har tydeligvis floket det litt til for seg."

"Tydeligvis"?

Fordi hun ikke arrangerer livet sitt slik du vil arrangere ditt, har hun "tydeligvis floket det litt til for seg"??

Med vennlig hilsen

Hei,

Diskusjonen her går ikke på om det er "lett for moren", men om det er "flaut" for slektningen at moren har 4 barn med 4 menn.

Med vennlig hilsen

Javel, da får jeg nok en gang konstatere at tråden ble i lengste laget.

Kanskje en annen vinkling; "flaut" på andres vegne, krever at man ikke approberer det den andre har gjort, mener, sier osv. Dessuten må man for å bli flau på andres vegne, gjerne ha et emosjonelt forhold til vedkommende.

Spørsmålet blir derfor om slektningens handling er av en slik art, at den kvalifiserer til at andre (slektninger) skal bli "flaue" på hennes vegne, eller egne vegne også (siden man er i slekt med vedkommende og er flau av det).

Er handlingen med 4 barn /4menn så en handling som moren og/eller hennes nærmeste bør være flau over?

"Flau" er ikke noe naturlig tilstand, men må ses i lys av de normer som finnes i det aktuelle samfunnet, altså det norske i dette tilfellet.

Man kan konstatere at fire barn/fire menn har liten tradisjon i Norge, og som sådan må sies å gå på tvers av det som er "vanlig". Siden barn også innebærer seksualitet, virker disse normene sterkere enn på andre områder.

Norge har ikke et sett med normer, men mange..og vi får derfor diskusjoner som i denne tråden.

Noen vil være mer konforme, andre vil utfordre normer.

Uansett vil noen føle skam over at ens nærmeste eller en selv er havnet i en slik situasjon. En slik skam følger av de normer man opererer under, og er akseptable.

Andre vil synes det er greit ut fra de normer de synes er greie, og vil ikke bare synes en 4/4 løsning er bra, men applaudere den ekstra fordi den utfordrer andres (mer snevre) normer, noe som har verdi i seg selv.

Man kan ikke bli enige i slike saker, og slike diskusjoner utarter ofte til krangel, fordi man raskt penser inn på dypere verdisyn.

Slik er det.

Gjest appendix

Med vennlig hilsen

Jeg synes heller ikke moren har god vurderingsevne hvis hun har VALGT å få barn i den situasjonen hun er nå. Faren er hun nylig blitt kjæreste med og en rettsak på gang.

Hun burde tenke på å ha krefter og energi og overskudd til de barna hun allerede har.

Hvis hun har VALGT det ville jeg sagt det var egoistisk og korttenkt.

De fleste andre ville ventet til rettsaken var over og til hun var blitt bedre kjent med kjæresten, slik at hunkan vite sikkert at det forholdet varer.

det me prevensjon? hun ville jo egentlig ikke ha flere barn, i alle fall ikke enda. så da kunne de brukt prevensjon.

Sier du at du er "flau" over at din slektning ikke brukte prevensjon?

Jeg har en slektning som kom til verden på tross av at moren var på pillen, og faren brukte kondom.

(Hun har alltid følt seg "uønsket"! *S*)

Med vennlig hilsen

Annonse

Gjest andres meninger

Får håpe det ordner seg.

takk! endelig ble noe skrevet som ikke får meg til å føle meg som verdens verste.. jeg skrev jo innlegget fordi jeg bryr meg om henne og barna, og det er greit å høre hva andre synes av og til.

Du skriver: "Hun har tydeligvis floket det litt til for seg."

"Tydeligvis"?

Fordi hun ikke arrangerer livet sitt slik du vil arrangere ditt, har hun "tydeligvis floket det litt til for seg"??

Med vennlig hilsen

Du blir noe for enkel i din argumentasjon. Det blir for mye enten-eller.

Du bør lære av meg som legger mer vekt på å få frem nyanser i diskusjonene, dertil se saken fra flere sider.

Gjest appendix

Javel, da får jeg nok en gang konstatere at tråden ble i lengste laget.

Kanskje en annen vinkling; "flaut" på andres vegne, krever at man ikke approberer det den andre har gjort, mener, sier osv. Dessuten må man for å bli flau på andres vegne, gjerne ha et emosjonelt forhold til vedkommende.

Spørsmålet blir derfor om slektningens handling er av en slik art, at den kvalifiserer til at andre (slektninger) skal bli "flaue" på hennes vegne, eller egne vegne også (siden man er i slekt med vedkommende og er flau av det).

Er handlingen med 4 barn /4menn så en handling som moren og/eller hennes nærmeste bør være flau over?

"Flau" er ikke noe naturlig tilstand, men må ses i lys av de normer som finnes i det aktuelle samfunnet, altså det norske i dette tilfellet.

Man kan konstatere at fire barn/fire menn har liten tradisjon i Norge, og som sådan må sies å gå på tvers av det som er "vanlig". Siden barn også innebærer seksualitet, virker disse normene sterkere enn på andre områder.

Norge har ikke et sett med normer, men mange..og vi får derfor diskusjoner som i denne tråden.

Noen vil være mer konforme, andre vil utfordre normer.

Uansett vil noen føle skam over at ens nærmeste eller en selv er havnet i en slik situasjon. En slik skam følger av de normer man opererer under, og er akseptable.

Andre vil synes det er greit ut fra de normer de synes er greie, og vil ikke bare synes en 4/4 løsning er bra, men applaudere den ekstra fordi den utfordrer andres (mer snevre) normer, noe som har verdi i seg selv.

Man kan ikke bli enige i slike saker, og slike diskusjoner utarter ofte til krangel, fordi man raskt penser inn på dypere verdisyn.

Slik er det.

-

Du blir noe for enkel i din argumentasjon. Det blir for mye enten-eller.

Du bør lære av meg som legger mer vekt på å få frem nyanser i diskusjonene, dertil se saken fra flere sider.

Med mindre man skal kontrollere andres sex-liv slik Taliban gjorde, er det vel liten grunn til å være "flau" over noe som helst her.

Med vennlig hilsen

Gjest andres meninger

Men det er det du bruker 2 ganger i innlegget, samt å påpeke at hun har "4 barn med 4 menn".

Slik du fremstår i hovedinnlegget i tråden bryr du deg mer om "hva naboene mener om slektningen din" enn noe annet.

Hvis det ikke er tilfelle, så er jo det bra! :)

Med vennlig hilsen

det jeg synes er viktigst her, er selvsagt ikke det med at jeg er flau.. det viktigste er at de har det fint, og det er jeg ikke så sikker på at de har det akkurat nå.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...