Gå til innhold

4 barn med 4 menn..

Anbefalte innlegg

Gjest appendix

Sier du at du er "flau" over at din slektning ikke brukte prevensjon?

Jeg har en slektning som kom til verden på tross av at moren var på pillen, og faren brukte kondom.

(Hun har alltid følt seg "uønsket"! *S*)

Med vennlig hilsen

Kort innpå!

Sør, nå tror jeg det er bare deg som ikke har oppfattet at dette 'flau' slett ikke var hovedsaken i denne problemstillingen.

Mulig det er det for deg, men det er ikke deg vi diskuterer. (Selv om det føles sånn)

Fortsetter under...

• Svar 226
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

55

• SierDuDet

19

• huufsa

9

• Dorthe

7

Mest aktive i denne tråden

kie; jeg er ingen skvaldrekjerring. virker som alle er ute etter å ta meg her? vel, jeg har i alle fall fått mye å lese (og tenke på).

Neida; jeg er ikke ute etter å ta deg. :-)

Om du er skvaldrekjerring vet jeg ikke. Jeg snakket om min egen erfaring der. Hvordan de som dømte ikke så at det var de selv som gjorde det "vanskelig", ikke antall fedre.

Jeg, og kanskje andre, reagerte på at du brukte orden flau. Kanskje var det "bekymret" som var mer dekkende, hva vet jeg?

Hvordan reagerte hun selv på graviditeten, forresten?

Ville det utgjøre en forskjell for deg om det _kun_ var at hun hadde 3 barn med forskjellige fedre fra før?

Eller er det det at hun kanskje ser ut til å styres av omstendighetene og andres (menns) ønsker uten å riktig "se" at hun kan påvirke livet sitt litt hun også?

Når det gjelder tilfellet jeg skrev om hadde det seg sånn at det var snakk om prevensjon som sviktet flere ganger. (spiral o.l.)

Mvh

Jeg fatter ikke hvorfor _du_ er flau over noe en annen har gjort.

Jeg forstår likevel problemet. 4 unger med 4 forskjellige fedre sier vel noe om hvordan denne jenta lever livet, og dette er da bare nødt til å få følger for barna også. Det må jo tross alt være helvete på jord å styre fedrenes besøkstid ut fra dette, noe man vel lukter når man leser innlegget ditt og du snakker om at hun har/har hatt rettsaker med to av fedrene.

For alt jeg vet kan jo rettsakene komme som følge av at fedrene er rasshøl, men når du i tillegg nevner en fyr som er et rasshøl, og som åpenbart ikke er blant disse to rettsakstilfellene, så lukter jeg her et snev av uanstendighet hos denne kvinnen dersom 3 av 4 av barnas fedre er rasshøl.

Radaren min sier vel at denne dama ikke er helt stabil.

Men jeg forstår fortsatt ikke hva du er flau over.

Og ja, det finnes nok flere som har barn med mer enn tre forskjellige fedre.

Annonse

det jeg synes er viktigst her, er selvsagt ikke det med at jeg er flau.. det viktigste er at de har det fint, og det er jeg ikke så sikker på at de har det akkurat nå.

Men, kjære deg, forekommer det deg ikke at kanskje en av de vanskeligste tingene for DEM (både mor og barn) å takle, er at slektninger lurer på om de har grunn til å være "flaue" over dem?

Det er jo det jeg vil frem til her. Jeg mener at du "legger stein til byrden" hvis du er "flau" over henne!

===

HVIS spørsmålet hadde vært: "hvordan kan jeg hjelpe en slektning som har 4 barn og problemer med fedrene", så ville jo tråden vært en helt annen... Ikke sant?

Med vennlig hilsen

Gjest andres meninger

Og hvordan har ungene det da? Og dessuten, om ungene ikke har det så bra, så behøver det vel ikke komme av at mora har barn med flere fedre heller..?

sant.. men det er ikke lett for den ene gutten å f.eks. reise til den andre kanten av landet for å møte faren sin. det tar på. så reiser den ene til faren sin, så den andre.. de har ulike bestefedre på farssiden, og mye å forholde seg til. men hun tar seg jo godt av barna, men de merker jo når hun er stresset pga problemer med en av fedrene.

Gjest appendix

Men når du snakker om "prevensjon" så ligger det implisitt i det du skriver at "ungene hennes burde ikke ha vært født" - per definisjon!

Med vennlig hilsen

Det kan også være så enkelt at en bare skulle ønske at de var født på et annet tidspunkt!

Hvorfor tenke 'worst case' hele tiden?

Gjest andres meninger

For å ha det bra må hun leve etter dine standarder? Jeg tror faktisk dette er en kvinne som er glad i barn.

neida, behøver hun ikke. hun er glad i barna, ja. og hun gjør det hun kan for at de skal ha det godt. men det har vært mye flytting, bytting av skole osv.

Kort innpå!

Sør, nå tror jeg det er bare deg som ikke har oppfattet at dette 'flau' slett ikke var hovedsaken i denne problemstillingen.

Mulig det er det for deg, men det er ikke deg vi diskuterer. (Selv om det føles sånn)

Men det er jo bare å diskutere saken, istedet for meg det! Jeg har ikke bedt deg diskutere meg! :-)

Med vennlig hilsen

Gjest appendix

Men, kjære deg, forekommer det deg ikke at kanskje en av de vanskeligste tingene for DEM (både mor og barn) å takle, er at slektninger lurer på om de har grunn til å være "flaue" over dem?

Det er jo det jeg vil frem til her. Jeg mener at du "legger stein til byrden" hvis du er "flau" over henne!

===

HVIS spørsmålet hadde vært: "hvordan kan jeg hjelpe en slektning som har 4 barn og problemer med fedrene", så ville jo tråden vært en helt annen... Ikke sant?

Med vennlig hilsen

Nå tar du for gitt at denne moren VET at denne slektningen (hvis det er det hun er) er flau over henne.

Hvis moren er en slik selvstendig og tøff person som du tror, så tror jeg faktisk, om hun hadde visst det, at hun hadde blåst det en lang marsj! Mennesker som tar sine egne og uvanlige valg i livet, bryr seg IKKE om hva andre tor og mener.

Forøvrig tror jeg ikke at moren er en slik sterk person.

Jeg støtter helt det innlegget SDD har over her. Les det!

Annonse

Det kan også være så enkelt at en bare skulle ønske at de var født på et annet tidspunkt!

Hvorfor tenke 'worst case' hele tiden?

Men man kan da ikke gå rundt og være "flau over at mine slektningers barn er født på feil tidspunkt"???

Har du barn? Hva hvis noen kom og fortalte deg at "jeg synes du fikk barn for tidlig, og jeg er flau pga det!"?

Med vennlig hilsen

Gjest andres meninger

Jeg fatter ikke hvorfor _du_ er flau over noe en annen har gjort.

Jeg forstår likevel problemet. 4 unger med 4 forskjellige fedre sier vel noe om hvordan denne jenta lever livet, og dette er da bare nødt til å få følger for barna også. Det må jo tross alt være helvete på jord å styre fedrenes besøkstid ut fra dette, noe man vel lukter når man leser innlegget ditt og du snakker om at hun har/har hatt rettsaker med to av fedrene.

For alt jeg vet kan jo rettsakene komme som følge av at fedrene er rasshøl, men når du i tillegg nevner en fyr som er et rasshøl, og som åpenbart ikke er blant disse to rettsakstilfellene, så lukter jeg her et snev av uanstendighet hos denne kvinnen dersom 3 av 4 av barnas fedre er rasshøl.

Radaren min sier vel at denne dama ikke er helt stabil.

Men jeg forstår fortsatt ikke hva du er flau over.

Og ja, det finnes nok flere som har barn med mer enn tre forskjellige fedre.

det bare er litt flaut det med fire barn med fire menn.. det er vanskelig å forklare. men jeg er altså bekymret for barna. det var mange innlegg her, og det er mye jeg må forklare. vanskelig... men hun har altså vært uheldig med valget av menn, ja. og hoppet til køys uten å tenke på at man da kan bli gravid.

Nå tar du for gitt at denne moren VET at denne slektningen (hvis det er det hun er) er flau over henne.

Hvis moren er en slik selvstendig og tøff person som du tror, så tror jeg faktisk, om hun hadde visst det, at hun hadde blåst det en lang marsj! Mennesker som tar sine egne og uvanlige valg i livet, bryr seg IKKE om hva andre tor og mener.

Forøvrig tror jeg ikke at moren er en slik sterk person.

Jeg støtter helt det innlegget SDD har over her. Les det!

Hvis moren ikke er sterk, er det desto større grunn til å støtte henne, istedet for å være "flau" over henne.

Da er det SISTE hun trenger å føle at noen er "flaue" pga henne!

Med vennlig hilsen

det bare er litt flaut det med fire barn med fire menn.. det er vanskelig å forklare. men jeg er altså bekymret for barna. det var mange innlegg her, og det er mye jeg må forklare. vanskelig... men hun har altså vært uheldig med valget av menn, ja. og hoppet til køys uten å tenke på at man da kan bli gravid.

Jeg forstår jo hva du mener, og selv om det helt sikkert ligger mye bak det her som jeg ikke aner noe om (jeg har ikke lest resten av tråden, men ser den er lang), så utvilsomt inntrykket mitt av det du skriver over her at dette ikke kan være bra for unga.

Men det har jo forsåvidt ikke så mye med det å være flau å gjøre.

Det jeg finner mest imponerende i innlegget ditt er for øvrig at hun klarte å finne seg en ny mann...

Gjest andres meninger

===

Med vennlig hilsen

joda. men nå som hun er gravid må vi jo støtte henne, og jeg håper hun endelig slår seg til ro og finner den stabiliteten familien hennes trenger.

Gjest appendix

Jeg forstår jo hva du mener, og selv om det helt sikkert ligger mye bak det her som jeg ikke aner noe om (jeg har ikke lest resten av tråden, men ser den er lang), så utvilsomt inntrykket mitt av det du skriver over her at dette ikke kan være bra for unga.

Men det har jo forsåvidt ikke så mye med det å være flau å gjøre.

Det jeg finner mest imponerende i innlegget ditt er for øvrig at hun klarte å finne seg en ny mann...

Han tenkte sikkert like lite konsekvenser han da!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...