Gå til innhold

Dansk klinikk?

Anbefalte innlegg

Gjest Potteplante

Hei! Vi er et par som ønsker å bruke en dansk klinikk ved vårt neste forsøk. (Vi har mange fra før!). Vi er dessverre nødt til å benytte oss av operativt uttak av sædceller og icsi. Nå lurer vi på: Blir dette dekket av folketrygden m.h.t. egenandeler etc.? Noen her som er blitt gravid med denne metoden? Hvilke klinikk skal/bør man bruke? Hvilke klinikk har størst sukess rate? Håper jeg får en del innspill på dette innlegget, da vi er litt i stuss hva vi velger og bestemmer oss for å gjøre. Her i Norge har vi prøvd "alt" uten å lykkes, så dette er vårt siste "halmstrå". På forhånd takk!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/93103-dansk-klinikk/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Jeg vil anbefale Maigaardklinikken i Århus på det varmeste. Vi har har hatt 3 forsøk der(kjøpte 3-pack), ICSI med operativt sæduttak. Ble gravid på 2. forsøk, men mistet dessverre i uke 8/9, men på 3. forsøk ble det full klaff!! Er nå gravid i 27. uke :o))

Grunnen til at vi valgte Maigaard, var at flere her inne hadde mye positivt å si om dem, + at jeg har lest en del om Svend Maigaard på nettet, og fant ut at han hadde stor ekspertise på dette med operativt uttak. suksessraten deres var også meget oppløftende. Gunstig prismessig var de også(i forhold til de klinikkene vi sammenlignet med), vi betalte 45.000 for 3-pack ICSI _inkludert_ operativt uttak.

Dere vil få refundert medisiner over 15.000. men ingenting av selve behandlingen og reise vil bli dekket.

Dere kan lese mer om Maigaard her: www.maigaard.dk

Ciconia er også en annerkjent og bra klinikk, men har ingen egne erfaringer derfra. Kanskje noen andre her inne har?

Lykke til! Håper det ordner seg for dere :o)

Hvis du lurer på noe, må du gjerne maile meg:

[email protected]

Hilsen fra

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/93103-dansk-klinikk/#findComment-516580
Del på andre sider

Hei!

Jeg vil anbefale Maigaardklinikken i Århus på det varmeste. Vi har har hatt 3 forsøk der(kjøpte 3-pack), ICSI med operativt sæduttak. Ble gravid på 2. forsøk, men mistet dessverre i uke 8/9, men på 3. forsøk ble det full klaff!! Er nå gravid i 27. uke :o))

Grunnen til at vi valgte Maigaard, var at flere her inne hadde mye positivt å si om dem, + at jeg har lest en del om Svend Maigaard på nettet, og fant ut at han hadde stor ekspertise på dette med operativt uttak. suksessraten deres var også meget oppløftende. Gunstig prismessig var de også(i forhold til de klinikkene vi sammenlignet med), vi betalte 45.000 for 3-pack ICSI _inkludert_ operativt uttak.

Dere vil få refundert medisiner over 15.000. men ingenting av selve behandlingen og reise vil bli dekket.

Dere kan lese mer om Maigaard her: www.maigaard.dk

Ciconia er også en annerkjent og bra klinikk, men har ingen egne erfaringer derfra. Kanskje noen andre her inne har?

Lykke til! Håper det ordner seg for dere :o)

Hvis du lurer på noe, må du gjerne maile meg:

[email protected]

Hilsen fra

Jeg kan bare si meg helt enig i det Trollmor skriver. Maigaard er fantastiske! Har akkurat hatt siste forsøk i vår 3-pack, og er nå gravid i 7. uke! De er dessuten prisgunstige, da man slipper å betale for operativt sæduttak HVER gang, som på andre klinikker. De har dessuten gode resultater å vise til. Ønsker deg lykke til!

Klem fra

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/93103-dansk-klinikk/#findComment-516859
Del på andre sider

Ser du allerede har bestemt deg, men tenkte likevel å henge meg på anbefalingen av Maigaard. De er kjempeflinke med operativt sæduttak ! Vi hadde 2 forsøk der i 2000/2001. Jeg ble gravid begge ganger, men aborterte første gangen i uke 10. Men nå har vi ei nydelig jente på snart 16 måneder.

Vi har tenkt oss tilbake til Maigaard i løpet av våren, så kanskje vi følges etter hvert. Vi regner med oppstart i slutten av mars.

Lykke til !

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/93103-dansk-klinikk/#findComment-517454
Del på andre sider

Gjest Potteplante

Kunne tenke meg å spørre dere som har svart her hvordan dere syntes det praktiske gikk? Jeg tenker da på reisen og overnatting etc.? Man reiser vel ikke frem og tilbake så veldig ofte. Bodde dere på hotell fra sæd-/egg uttak og til innsetting? Vi bor i Bergen.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/93103-dansk-klinikk/#findComment-517951
Del på andre sider

Annonse

Kunne tenke meg å spørre dere som har svart her hvordan dere syntes det praktiske gikk? Jeg tenker da på reisen og overnatting etc.? Man reiser vel ikke frem og tilbake så veldig ofte. Bodde dere på hotell fra sæd-/egg uttak og til innsetting? Vi bor i Bergen.

Dere trenger bare reise ned for uttak/innsetting. All oppfølging foregår hos gynekolog i Norge. De har en liste over hvilke gynekologer de samarbeider med.

Vi tok båten til Danmark, og kjørte bil til Århus. Jeg anbefaler dere å velge et godt hotell. Det blir mange timer på hotellrommet - man orker slett ikke å gå noe særlig etter uttak, og det er godt å hvile på et OK rom. Jeg synes også det er godt å slippe offentlig kommmunikasjon disse dagene, så jeg ville ikke reist uten bil. Da måtte det i tilfelle være med fly og taxi. Jeg hadde definitivt ikke likt å drasse rundt på tunge bager og kofferter med nyinnsatte egg i magen.

Første gang bodde vi på hotell La Tour - litt utenfor sentrum. Det var ikke så bra - bla. kunne man ikke lufte noe særlig. Andre gang la vi på noen kroner, og bodde på hotell Royal midt i sentrum. Det var veldig bra, og kostet ikke så mye mer enn La Tour. Du kan prøve å bestille hotellpakke med ColorLine, da får du billigere overnatting. Men oftest vet man ikke når man skal reise før samme dag, så det er ikke sikkert de har noe ledig.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/93103-dansk-klinikk/#findComment-518154
Del på andre sider

Hei på dere! Tusen takk for svaret! Tydelig at Maigaard er det vi bør velge. Vi også ønske dere lykke til begge to med graviditen! ;-)

Hei igjen :o)

Vi gjorde som tillajo, tok ferja over til Hirtshals, og kjørte til Århus. Det er ca. 2,5 t kjøring fra Hirtshals. Vi tok hotellpakke via Colorline, mye billigere enn å betale pr. natt!! Første gangen bodde vi på Radisson SAS, et veldig bra hotell, de to andre gangene bodde vi på hotell Royal, som vi syntes var enda bedre, og enda mer sentralt. (kostet det samme). Det er som tillajo sier, viktig å bo litt bra, for det blir en del timer på rommet. Må vel regne med ca. 5 overnattinger. Da vi reiste i august kom hotellpakke m reise på ca. 5.000 kr.

Ønsker dere riktig lykke til!

Hilsen fra

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/93103-dansk-klinikk/#findComment-518594
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...