GUTT19761365380471 Skrevet 12. februar 2003 Del Skrevet 12. februar 2003 Jeg (gutt) og min kjæreste har vært sammen i 6 1/2 år. I løpet av det siste halve året har vi hatt sex kanskje 5 ganger, hvor jeg har vært den som har tatt initiativ i 4 av dem...Nå er det blitt slik at jeg ikke jeg heller tar initiativ lenger, da jeg føler at jeg presser meg på og at det bare blir dumt. Vi har snakket åpent om dette, hun sier bare at hun rett og slett ikke har lyst. Vi har prøvd å finne grunnen, men hun sier bare at det ikke er noen grunn og at hun rett og slett ikke har lyst. Ellers så har vi det kjempebra, og det blir ikke noen krangler av dette, da jeg er VELDIG tålmodig av meg, og ikke vil "stresse" noe opp. Jeg har prøvd å snakke om det er noe hun vil ha annerledes / prøve noe nytt ang. sex, men der sier hun nei og synes det er bra som det er. (eller rette sagt var) Det har etterhvert blitt slik at jeg tror det er meg det er noe feil med, og har vært en del deprimert i det siste ang. situasjonen. Jeg må påpeke at jeg overhodet ikke er "sexgal", men 5 ganger i løpet av ett 1/2 år synes jeg er lite. For meg er det ikke bare sex, men også nærheten som hører til som mangler, den får man ikke bare med å ligge inntill hverandre om natten...Jeg har selv prøvd å tenke på hva grunnen kan være, kanskje min kjæreste rett og slett har for mye å gjøre? (Har tunge studier fra morgen til kveld, og hun virker generelt trøtt og uopplagt...) Jeg må bare si at ellers så synes jeg at jeg har verdens beste kjæreste og jeg er kjempeglad i henne! Jeg må innrømme at jeg blir litt nedtrykkt av dette her...Håper noen (gjerne jenter) kan hjelpe meg litt med dette her... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/93128-kj%C3%A6rester-og-sex/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest heisann hoppsann Skrevet 12. februar 2003 Del Skrevet 12. februar 2003 Se under ingen sexlyst. Der kan du jo lese det fra "den andre" siden.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/93128-kj%C3%A6rester-og-sex/#findComment-516804 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest heisann hoppsann Skrevet 12. februar 2003 Del Skrevet 12. februar 2003 det har du jo allerede gjort. Sorry!! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/93128-kj%C3%A6rester-og-sex/#findComment-516806 Del på andre sider Flere delingsvalg…
tigertrollet Skrevet 12. februar 2003 Del Skrevet 12. februar 2003 Desverre så er det mange som går seg fast i sexlivet (også..) etter mange år. Det er ikke lett å være i et forhold med ulikt sexbehov hverken for den ene eller den andre. Det er ikke sikkert det var så ulikt den første tiden, men etterhvert som årene går og alt er "gammelt nytt" kan det være vanskelig å finne tilbake igjen. Oftest virker det som det nettopp er jenta som unnviker sex og gutten som "maser". Det kan knappt kalles for masing med sex så sjelden som dere har, men hun vet nok at dette ikke er "normalt" og føler seg neppe helt konfortabel med det. Selv om hun sier det.. Vi jenter kan ha en lei tendens til ikke å klare å skille sex fra resten av forholdet.. det være seg møkkete sokker, støvsugingen som hun ba deg om å gjøre forrige torsdag som du fremdeles ikke har gjort, at du tar henne for gitt etc. etc.. Å legge dette og dagsform til side og kun konsentrere seg om sex..vel, ikke alle er like flinke til det. Og ikke vet jeg hva som er "riktig" for det dreier seg om forholdet som en helhet (for jenter ihvertfall). Sexen gjenspeiler ofte hvordan man har det i forholdet...Lite sex gir en indikasjon på at det er ikke helt på topp nei.. Men om man klarer å legge problemer og dagligliv til side og bare knulle i vei er det nok ikke så dumt nei:-) Men det er andre faktorer selvsagt som at hun har mye å gjøre med studier, er sliten og trøtt. Man trenger overskudd for å ha sex. Er det noe du kan gjøre for å hjelpe henne på det punktet? Ta i et tak hjemme, dra bort en helg bare dere to..et eller annet som overrasker henne og gjør at dere finner litt tilbake til der dere har vært. Når du prater om henne må du ihvertfall ikke anklage henne, men prøve å forstå: "hva kan vi gjøre.." Men det gjør du sikkert:-) Jeg skjønner godt at dette sliter på deg. Én ting er at du har et fysisk behov som ikke blir dekket, men en annen ting er at slikt går på selvtilliten løs. Vet ikke om du fikk noe vettug ut av dette, men lykke til:-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/93128-kj%C3%A6rester-og-sex/#findComment-516934 Del på andre sider Flere delingsvalg…
bravura Skrevet 13. februar 2003 Del Skrevet 13. februar 2003 Tigertrollet foreslo en helg for bare dere to og det synes jeg er et godt forslag. Jeg er selv jente og har perioder hvor sexlysten er på bånn. Det trenger ikke være så mange gode grunner til det, som oftest er jeg bare sliten eller har en dårlig uke. Noen ganger er det rett og slett fordi vi har en dårlig periode generelt. Kjæresten min sin sexlyst blir ikke påvirket av slike "utenforstående" ting og det er mulig dette er en vanlig jente/gutt forskjell. Når det er sagt, så er et halvt år lang tid. Kjæresten din virker ikke spesielt opptatt av å løse problemet, noe jeg synes er merkelig. For de aller fleste er sex en viktig del av forholdet og jeg har ingen tro på at man kan holde sammen lenge om man ikke får det seksuelle til å fungere. Ta en skikkelig prat med henne. Ikke anklag, men ikke bagatelliser det hele heller. Om dette ikke fører fram, så burde dere kanskje ta en vurdering av hele forholdet og se om det er andre underliggende problemer. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/93128-kj%C3%A6rester-og-sex/#findComment-517403 Del på andre sider Flere delingsvalg…
sherlock Skrevet 13. februar 2003 Del Skrevet 13. februar 2003 På meg hørest det ut som at hun har gravd seg ned i tunge studier og dårlig samvittighet og trenger en tur på et tivoli med en heftig berg og dalbane. Mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/93128-kj%C3%A6rester-og-sex/#findComment-517680 Del på andre sider Flere delingsvalg…
hare1365380455 Skrevet 13. februar 2003 Del Skrevet 13. februar 2003 hei. jeg (jente) har det som deg! ønsker sex oftere, men selv om han har lyst blir det ikke noe av pga at han er sliten og trøtt. også i helgene blir det lite kos.. det kan gå 3 uker mellom, og det er lenge. vi har det ellers fint sammen, men jeg tenker mye på dette. ønsker oftere sex. jeg finner tid når barna er i seng, og selv om jeg trøtt vil jeg ha sex mens han vil sove. dette tar veldig på. dere kan jo kose dere en kveld med mat, film, legge dere tidlig.. så kan du se. kos med henne. håper det ordner seg for dere. det er jo kjedelig når man har ulikt behov for sex. jeg har følt meg litt unormal som er jente og vil ha sex "hele tiden". det er ikke hele tiden det er snakk om, men noen ganger i uken. og jeg prøver meg ofte, og blir avvist. dumt. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/93128-kj%C3%A6rester-og-sex/#findComment-517775 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Trinelisa Skrevet 13. februar 2003 Del Skrevet 13. februar 2003 Jeg har også vært i et forhold på 2 og et halvt år, og vi har heller ikke så mye sex.sånn ca.omtrent det dere har. Sex er jo viktig i et forhold,men det finnes andre ting i et forhold som er viktigere enn det igjen som for eks.åpenhet,ærlighet mot hverandre.Hvis du er glad i henne som du sier,så vær hos henne,og det er jo dumt å gå i fra hverandre bare fordi dere ikke har så ofte sex sammen.Hovedsaken er jo at dere trives Skjønner også at du blir litt nedtrykt,for det blir kjæresten min også når jeg ikke har så lyst på sex. Det jeg kan råde deg til er å ta det forsiktig opp med henne.Spørre ho hvorfor hun ikke vil ha mye sex, og hva er årsaken til det.Det kan jo være forskjellige ting som kan enten være av psykiske årsaker eller av andre fysiske årsaker. Altså prøve å snakke ut om selve situasjonen, og finne en konstruktiv løsning på dette Lykke til med å få snakket ut om dette, og hvis dere har det godt sammen for det og trives,så synes jeg ikke at for lite sex skal ødelegge et slikt godt forhold som dere har. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/93128-kj%C3%A6rester-og-sex/#findComment-517983 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.