Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg sitter her, eller rettere sagt ligger her og holder på å fly på veggene.

Jeg fikk to blå på forventet mensdag som var 6 feb. Det er jo det jeg ønsker, men det er så f....... vanskelig å få tiden til å gå.

Jeg fikk en liten blødning 4 feb. med opphold dagen etter.

Så begynte blødningen igjen 6 feb. og har fortsatt siden.

7 feb. gikk jeg til gynekolog som til sin forbausning kunne se en liiiten graviditet i livmoren ved hjelp av ultralyd. Han ba meg også om å sette en injeksjon med Profasi 10000ie for å opprettholde graviditeten og stoppe blødningen. Jeg gjorde dette, men blødningen stoppet ikke.

Så toppet det seg 10 feb. med kramper og tilsynelatende spontanabort. Det som kom ut var likt det som alltid har kommet ut ved tidligere SA. Men forløpet var jo annerledes med tanke på blødning så lenge i forveien.

Jeg dro til gynekologen igjen 11 feb. for ultralydundersøkelse og med det som hadde kommet ut under aborten. Vi kunne fortsatt se et ekko i livmoren på samme plass som sist og litt større. Jeg fikk også svar på hcg-prøven som også ble tatt 7 feb. Den hadde 77 i verdi. Dette var visst helt normalt.

En annen ting å nevne, jeg tok CB hjemme tre dager på rad: 5,6 og 7 feb. Testen ble klart mørkere for hver dag, noe som aldri har skjedd før. Så da hadde jeg jo stigende hcg også.

Så nå er forvirringen komplett.

Legen mente at det som hadde kommet ut kunne godt bare være en slimhinne og ikke inneholde noe foster, men det måtte sendes vekk for undersøkelse.

Vi må fortsatt behandle dette som en graviditet. Så nå er det "bare" å vente i 6 døgn til for neste ultralyd for å se om det har skjedd en utvikling på et evt. embryo.

Har noen av dere opplevd noe lignende som dere kan gi meg tilbakemelding på? Jeg trenger litt input fra andre som vet hvordan dette er. Jeg tror jeg blir gal av denne ventingen. Det er jo positivt at det forsatt er håp men dette er tortur !!

Klem fra

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/93166-game-over/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest ikke undertegnet

Stakkars deg! Ja, jeg har opplevd ligngende - i mitt tilfelle gikk det ikke bra, men blødninger forekommer jo ofte uten at det nødvendigvis går galt. Jeg ville ringt legen i morgen og bedt om at det tas en ny blodprøve for å sjekke stigning på hcg. Det burde indikere hvordan dette utvikler seg, og da slipper du å vente så lenge på resultatet.

Håper at det går bra!

Hilsen alma

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/93166-game-over/#findComment-516992
Del på andre sider

Stakkars deg! Ja, jeg har opplevd ligngende - i mitt tilfelle gikk det ikke bra, men blødninger forekommer jo ofte uten at det nødvendigvis går galt. Jeg ville ringt legen i morgen og bedt om at det tas en ny blodprøve for å sjekke stigning på hcg. Det burde indikere hvordan dette utvikler seg, og da slipper du å vente så lenge på resultatet.

Håper at det går bra!

Hilsen alma

Ja, hadde det bare vært så enkelt som å få sjekket hcg'en.

I og med at jeg tok injeksjon med profasi ( som er hcg ) så vil jeg nok få positivt utslag uansett om jeg er gravid eller ikke ennå noen dager framover.

Så jeg vil tidligst få svar på tirsdag neste uke.

Takk iallefall for svar !

Klem fra

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/93166-game-over/#findComment-517053
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...