Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har gått på p-piller (Follimin) de siste 2 årene. Men, for nøyaktig 1 uke og 4 dager siden (etter endt mens) fant jeg ikke p-pilleresepten min. Så jeg har altså ikke brukt p-piller siden før siste mens (altså for 2 uker og 4 dager siden). Det jeg da lurer på er; NÅR kan jeg begynne på p-pillen igjen? (Jeg må jo få skaffa meg ny resept først seff.) Og når er det størst sjanse for å bli gravid? Var det 14 dager før mens, eller.. var det.. noe sånt? :) Og et siste spørsmål: Jeg pleide å hoppe rett på neste brett (hoppa over mens med andre ord)

ofte, er hormonene i kroppen min fortsatt i "ubalanse" etter dette, eller kommer mensen til å komme som normalt etter 1mnd.?

På forhånd takk :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/93217-p-pille-spm%C3%A5l-atter-en-gang/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest poipoipoi

Du kan begynne på nytt pillebrett når du vil, men må vente to uker før de er sikre, (med mindre du begynner første mensdag) Du behøver altså ikke vente på at du får tilbake mensen.

Når man slutter på p-pillen kommer eggløsningen tilbake "når som helst", det kan være noen dager etter pilleslutt eller noen måneder. Vanligvis et sted midt i mellom.. (Har ingenting å si om du har hoppet over den pillefrie uken eller ikke, det er helt individuelt hvor lang tid det tar før du får tilbake mensen).

Eggløsning kommer ca 14 dager før neste mens, men det er kun når man har regelmessig mens man kan regne segfrem til dette. I månedene etter pilleslutt (inntil mensen har kommet regelmessig noen ganger) kan man ikke vite når eggløsning /usikre perioder er. (eggløsning kan som sagt komme etter få dager eller flere måneder).

Bruk kondom nå og frem til du har brukt de nye pillene i 14 dager. Mange blir ekstra lett gravide i ukene etter pilleslutt!

Du kan begynne på nytt pillebrett når du vil, men må vente to uker før de er sikre, (med mindre du begynner første mensdag) Du behøver altså ikke vente på at du får tilbake mensen.

Når man slutter på p-pillen kommer eggløsningen tilbake "når som helst", det kan være noen dager etter pilleslutt eller noen måneder. Vanligvis et sted midt i mellom.. (Har ingenting å si om du har hoppet over den pillefrie uken eller ikke, det er helt individuelt hvor lang tid det tar før du får tilbake mensen).

Eggløsning kommer ca 14 dager før neste mens, men det er kun når man har regelmessig mens man kan regne segfrem til dette. I månedene etter pilleslutt (inntil mensen har kommet regelmessig noen ganger) kan man ikke vite når eggløsning /usikre perioder er. (eggløsning kan som sagt komme etter få dager eller flere måneder).

Bruk kondom nå og frem til du har brukt de nye pillene i 14 dager. Mange blir ekstra lett gravide i ukene etter pilleslutt!

Takk for svar :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...