Gå til innhold

veldig fristende å være utro

Anbefalte innlegg

Gjest bondetuppa

Samboeren min og jeg har vært sammen i 7 år og har ett barn sammen. Vi er unge, og ingen av oss har hatt tidligere kjærester.vi har hatt noen opp og ned perioder, men vi har aldri slått opp. det vil jeg egentlig ikke heller, er veldig glad i han. Men jeg føler at vi bare kjefter på hverandre, snakker bare om praktiske ting osv. jeg har prøvd å snakke med han, prøvd å la han lese repotasjer av typen hvordan beholde spenningen osv, men han virker totalt uinteressert. Han mener at vi ikke har noe problem. Vi har sex ca 2 ganger i uka, men vi er ofte slitne.

Desverre har vi ikke blitt kjent med noen på det nye stedet vi har flytta. Vi studerer og jobber andre steder, vi har altså ikke noen stor omgangskrets som kan passe barn slik at vi får kose oss sammen.

Problemet er at en mann på studiet mitt viser meg interesse. Dette er helt nytt og spennende, og jeg må inrømme at jeg blir frista...spesielt siden samboeren min ikke mener at vi har noe problem. jeg tenker litt sånn " stakkars meg som ikke blir forstått"...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/93231-veldig-fristende-%C3%A5-v%C3%A6re-utro/
Del på andre sider

Fortsetter under...

skjønner at det er frustrerende å ikke "nå inn" til samboeren din men kan vel ikke se at utroskap er løsningen?!

Men dette er jo noe du må finne ut av selv.

Elsker du virkelig samboeren din?

Ønsker du virkelig å sette forholdet i fare ved å være utro?

Og hvordan vil du takle det å leve med samboeren ETTER at du evt. har vært utro?

Nei dette er ikke løsningen dersom du ønsker å forsette å leve med saboeren din.

Og hvordan ville du taklet det om HAN var utro?

en vanlig problem, men dersom du leker med tanken på utroskap kun fordi en annen mann gor deg oppmerksomhet, så synes jeg at du skal skjerpe deg litt... sorry, men det vitner om at noe er fundamentalt galt med forholdet ditt...

tørr jeg foreslå en selvransakelse eller familieterapi?

Herregud1365380451

Neida ingenting er "fundamentalt" galt med forholdet ditt, det er "bare" sånn det blir etter noen år, vi er ikke flinke nok til å verdsette hverandre, se hverandres positive sider, etc,

vi jenter (gutter også Hr. Riksklysa) liker å bli minnet på at vi er atraktive, søte, morsommme (as me) lol, vi trenger oppmuntring i hverdagen, thats it !!!

MEN ikke vær utro det løser ingenting !

;-) Ha en fin dag

Gjest avemaria

en vanlig problem, men dersom du leker med tanken på utroskap kun fordi en annen mann gor deg oppmerksomhet, så synes jeg at du skal skjerpe deg litt... sorry, men det vitner om at noe er fundamentalt galt med forholdet ditt...

tørr jeg foreslå en selvransakelse eller familieterapi?

'en vanlig problem, men dersom du leker med tanken på utroskap kun fordi en annen kvinne gir deg oppmerksomhet, så synes jeg at du skal skjerpe deg litt... sorry, men det vitner om at noe er fundamentalt galt med forholdet ditt...

tørr jeg foreslå en selvransakelse eller familieterapi?'

Snakk til deg selv.

Neida ingenting er "fundamentalt" galt med forholdet ditt, det er "bare" sånn det blir etter noen år, vi er ikke flinke nok til å verdsette hverandre, se hverandres positive sider, etc,

vi jenter (gutter også Hr. Riksklysa) liker å bli minnet på at vi er atraktive, søte, morsommme (as me) lol, vi trenger oppmuntring i hverdagen, thats it !!!

;-) Ha en fin dag

jeg personlig mener at dersom man, som du sier "er ikke flinke nok til å verdsette hverandre, se hverandres positive sider, etc, vi jenter (gutter også Hr. Riksklysa)), så har man faktisk et problem med forholdet. hvem, hva eller hvor problemet ligger har jeg ikke sagt noe om...

Annonse

'en vanlig problem, men dersom du leker med tanken på utroskap kun fordi en annen kvinne gir deg oppmerksomhet, så synes jeg at du skal skjerpe deg litt... sorry, men det vitner om at noe er fundamentalt galt med forholdet ditt...

Snakk til deg selv.

skulle selvsagt stå mann...

korrektur er en fin ting :-(

Snakk til deg selv.

hmm, ser jo i ettertid at jeg ikke skrev noe galt, så nå misstenker jeg plutselig lille sambis for å stå bak denna...

*hrmf*

Herregud1365380451

;-) Ha en fin dag

Grrrrrrrr til R K ;-)

I know...............

(Ps: er ikke psykolog)

Bare et vanlig menneske.......

ush !!!!!!!!!!

MaH1365380455

skjønner at det er frustrerende å ikke "nå inn" til samboeren din men kan vel ikke se at utroskap er løsningen?!

Men dette er jo noe du må finne ut av selv.

Elsker du virkelig samboeren din?

Ønsker du virkelig å sette forholdet i fare ved å være utro?

Og hvordan vil du takle det å leve med samboeren ETTER at du evt. har vært utro?

Nei dette er ikke løsningen dersom du ønsker å forsette å leve med saboeren din.

Og hvordan ville du taklet det om HAN var utro?

NÈI!!! IKKE GJØR DET! Har du først gjort det er det ingen vei tilbake. Da har du allerede ødelagt noe. Kjære deg; nå er samvittigheten din ren. Jeg har vært i samme situasjon selv; og var utro... FY som jeg angret på det. Tenk deg om. Skift studiested!!! Du MÅ unngå denne fristende med-studenten din. Det er det eneste som hjelper. Begjær er noe av de sterkeste driftene i mennesket. MYE sterkere enn fornuften desverre. kom deg bort der ifra.

Velmenende hilsen..

Gjest mislykket

Hei!

Jeg tror dessverre (?) mange kvinner blir fristet til å være utro. Om det har å gjøre med at kvinner oftere søker sex enn kjærlighet, vet jeg ikke.

Jeg håper iallfall du får svar fra noen her på DOL. Alternativt bør du kanskje oppsøke din fastlege. Han/hun vil da kunne henvise til psykolog for videre samtaler.

Lykke til!

Vennlig hilsen

Fortell mannen din at det er en kjekking på jobben som flørter med deg, og som får hjertet ditt til å hoppe over et par slag.

Dette vil få mannen din og deg selv til å tenke over at man ikke skal ta hverandre for gitt. Kanskje mannen din selv har en liknende innrømmelse, og vips! så er dere antakelig forelsket i hverandre igjen!

Ærlighet er som alle vet sinnsykt viktig i et forhold. Det vitner om respekt og avler tillit.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...