Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg fikk satt inn egg lørdag, og synes at denne ventetiden har vært og er ikke noe særlig. Det er første forsøket vårt, har hatt mye vondt i magen etter uttak, og er veldig oppblåst i magen, ser nesten ut som om jeg er gravid. Hadde de første dagene veldige ømme bryst, men nå har det gått over, og er veldig usikker på hvordan jeg skal tolke det. Og når en går her og venter er det jo lett for at en tolker det meste..

Ser at det er flere i forum her som sier de har blitt gravid på forsøk utover de tre som jeg trodde var det man fikk, hvordan er det mulig å få 4 forsøk?

Og til dere som vet, hvilke tegn kan en forvente å kjenne som gravid ca 1 uke etter innsetting??

Jeg er spent i dobbel betydning =)

Takk til alle som orker å svare, klem

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/93239-mens-vi-venter/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når det gjelder tegn i rugetiden kan jeg bare svare for meg selv: den gangen jeg ble gravid med ivf hadde jeg ømme bryst som ble mindre ømme fra mot testing, og jeg hadde en del mensmurringer, mest 5-6 dager etter innsetting, men noe etter det også. Det var det hele.

Når det gjelder antall forsøk; det er fullt mulig å gjennomføre mer enn 3 forsøk - det finnes i prinsippet ingen grenser for hvor mange forsøk en kan gjennomføre dersom en betaler dem selv.

"Pakken" på 3 forsøk med egenandel på til sammen 18 000,- er det du får tilbud om i det offentlige, men om du betaler full pris for behandling og medisiner kan du godt gjennomføre mange flere forsøk på private klinikker i inn- eller utland.

Det vanligste er kanskje at en får de 3 "tilmålte" forsøkene hos det offentlige, og at en i tillegg tar noen private.

I det gamle systemet var det egentlig en øvre grense på 3 forsøk på det offentliges regning, men i noen tilfeller fikk folk flere, dersom legene mente sjansen for å lykkes var spesielt høy. Dvs at noen fikk inntil 4 forsøk .

I tillegg er det sånn at 3-pakken i det offentlige er et nytt system, og i overgangen mellom nytt og gammelt regelverk kan det finnes en del som har gjennomført noen offentlige (nesten gratis) forsøk fra før, men som pga overgangen til nytt system får opp til 3 nye forsøk for egenandelen på 18 000,-

Og så er det sånn at dersom du har hatt offentlig forsøk før og dette har ført til barn, kan du få 3 nye (søskenforsøk) for egenandelen på 18 000,- kroner.

Lykke til med ruging og testing!!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/93239-mens-vi-venter/#findComment-517588
Del på andre sider

Heisann...

Ville bare ønske deg lykke til videre, og si at jeg gleder meg på deres vegne og håper inderlig at det skal gå rette veien og at de symptomene du har,,,,,er positive...

Tror de som har 4 forsøk eventuel har f.eks 1 forsøk som ikke har blitt fullført, eller at de har søkt på nytt om ny runde med 3 forsøk og betaler på nytt egenandelen...ikke vet jeg..

lykke til...

klem fra

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/93239-mens-vi-venter/#findComment-517607
Del på andre sider

Takk for svar!!

Jeg vet at det kan være en bivirkning av crinone gelen at en blir så oppblåst i magen, jeg har mest lyst til å slutte å ta den. Legen sa også at det var ikke bevist hvor god effekt den hadde, og at den mest sannsynlig ikke hadde noen effekt på de fleste kvinnene, men den gjorde iallefall ikke noe galt.

Vi skal ta blodprøven 10 dager etter innsetting, er ikke det litt tidlig?

Skal det koste 18000 tilsammen for tre forsøk, eller er det summen for et forsøk?

Hilsen meg som ikke får med meg ting så lett....=)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/93239-mens-vi-venter/#findComment-517728
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...