Gå til innhold

Hva mener dere om å.......

Anbefalte innlegg

...... ta en fjerdedel dispiril hver dag mens jeg går på sprøytene?

Jeg er jo litt usikker på om det gjør noe skade på eggene, eller om det er harmløst!

Er jo veldig interessert i om jeg kan gjøre noe for å bedre forholdene i livmoren frem til innsetting!

Bør jeg ta dem kun under sprøytetiden, eller bør jeg også ta mens jeg venter på innsetting.....hva?? Og skal den delen da blandes ut i vann?? (sikkert dumt å spør, men pytt sann)

Noen som har noen erfaringer? Jeg har ikke fått foreskrevet noe Albyl-e, for legen mente at det ikke var forsket nok til å kunne påvise at det var av betydning, men jeg tror, og vil vite...hehe!

Tusen takk for svar!!!

Klem fra

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/93244-hva-mener-dere-om-%C3%A5/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Jeg brukte det ved et forsøk, men ble ikke gravid... fikk ganske store hematomer etter blodprøvene, så jeg turte ikke/ville ikke prøve igjen. Legene på RK sa også at det nok ikke var noe poeng for meg å bruke det, men at det ikke heller var skadelig. Du bør i tilfelle ikke ta det ved uttak, da du øker blødningstendensen, noe som kan gjøre at du blør mye etter uttaket.

Tror kanskje det har mest for seg hvis embryo fester seg men ikke blir sittende, altså missed abortion eller spontan abort. (?)

Nå er det vel like før du skal stikke igjen?! Lykke til! Jeg henger like etter, skal ta første blodprøve og sprøyte på tirsdag! (Hehe, tenkte å få en kollega til å ta blodprøven, får se om hun tør ;-)

Hei!

Jeg brukte det ved et forsøk, men ble ikke gravid... fikk ganske store hematomer etter blodprøvene, så jeg turte ikke/ville ikke prøve igjen. Legene på RK sa også at det nok ikke var noe poeng for meg å bruke det, men at det ikke heller var skadelig. Du bør i tilfelle ikke ta det ved uttak, da du øker blødningstendensen, noe som kan gjøre at du blør mye etter uttaket.

Tror kanskje det har mest for seg hvis embryo fester seg men ikke blir sittende, altså missed abortion eller spontan abort. (?)

Nå er det vel like før du skal stikke igjen?! Lykke til! Jeg henger like etter, skal ta første blodprøve og sprøyte på tirsdag! (Hehe, tenkte å få en kollega til å ta blodprøven, får se om hun tør ;-)

Start med en kvart dispril etter uttak og fram til testing. Om du blander den i vann eller ikke spiller nok ingen rolle. E-vitaminer er også bra i samme periode. Om det var det som gjorde at begge eggene festet seg hos meg vet jeg ikke. Men nå ligger to feberhete toåringer her og sover. Lykke til.

Hei!

Jeg er en av de som har fått beskjed om å starte med Albyl-E, men skal ikke begynne før innsettingsdagen. Skal ta dette da jeg har hatt flere aborter.

Vet at andre har startet tidligere.

Kan egentlig ikke gi noen gode råd ang. dispril, men dersom du velger å ta det ville jeg uansett tatt et opphold rundt uttak.

Uansett, lykke til videre!

Jeg snakket med Maigaard om det, og han mente at det kunne ha en positiv effekt - selv om det altså ikke er bevist ennå. Du skal i tilfelle starte på innsettingsdagen eller dagen etter innsetting. Det hadde definitivt ingen negativ virkning ifølge Maigaard.

Jeg brukte dispril/aspirin på begge mine forsøk, og ble gravid begge ganger. Første gang aborterte jeg i uke 10, fordi embryoet ikke hadde utviklet seg slik det skulle.

Lykke til !

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...