Gjest søstra Skrevet 13. februar 2003 Del Skrevet 13. februar 2003 Lurer på en litt teit ting, men spør allikevel. Har ei søster på 12 år og en bror på 26 (er 22 selv). Og jeg pleier å gi gaver på ca 1000 kr. til søstern og ca 500 - 600 til brodern. Grunnen til at hun får mer er fordi gaver er jo mest stas for barn. Også er det go´jenta mi! ; ) Av broren min, som jeg mener er gnien, får jeg gave på 200 - 300, vis jeg får noe i det hele tatt! Han gir også "dårlige" gaver til søstern. Samboern til broren min er helt på jordet når det gjelder å finne gaver, og det gjelder til alle! De kjøper ikke for å glede, men fordi de MÅ. Samboern min derimot mener jeg gir altfor dyre gaver til søstern, og at hun blir skjemt bort av meg. Synes attpåkladder fortjener å skjemmes litt ekstra bort jeg! Og dessuten er det så koselig å se at hun blir glad for det hun får. Og hun forventer aldri rådyre gaver, men lyser opp når hun får noe som kanskje mamma og pappa synes er for dyrt. Synes dere jeg er urimelig eller er brodern gnien? han tjener bedre enn meg bare så det er sagt, så jeg har ikke mye penger til overs, egentlig ingenting. Det samme gjelder gaver til mormor. Bror og jeg har fått 15 sydenturer, klær +++ av besteforldrene våre, og nå synes jeg mormor (bestefar er død) fortjener masse tilbake av oss! DErfor kjøper jeg ting jeg vet hun blir glad for og jeg legger gjerne noen kroner i gaver. broren min vil ikke være med å spleise på en gave til 1500 engang til bursdagen hennes! da blir jeg sint, synes det er utakknemlig og råttent å bare å tenke på seg sjøl. Jeg kjøpte et gullarmbånd til mormor til 3500,- i desember da det var halv skatt og jeg hadde non kroner til overs. (Utenom jul). Hun ble kjemperørt og glad og har ikke tatt det av seg siden. jeg synes bare øyeblikket da hun åpner gaven er utrolig verdifult. Er det jeg som går over grensa? Armbåndet fortjente hun etter å ha latt meg bo hos henne gratis i 5 mnd. Broren min har også bodd der før, men han kjøpte ikke en blomst en gang. Gnien? Ja spør du meg! Hvorfor bare tenke på seg selv? Har ikke folk gleden av å gi bort til sine nærmeste lenger? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/93250-pris-p%C3%A5-gave-til-familiemedlemmer/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest krone en krone to Skrevet 13. februar 2003 Del Skrevet 13. februar 2003 Synes kanskje du er litt for opptatt av penger og hva ting koster. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/93250-pris-p%C3%A5-gave-til-familiemedlemmer/#findComment-517640 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Starship Skrevet 13. februar 2003 Del Skrevet 13. februar 2003 Det jeg syns er viktig er at folk får noe du vet dem ønsker seg og blir glad for, ikke nødvendigvis at det koster så sinnsykt mye spenn. Er samma om det koster 200 eller 2000 så lenge mottaker blir happy! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/93250-pris-p%C3%A5-gave-til-familiemedlemmer/#findComment-517675 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ikke undertegnet Skrevet 13. februar 2003 Del Skrevet 13. februar 2003 I vår familie har alle fra normal til veldig god råd. Vi har følgende gavegrenser. Vanlig bursdag og jul 250,- til nieser, nevøer. Vi voksne gir kun til 'runde' dager. Da er gavestørrelsen avhenig av om en blir bedt i selskap eller ikke. Til foreldrene våre/besteforeldrene til barna kjøper vi litt mer avhengig av hva vi finner. Besteforeldrene kjøper gjerne litt mer til barnebarna. Men det velger de selv. Synes det er tull å kjøpe veldig dyre presanger. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/93250-pris-p%C3%A5-gave-til-familiemedlemmer/#findComment-517687 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest tv1 Skrevet 13. februar 2003 Del Skrevet 13. februar 2003 jeg synes du gir dyre gaver. man trenger ikke alltid bruke så mye penger på en gave. men jeg har gitt foreldrene mine en dyr gave også som takk for hjelp, men ellers liker jeg å gi noe man trenger eller ønsker seg. fra svigerforeldrene mine får vi alltid billige gaver, og det er kjedelig... det er her snakk om noe billig som blir ødelagt med en gang, kjøpt på utsalg. i dåpspresang fikk babyen noe kjøpt i bruktbutikk. og de har penger altså. men prisen er jo ikke det viktigste, da. men jeg har syns det er litt surt å gi dem dyre gaver og så får vi noe vas fra dem.. men jeg liker også å kjøpe gaver... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/93250-pris-p%C3%A5-gave-til-familiemedlemmer/#findComment-517743 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lyon Skrevet 13. februar 2003 Del Skrevet 13. februar 2003 jeg synes du gir dyre gaver. man trenger ikke alltid bruke så mye penger på en gave. men jeg har gitt foreldrene mine en dyr gave også som takk for hjelp, men ellers liker jeg å gi noe man trenger eller ønsker seg. fra svigerforeldrene mine får vi alltid billige gaver, og det er kjedelig... det er her snakk om noe billig som blir ødelagt med en gang, kjøpt på utsalg. i dåpspresang fikk babyen noe kjøpt i bruktbutikk. og de har penger altså. men prisen er jo ikke det viktigste, da. men jeg har syns det er litt surt å gi dem dyre gaver og så får vi noe vas fra dem.. men jeg liker også å kjøpe gaver... Har vi to samme svigers eller? ) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/93250-pris-p%C3%A5-gave-til-familiemedlemmer/#findComment-517838 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest søstra Skrevet 14. februar 2003 Del Skrevet 14. februar 2003 Synes kanskje du er litt for opptatt av penger og hva ting koster. Er ikke det som er poenget! Broren min kjøper noe dritt for 200,- kr for å ha kjøpt noe. Selv om det ikke er noe man ønsket seg eller trenger. Når søstra mi ønsker seg mobil og ikke får det av mamma for det er for dyrt så kjøper ejg det fordi det er det hun virkelig ønsker seg! Og da teller ejg ikke kroner.. DEt er DET som er poenget, at man burde gi noe ordentlig som folk setter pris på og blir glad for! Ikke noe billigskvip som samler støv. Hvis den tingen en i familien ønsker seg er dyr så kjøper ejg det fordi det er det de vil ha! Selv om de ikke sier til meg at de øsnker seg det, men jeg bare vet det. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/93250-pris-p%C3%A5-gave-til-familiemedlemmer/#findComment-518097 Del på andre sider Flere delingsvalg…
MaH1365380455 Skrevet 14. februar 2003 Del Skrevet 14. februar 2003 Er ikke det som er poenget! Broren min kjøper noe dritt for 200,- kr for å ha kjøpt noe. Selv om det ikke er noe man ønsket seg eller trenger. Når søstra mi ønsker seg mobil og ikke får det av mamma for det er for dyrt så kjøper ejg det fordi det er det hun virkelig ønsker seg! Og da teller ejg ikke kroner.. DEt er DET som er poenget, at man burde gi noe ordentlig som folk setter pris på og blir glad for! Ikke noe billigskvip som samler støv. Hvis den tingen en i familien ønsker seg er dyr så kjøper ejg det fordi det er det de vil ha! Selv om de ikke sier til meg at de øsnker seg det, men jeg bare vet det. når man kjøper så dyre ting til "vanlige" bursdager og jule feiringer; hva kjøper du på "runde" dager da? Gaver til en 5-6000? Men har du god råd så er det jo ikke no´ problem.. jeg pleier å kjøpe for et par -tre hundre til hvert familiemedlem uavhengig om det er bursdag eller jul. Men til kjæresten min kan jeg gjerne strekke meg endel lenger. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/93250-pris-p%C3%A5-gave-til-familiemedlemmer/#findComment-518225 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ikke undertegnet Skrevet 14. februar 2003 Del Skrevet 14. februar 2003 Er ikke det som er poenget! Broren min kjøper noe dritt for 200,- kr for å ha kjøpt noe. Selv om det ikke er noe man ønsket seg eller trenger. Når søstra mi ønsker seg mobil og ikke får det av mamma for det er for dyrt så kjøper ejg det fordi det er det hun virkelig ønsker seg! Og da teller ejg ikke kroner.. DEt er DET som er poenget, at man burde gi noe ordentlig som folk setter pris på og blir glad for! Ikke noe billigskvip som samler støv. Hvis den tingen en i familien ønsker seg er dyr så kjøper ejg det fordi det er det de vil ha! Selv om de ikke sier til meg at de øsnker seg det, men jeg bare vet det. Hvis du har råd, så er jo det greit. Men for ganske mange så blir det for dyrt. Ellers så går det an å finne mye for et par hundringser som ikke er noe skvip! Og som kan brukes. CD, bøker, gourmet-mat, sokker, t-shirt, hansker, skjerf. Men hvis en mangler fantasi så blir det kanskje litt vanskelig? Ellers så høres det ut for meg som om du tror gaven er mere verdt _fordi_ den er dyr. Selv om niesa mi ønsket seg en mobiltelefon så hadde hun fått en CD eller noe fra H&M. Folk som blir bortskjemte, blir ofte litt utakknemlige etterhvert. Da må du kjøpe like bra gave neste gang, eller så blir det nedtur. Men det er dine penger. Men slutt å se ned på de som måler presangene etter andre ting enn hva de kostet. Kanskje broren din synes det presanghysteriet ditt er så tåpelig at han kjøper noe dritt bare for å terge deg. Har sett mange slike reaksjoner. Har bla ei i familien som aldri i seitt liv har fått en presang hun er fornøyd med. Henne synes vi det er veldig gøy å kjøpe ting tilsom ikke kan byttes. Utakknemlige folk fortjener å bli ertet litt. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/93250-pris-p%C3%A5-gave-til-familiemedlemmer/#findComment-518335 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Angela1365380318 Skrevet 15. februar 2003 Del Skrevet 15. februar 2003 Bare som det er sagt, rengt generellt er jenter mer nøye på dette med gaver en gutter. Jeg og søsteren min er på samme måte selv, vi skjemmer bort minsten. Så lenge du bare gir slike dyre gaver til jul og bursdag, du liker å gi det bort oh hun å motta så er vel alt bra:-) Ikke tenk på hva briren din gjør og ikke gjør. Men du bør ikke begynne å gi bort dyre gaver i hytt å pine til lillesøsteren din, da blir hun nok ganske bortskjemt etter hvert, men det er ingenting galt i å gjøre litt ekstra stas på bursdagen:-) Når det gjelder din mormor så kjenner jo ikke eg henne, men eg vet utfra egne erfaringer at de ikke bryr seg særlig om gaver, de har jo alt fra før og flere ting blir bare mere rot. Eg synest du gav henne en altfor dyr ting, men det er jo meg.. Vi pleier å gi ting de kan bruke opp, kaffe, badesalt, skrapelodd osv.. Det viktigeste er at du dukker opp i hværdagen og holder de litt med selskap mener nå eg. Broren din er nok litt kip dersom han ikke tenker over hva han kjøper men kjøper for å kjøpe, du kunne jo hjulpet han litt om gaver (som ikke nødvendigvis var så dyre) nevn butikker du vet søsteren din liker å shoppe i som han kan gi gavekort hos eller en cd tittel. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/93250-pris-p%C3%A5-gave-til-familiemedlemmer/#findComment-518729 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ei som angrer, og har lært... Skrevet 15. februar 2003 Del Skrevet 15. februar 2003 I bursdagspresanger og julepresanger pleier jeg alltid å bruke 200-300 kroner på hver enkelt. Jeg synes det er akkurat passe! Jeg var veldig lik deg da jeg var yngre. Tenkte at jo dyrere og flottere presanger, jo bedre. Pleide å skjemme bort nevøene mine med gaver i ny og ne. Gjett om de er blitt bortskjemte og utakknemlige... Jeg angrer, så jeg har snudd tvert om... Tenk deg om to ganger du også. Dette kan bli en vane for søsteren din. Pass på så du ikke ender opp som en som blir utnyttet i det lange løp.... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/93250-pris-p%C3%A5-gave-til-familiemedlemmer/#findComment-519427 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Novembermom Skrevet 17. februar 2003 Del Skrevet 17. februar 2003 Vel, har du råd til så dyre gaver, så er det ditt valg. Akkurat som at broren din velger hvilken sum han vil bruke på gaver. I vår familie har vi lite til normal råd, så gavene her til bursdag, jul og andre høytider går ikke over 2-300,-. Skal det koste mer, så må vi spleise. Man tar etter hva man har råd til sier nå jeg. Det er jo tanken som teller så for meg spiller det ingen rolle om gaven kostet 50,- eller 1000,-. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/93250-pris-p%C3%A5-gave-til-familiemedlemmer/#findComment-521296 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.