Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hvilke metoder er best til å takle negative følelser om partner?

Har hatt pause i forhold med kjæreste hvor begge har hatt sex med andre mennesker. Jeg har vanskelig med å få vekk tankene av henne med en annen.

Når jeg fant ut valgte jeg å gå igjennom en prosess der jeg tenkte mye på det og det gjorde vondt. Men etter noen dager så har jeg bestemt meg fo å heller akseptere det og hvis jeg begynner å tenke på det så skal jeg prøve å skyve vekk tankene.

Har og brukt en metode der jeg forteller meg selv at henne med en annen er opphissende. Det virker forsåvidt greit, men det som gjør så vondt er at når vi slo opp så har vi gitt hverandre til andre mennesker. Det for meg er ett tegn på at vi grodde fra hverandre.

Så er det da best å la være å prøve på ny eller skal man skyve vekk de negative tvangstankene? De dukker jo opp hele tiden og gjør meg usikker på meg selv og min kropp og hva kjæresten så i den andre personen.

Er ikke det å skyve vekk følelser/tanker farlig?

Hvis andre har taklet en lignende situasjon så vil jeg gjerne at dere gir meg tips.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/93316-hvordan-takle-f%C3%B8lelser/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror det beste du kan gjøre er å forsøke å skyve de tankene bort, og ikke dvele for mye på det. Og _det_ er ikke farlig. Det er mye mere farlig å gå rundt å spekulere for mye...

Det er ikke noe du kan gjøre ved det uansett, og det er en bivirkning av en pause. Du har jo også hatt sex med andre ikke sant?

Nei, legg det bak deg og se fremover hvis du vil ha en fremtid med denne jenta!

hare1365380455

Jeg tror det beste du kan gjøre er å forsøke å skyve de tankene bort, og ikke dvele for mye på det. Og _det_ er ikke farlig. Det er mye mere farlig å gå rundt å spekulere for mye...

Det er ikke noe du kan gjøre ved det uansett, og det er en bivirkning av en pause. Du har jo også hatt sex med andre ikke sant?

Nei, legg det bak deg og se fremover hvis du vil ha en fremtid med denne jenta!

enig

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...