Gjest betina Skrevet 15. februar 2003 Del Skrevet 15. februar 2003 Hei Vi hadde ett ICSI forsøk på Ullevål før egenandelen ble innført. Etter det har vi vært hos Røde Kors. Nye behandlingsmåter på Rikshospitalet gjør at vi vurderer behandling der. Må vi stille oss bakerst i køen for å komme inn på Riksen? I mellomtida har det jo blitt sk. fritt sykehusvalg og dessuten har vi flytta fra Oslo til Akershus, om det har noe å si. Hva er ca.ventetiden på RH nå? Håper noen har erfaring fra dette og kan svare. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/93462-bytte-av-sykehus/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
adek Skrevet 15. februar 2003 Del Skrevet 15. februar 2003 Hei Betina, leit å høre at det ikke gikk bra denne gangen! Ja, du har full mulighet til å bytte sykehus. Jeg har akkurat gjort det samme. Etter et mislykket forsøk på Ullevål i jula, søkte jeg meg over til riksen. Jeg fikk tilsendt kopi av papirene min fra Ullevål og sendte de sammen med en søknad til RK. Fikk svar for en uke siden, ca 4 uker etter at jeg sendte søknaden om at jeg var klar til å starte. Dessverre får jeg ikke begynt ennå, fordi jeg manglet en prøve ( Rubella/ Røde hunder ) Har tatt blodprøven nå og håper jeg slipper vaksine. Må jeg ha det får jeg karantene i 3 måneder. Er veldig klar for å starte igjen, etter en tøff jul. Lykke til videre..... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/93462-bytte-av-sykehus/#findComment-519008 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest vintersol Skrevet 15. februar 2003 Del Skrevet 15. februar 2003 Hei på deg betina! Har nettopp kommet hjem fra uttaket. Det gikk veldig greit, men med litt mer skylling enn sist. Sædprøven var faktisk så bra at de gjør IVF og ikke ICSI. Så jeg er veldig glad for det. Jeg får beskjed om egget har delt seg på mandag. Legen mente at ikke ikke nødvendigvis var umodent enda og at vi faktsik har gode sjanser. Når det gjelder RH, ringte jeg for noen uker siden og bestillte time i begynnelsen av mars. Tror jeg avbestiller igjen fordi, hvis forsøket nå ikke klaffer, skal min mann ta hormonsprøyter og da skal vi først se om sædkvaliteten blir mye bedre. Jeg fikk beskjed om at det var fullt på RH fram til ca. uke 13. Også var det avhengig av om vi måtte ha ICSI eller IVF siden de ikke kan ha flere enn 10 ICSI per uke. Vi ville begynt med forsøk i begynnelsen av april, for da var det en god del ledig - også framover. Behandlingsmetoden uten nedregulering er ikke noe nytt egentlig. I utlandet gjør de det i åresvis. På RH gjør de det også en stund nå, men de bruker det ikke så ofte fordi det er vanskeligere å holde styr med pasientene. Det egner seg vist ikke til alle heller. Forsøket går ut på at du begynner med stimmuleringen ca. 3 mensdag og på ca. dag 6-8 tar du en annen sprøyte i tillegg som nedsetter kroppens eggløsningshormon, slik at egget ikke løsner før legen vil ha det. Du bruker vanligvis mindre stimmulering ved et slikt forsøk og ofte får man flere egg, spesielt de som har få egg ved et vanlig forsøk. Bakdelen er at sprøytene som utsetter eggløsning er ganske dyre, tror ca. 3000 for 7 stk. eller noe sånt. Du kan jo ringe til RH og høre. Du vil antakelig få time til samtale med legen. Og du må ta med alle papirer du har fra før, også forsøk du har tatt. Tror nok at du er ganske fort i gang. Jeg har veldig stor tro på et slikt forsøk, og kommer nok til å ta et slikt forsøk etter at mannen min er ferdig med hormonkuren og vi ikke har klart det selv. Kanskje i mai. Har du flere spørsmål - bare spørr! Hilsen og lykke til fra 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/93462-bytte-av-sykehus/#findComment-519035 Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaos1365380367 Skrevet 17. februar 2003 Del Skrevet 17. februar 2003 Hei på deg betina! Har nettopp kommet hjem fra uttaket. Det gikk veldig greit, men med litt mer skylling enn sist. Sædprøven var faktisk så bra at de gjør IVF og ikke ICSI. Så jeg er veldig glad for det. Jeg får beskjed om egget har delt seg på mandag. Legen mente at ikke ikke nødvendigvis var umodent enda og at vi faktsik har gode sjanser. Når det gjelder RH, ringte jeg for noen uker siden og bestillte time i begynnelsen av mars. Tror jeg avbestiller igjen fordi, hvis forsøket nå ikke klaffer, skal min mann ta hormonsprøyter og da skal vi først se om sædkvaliteten blir mye bedre. Jeg fikk beskjed om at det var fullt på RH fram til ca. uke 13. Også var det avhengig av om vi måtte ha ICSI eller IVF siden de ikke kan ha flere enn 10 ICSI per uke. Vi ville begynt med forsøk i begynnelsen av april, for da var det en god del ledig - også framover. Behandlingsmetoden uten nedregulering er ikke noe nytt egentlig. I utlandet gjør de det i åresvis. På RH gjør de det også en stund nå, men de bruker det ikke så ofte fordi det er vanskeligere å holde styr med pasientene. Det egner seg vist ikke til alle heller. Forsøket går ut på at du begynner med stimmuleringen ca. 3 mensdag og på ca. dag 6-8 tar du en annen sprøyte i tillegg som nedsetter kroppens eggløsningshormon, slik at egget ikke løsner før legen vil ha det. Du bruker vanligvis mindre stimmulering ved et slikt forsøk og ofte får man flere egg, spesielt de som har få egg ved et vanlig forsøk. Bakdelen er at sprøytene som utsetter eggløsning er ganske dyre, tror ca. 3000 for 7 stk. eller noe sånt. Du kan jo ringe til RH og høre. Du vil antakelig få time til samtale med legen. Og du må ta med alle papirer du har fra før, også forsøk du har tatt. Tror nok at du er ganske fort i gang. Jeg har veldig stor tro på et slikt forsøk, og kommer nok til å ta et slikt forsøk etter at mannen min er ferdig med hormonkuren og vi ikke har klart det selv. Kanskje i mai. Har du flere spørsmål - bare spørr! Hilsen og lykke til fra Hei Betina - vi skal snart igang på RH og har ventet siden oktober. Det er ganske stor pågang der nå etter hva jeg har hørt fra dem. Vintersol: Lurte i den forbindelse på noe av det du skrev i ditt innlegg: Høres ut som om våre diagnoser kan ligne, med mann som har fått beskjed om at ISCI er alternativet. Men hvilke hormoner er det så han skal ta for å bedre kvaliteten? Min kjære har ikke fått slike tilbud, men det kan jo være at problemene ikke er av samme art... Håper du har mulighet til å svare på dette :-) OG LYKKE TIL BEGGE TO!!! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/93462-bytte-av-sykehus/#findComment-520868 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest vintersol Skrevet 17. februar 2003 Del Skrevet 17. februar 2003 Hei Betina - vi skal snart igang på RH og har ventet siden oktober. Det er ganske stor pågang der nå etter hva jeg har hørt fra dem. Vintersol: Lurte i den forbindelse på noe av det du skrev i ditt innlegg: Høres ut som om våre diagnoser kan ligne, med mann som har fått beskjed om at ISCI er alternativet. Men hvilke hormoner er det så han skal ta for å bedre kvaliteten? Min kjære har ikke fått slike tilbud, men det kan jo være at problemene ikke er av samme art... Håper du har mulighet til å svare på dette :-) OG LYKKE TIL BEGGE TO!!! Hei på deg! Min mann skal få Profasi sprøyter. Grunnen til det er at han har en for lav testosteron-verdi, som igjen kan gjøre at sædkvaliteten er dårlig. Skal en mann få en hormonkur, må det være fordi hormonene hans ikke er i orden, ikke bare fordi han har dårlig sædkvalitet. Bare spør hvis du lurer på noe. Mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/93462-bytte-av-sykehus/#findComment-521208 Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaos1365380367 Skrevet 18. februar 2003 Del Skrevet 18. februar 2003 Hei på deg! Min mann skal få Profasi sprøyter. Grunnen til det er at han har en for lav testosteron-verdi, som igjen kan gjøre at sædkvaliteten er dårlig. Skal en mann få en hormonkur, må det være fordi hormonene hans ikke er i orden, ikke bare fordi han har dårlig sædkvalitet. Bare spør hvis du lurer på noe. Mvh Det var vel det jeg tenkte - tror nok ikke det er vårt problem. Vel - takk uansett! Og lykke til :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/93462-bytte-av-sykehus/#findComment-521604 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.