Gå til innhold

Svigerfar (langt!)

Anbefalte innlegg

Prøver meg på dette forumet da det handler om vårt samliv med svigerfar...

Svigerfar er noen og femti og er til tider sykemeldt p.g.a. en psykisk sykdom. Noe det ikke snakkes om og vi vet ikke hva det dreier seg om. Han er oppfarende mot omgivelsene og skjeller ut gud og hvermann. Han har også fått klager på jobben.

Han klarer og styre sin oppførsel når det er besøkende til stede.

Til tider er han direkte mishandlende med ord, og kan avbryte andre familiemedlemmers prat med verbale fornærmelser av de helt usakelige slag.

I sommer fikk jeg gjennomgå da vi var på svigerfars sommerhus. Sønnene hans, deriblant min mann, hadde reparert teakstolene hans, men som vanlig var han ikke fornøyd med noe av det som var gjort.

Ved frokostbordet den tredje dagen sa jeg i en munter tone, etter at han nok en gang klaget over at det ikke var akkurat slik han ville gjort det, at "det han prøver å si er tusen takk."

Mannen eksploderte og kalte meg alle mulige grusomheter fra at jeg var en dårlig mor, frekk faen ugugelig som person osv.

Jeg takket for meg og gadd ikke krangle med ham. Han løp da etter mannen min og sa at det var synd han hadde giftet seg med meg som var så lite omsorgsfull m.m. og det var ikke sønnen sin han var sint på. Samtidig ba han oss pakke med oss alt som var vårt.

Resten av familien var kjempesinte på ham, men de orker ikke sette ned foten for oppførselen hans.

Jeg har ikke orket å se ham mer. Men i dag møtte vi dem tilfeldig på en kunstutstilling. Jeg valgte å overse ham. Kjente det knøyt seg i magen og jeg hadde bare lyst til å løpe. Jeg snakket hyggelig med svigermor og sa hadet til henne og ga henne en klem, og gikk uten å ha sett på svigerfar.

Da sier han at"Hun gikk bare uten å si hei." Svigermor sa han kunne jo ha sagt hei selv, men det var han ikke enig i. Da sa mannen min takk for seg og gikk også.

Nå er vi hjemme og skikkelig deppa begge to.

Vi venter et nytt barn og lurer på hvordan vi skal takle familiesammenkomster og bursdager osv. Bursdagen til vår eldste i høst inviterte vi ikke svigerfar, selv om han ville komme. Han ønsker nemlig at alt skal være som før...

Noen som har gode råd?

Jeg lurer i alle fall på om mannen er psykopat.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/93547-svigerfar-langt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Angela1365380318

han høres svært barnslig ut ja, må ha en eller annan form for problemer.

dere for si til han at han får tilpasse seg dere (flertallet i familien) eller holde seg unna når dere han sammenkomster, han kan ikke regjere med dere og skjelle dere ut på den måten.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/93547-svigerfar-langt/#findComment-520625
Del på andre sider

han høres svært barnslig ut ja, må ha en eller annan form for problemer.

dere for si til han at han får tilpasse seg dere (flertallet i familien) eller holde seg unna når dere han sammenkomster, han kan ikke regjere med dere og skjelle dere ut på den måten.

Han høres ut som en forferdelig person! Ikke finn deg i oppførselen hans, og sørg for at mannen din heller ikke gjør det - slik at han ikke tror at " familien" er enig med ham. Han trenger å bli satt på plass, det har han sikkert ikke blitt før. Hva med å ta det opp med svigermor mens han ikke er til stedet?! Lykke til!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/93547-svigerfar-langt/#findComment-522121
Del på andre sider

Han høres ut som en forferdelig person! Ikke finn deg i oppførselen hans, og sørg for at mannen din heller ikke gjør det - slik at han ikke tror at " familien" er enig med ham. Han trenger å bli satt på plass, det har han sikkert ikke blitt før. Hva med å ta det opp med svigermor mens han ikke er til stedet?! Lykke til!

Ikke rapp navnet mitt'a

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/93547-svigerfar-langt/#findComment-522128
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...