Gjest skjønner ingenting Skrevet 17. februar 2003 Del Skrevet 17. februar 2003 Et dypt og inderlig kjærlighetsforhold har blitt slutt. Tro det eller ei, men h*n sendte en nokså infam / idiotisk mail (!) hvor det sto mellom linjene at forholdet opphørte. I løpet av 5 uker har jeg tatt kontakt med vedkommende 3 ganger, vi har møttes like mange ganger. Da er det kyssing og klemming, endog sex en gang, gode samtaler og utsagn som 'jeg er fryktelig i tvil, vet ikke'. Så: Ingenting. Null og niks. H*n tar overhodet ikke kontakt. Forstår jo at det er over. Men sliter tungt med at forholdet ble klippet av uten forhåndssignaler, måten det ble gjort på, total taushet avbrutt av noen få gangers forsåvidt hyggelig samvær som ene og alene har funnet sted ved at jeg har tatt kontakt. Egen fornuft og råd fra venner sier at jeg overhodet ikke skal kontakte vedkommende, hvilket jeg da heller ikke kommer til å gjøre flere ganger. Er det noen som skjønner noe av en slik oppførsel fra en voksen person? Noen gode råd? Jeg er fryktelig trist og lei meg og ikke minst ufattelig skuffet. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/93642-merkelig-brudd/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest werwe Skrevet 17. februar 2003 Del Skrevet 17. februar 2003 Hvis du ikke ønsker at det skal ta slutt, så vil alle mailer fra han fortone seg som idiotiske i dine øyne. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/93642-merkelig-brudd/#findComment-521174 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest skjønner ingenting Skrevet 17. februar 2003 Del Skrevet 17. februar 2003 Hvis du ikke ønsker at det skal ta slutt, så vil alle mailer fra han fortone seg som idiotiske i dine øyne. Javelnei. Den var stygg, ikke rar. Og kom uten forvarsel. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/93642-merkelig-brudd/#findComment-521272 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Melissa86 Skrevet 17. februar 2003 Del Skrevet 17. februar 2003 Det er ingen tvil om at du blir utnyttet. Jeg blir selv behandlet på lignende måte av eks'en min, og selv om det går på selvfølelsen løs, har jeg ennå ikke klart å bryte med ham. Avgjørelsen om å la være å ringe till ham er fornuftig! Kutt ham ut, han bryr seg bare om egne behov uansett. Klem 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/93642-merkelig-brudd/#findComment-521282 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest skjønner ingenting Skrevet 17. februar 2003 Del Skrevet 17. februar 2003 Det er ingen tvil om at du blir utnyttet. Jeg blir selv behandlet på lignende måte av eks'en min, og selv om det går på selvfølelsen løs, har jeg ennå ikke klart å bryte med ham. Avgjørelsen om å la være å ringe till ham er fornuftig! Kutt ham ut, han bryr seg bare om egne behov uansett. Klem Takk. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/93642-merkelig-brudd/#findComment-521284 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Been there Skrevet 17. februar 2003 Del Skrevet 17. februar 2003 Høres ut som mitt brudd dette. Hun jeg var sammen med gjorde det 3 ganger. Ene dagen er du helt og mannen i hennes liv. Neste dag betyr du ingenting. Det jeg vil anfefale deg er å droppe denne jenten umiddelbart.Min efaring er at du nok ikke får et svar som virker rasjonelt utfra din egen tankegang fra henne.Jeg har fått mange vissvass forklaringer, og det ble så mange forskjellige forklaringer på hvorfor at jeg ble totalt forvirret selv. Det du skal være klar over er at slik oppførsel ikke er "normal". Jeg har erfart dette personlig og har for lengst gitt opp denne jenten.Ville ha et slags vennskapsforhold til henne men det blir vanskelig. Er best å bare kutte helt, og akseptere at hun desverre er slik, og at det ikke er DEG det er noe i veien meg. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/93642-merkelig-brudd/#findComment-521413 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Been there Skrevet 17. februar 2003 Del Skrevet 17. februar 2003 Javelnei. Den var stygg, ikke rar. Og kom uten forvarsel. Hvis du lurer på noe rundt dette så kan jeg hjelpe deg. Jeg har vært der selv. Som jeg sa ene dagen er alt bare fryd og herlig. Neste dag er du ingenting. Vet du om hun er manisk deppressiv, traumatisert e.l? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/93642-merkelig-brudd/#findComment-521415 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest skjønner ingenting Skrevet 17. februar 2003 Del Skrevet 17. februar 2003 Hvis du lurer på noe rundt dette så kan jeg hjelpe deg. Jeg har vært der selv. Som jeg sa ene dagen er alt bare fryd og herlig. Neste dag er du ingenting. Vet du om hun er manisk deppressiv, traumatisert e.l? Hei og takk for interessante svar fra deg. Jeg ser også at hendelser og adferd ikke kan forklares rasjonelt - og at jeg ikke vil få noen slags fornuftig forklaring fra vedkommende. Det er vanskelig å godta, spørsmålene er mange. Dessuten er det følelsesmessig tungt. Det du sier om manisk depressiv og traumatisert er muligens en slags tampen brenner. H*n hadde en nokså tung depresjon for noen år siden (før vi ble kjent). Gjennom vårt forhold har jeg erfart en del merkverdige tilbaketrekninger, plutselig hang til å være alene i kortere perioder og noe jeg vil karakterisere som absolutt overdrevent tunge reaksjoner på livets trivialia. Likevel velger jeg å tro at h*n er såpass utrustet at hvis h*n virkelig vil, vil h*n se at denne tilbaketrekningen eller hva jeg skal kalle det en oppførsel helt bak mål. Man gjør rett og slett ikke slik fra den ene dagen til den andre. Eller er det nettopp det depressive gjør? Vil du fortelle litt om din egen historie? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/93642-merkelig-brudd/#findComment-521428 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Been there Skrevet 17. februar 2003 Del Skrevet 17. februar 2003 Hei og takk for interessante svar fra deg. Jeg ser også at hendelser og adferd ikke kan forklares rasjonelt - og at jeg ikke vil få noen slags fornuftig forklaring fra vedkommende. Det er vanskelig å godta, spørsmålene er mange. Dessuten er det følelsesmessig tungt. Det du sier om manisk depressiv og traumatisert er muligens en slags tampen brenner. H*n hadde en nokså tung depresjon for noen år siden (før vi ble kjent). Gjennom vårt forhold har jeg erfart en del merkverdige tilbaketrekninger, plutselig hang til å være alene i kortere perioder og noe jeg vil karakterisere som absolutt overdrevent tunge reaksjoner på livets trivialia. Likevel velger jeg å tro at h*n er såpass utrustet at hvis h*n virkelig vil, vil h*n se at denne tilbaketrekningen eller hva jeg skal kalle det en oppførsel helt bak mål. Man gjør rett og slett ikke slik fra den ene dagen til den andre. Eller er det nettopp det depressive gjør? Vil du fortelle litt om din egen historie? Er en lang og inviklet historie da. Ja, hun har en traumatisk opplevelse bak seg. Hun har ikke søkt hjelp for denne. Det er vanlig at traumatiserte personer som er i et forhold. Kan avslutte "når det er på topp". Dette er det en psykolog som har fortalt meg. Noen skapelig forklaring har jeg aldri fått. Bare at det er slutt. Og en rekke forklaringer rundt det. Mange direkte nedverdigende overfor meg(lite gjennomtenkte). Det er også snakk om en voksen person her. Ikke en liten jente. Etter hun slo opp med meg, begynte hun "ett annet liv". Masse festing og ny kjæreste ganske fort. Studiene gikk dårlig. Ny kjæreste betyr bare at hun ikke klarer å være alene, men må ha noen å støtte seg til. Det var nok det beste at det hente er konklusjonen nå. Men det er tragisk etter ett langt forhold at det skal ende i tragedie. Der man selv blir paralysert og kanskje tilogmed traumatisert. Jeg har slitt tungt. Det er ikke lett å miste den kjæreste du har så uventet, helt uten forvarsel. En du har støttet og vært snill og god med. Jeg må desverre si at jeg sitter igjen med en følelse av å ha blitt brukt følelsesmessig(psykisk) og økonomisk. Ja hun "levde" på meg fordi hu var en "fattig" student. Og jeg støttet henne ganske mye. Hun slet til tider psykisk. Det føles nok litt surt for deg og. Å sitte igjen med ingenting. Ikke en takk en gang etter mange år sammen i tykt og tynt. Fatt mot. Du skal egentlig være glad for at hun stakk. Tenk om det hadde skjedd når dere hadde fått unger? Jeg ser det slik nå. Og det finnes bedre jenter der ute. Lykke til videre! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/93642-merkelig-brudd/#findComment-521490 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest skjønner ingenting Skrevet 17. februar 2003 Del Skrevet 17. februar 2003 Er en lang og inviklet historie da. Ja, hun har en traumatisk opplevelse bak seg. Hun har ikke søkt hjelp for denne. Det er vanlig at traumatiserte personer som er i et forhold. Kan avslutte "når det er på topp". Dette er det en psykolog som har fortalt meg. Noen skapelig forklaring har jeg aldri fått. Bare at det er slutt. Og en rekke forklaringer rundt det. Mange direkte nedverdigende overfor meg(lite gjennomtenkte). Det er også snakk om en voksen person her. Ikke en liten jente. Etter hun slo opp med meg, begynte hun "ett annet liv". Masse festing og ny kjæreste ganske fort. Studiene gikk dårlig. Ny kjæreste betyr bare at hun ikke klarer å være alene, men må ha noen å støtte seg til. Det var nok det beste at det hente er konklusjonen nå. Men det er tragisk etter ett langt forhold at det skal ende i tragedie. Der man selv blir paralysert og kanskje tilogmed traumatisert. Jeg har slitt tungt. Det er ikke lett å miste den kjæreste du har så uventet, helt uten forvarsel. En du har støttet og vært snill og god med. Jeg må desverre si at jeg sitter igjen med en følelse av å ha blitt brukt følelsesmessig(psykisk) og økonomisk. Ja hun "levde" på meg fordi hu var en "fattig" student. Og jeg støttet henne ganske mye. Hun slet til tider psykisk. Det føles nok litt surt for deg og. Å sitte igjen med ingenting. Ikke en takk en gang etter mange år sammen i tykt og tynt. Fatt mot. Du skal egentlig være glad for at hun stakk. Tenk om det hadde skjedd når dere hadde fått unger? Jeg ser det slik nå. Og det finnes bedre jenter der ute. Lykke til videre! 'Det er vanlig at traumatiserte personer som er i et forhold. Kan avslutte "når det er på topp". Dette er det en psykolog som har fortalt meg.' Jøss, dette høres jo helt merkelig ut!? Skulle gjerne visst litt mer. Du har vel ikke en lenke å by på? Ellers skal du ha mange takk for innspill. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/93642-merkelig-brudd/#findComment-521514 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest hjkhjkh Skrevet 18. februar 2003 Del Skrevet 18. februar 2003 'Det er vanlig at traumatiserte personer som er i et forhold. Kan avslutte "når det er på topp". Dette er det en psykolog som har fortalt meg.' Jøss, dette høres jo helt merkelig ut!? Skulle gjerne visst litt mer. Du har vel ikke en lenke å by på? Ellers skal du ha mange takk for innspill. Kan det kanskje hende at personen du har vært litt involvert med egentlig har hatt kjærste? Som det har gått litt dårlig med? Så ahr du kommet inn som backup-løsning, og nå har det ordnet seg med kjæresten hans/hennes igjen? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/93642-merkelig-brudd/#findComment-522150 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest skjønner ingenting Skrevet 18. februar 2003 Del Skrevet 18. februar 2003 Kan det kanskje hende at personen du har vært litt involvert med egentlig har hatt kjærste? Som det har gått litt dårlig med? Så ahr du kommet inn som backup-løsning, og nå har det ordnet seg med kjæresten hans/hennes igjen? Nei, jeg er introdusert for og har fått et godt forhold til barn, foreldre, slekt, venner og kolleger så det tviler jeg sterkt på :-) Takk likevel for innspill. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/93642-merkelig-brudd/#findComment-522178 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.