Gå til innhold

Mer om sjalusi

Anbefalte innlegg

Gjest ikke undertegnet

MaH skrev nylig et innlegg om sjalusi som jeg kjenner meg veldig godt igjen i. Jeg er i situasjonen som blir beskrevet i et av svarinnleggene til MaH: Kjæresten min har hatt kjærester og sexpartnere i mange år, jeg har ikke hatt noen som helst. Jeg merker hvor vondt dette er. Er sikkert litt misunnelig på kjæresten min som har hatt en "normal" ungdomstid, mens jeg ikke har hatt særlig mye kontakt med det annet kjønn. Jeg er redd jeg skal gå med slike tanker i lang tid framover, og vet ikke om jeg klarer å være sammen med kjæresten min på grunn av dette, selv om jeg er veldig glad i henne. Det er veldig fortvilende. Sjalusien og misunnelsen kan komme til å ødelegge hele fremtiden for oss/meg. Hva kan jeg gjøre for å kvitte meg med de vonde tankene? Noen som kan hjelpe meg?

-

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/93660-mer-om-sjalusi/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Konstanse1970

Du bør helt klart kontakte en psykolog og få hjelp av ham til å takle sjalusien og den dårlige selvtilliten din.

Kjæresten din kan ikke noe for dette, og ikke la henne lide. Hun har valgt deg! Sjalu kjærester kan lett ødelegge et forhold, pga svært destruktive 'vrangforestillinger'.

Det er HELT normalt at hun har tidligere hatt andre sexparntere og kjærester enn deg, og du har ingen grunn til å lage fantasier om hennes fortid.

Husk: Konsentrer deg om NUET og deres felles fremtid.

Det gjør alle vi andre, som får forhold til å funke uten ødeleggende sjalusi.

Jeg skriver av erfaring:

Har vært den sjalu selv, og klarer meg veldig bra når jeg fokuserer på det som er fakta. Og fakta er det som jeg har skrevet ovenfor. Ikke overanalysèr!

Jeg har også vært i et forhold der han var den sjalu. Han kontrollerte meg, leste tekstmeldinger og hadde de villeste vrangforestillinger. Dette klarte han å innse (sin sykelige sjalusi) og kontaktet psykolog da jeg gjorde det slutt. Da var det for sent å redde forholdet.

Det er fryktelig å være så sjalu, men det er også fryktelig å være den det går utover.

Søk hjelp & lykke til!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/93660-mer-om-sjalusi/#findComment-521509
Del på andre sider

Gjest Zimmermann

Tåpelig innlegg, Zimmermann!

Du kan gjerne mene det, men noen mennesker bør ha et budskap i klartekst, for å få en vekker!

Egoistiske holdninger som sliter i filler et forhold, uten noen som helst grunn, er rett og slett noe svineri.

Du da, hvis du skulle gitt noe råd....hadde du vist stor forståelse for hans holdninger/adferd?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/93660-mer-om-sjalusi/#findComment-521572
Del på andre sider

Du kan gjerne mene det, men noen mennesker bør ha et budskap i klartekst, for å få en vekker!

Egoistiske holdninger som sliter i filler et forhold, uten noen som helst grunn, er rett og slett noe svineri.

Du da, hvis du skulle gitt noe råd....hadde du vist stor forståelse for hans holdninger/adferd?

Jeg støtter meg til Konstanses innlegg.

Men er til en viss grad enig at enkelte trenger klare meldinger for å få øya opp. Vel, nå får han jo litt av begge deler! :-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/93660-mer-om-sjalusi/#findComment-522352
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...