Gå til innhold

Under skjer stadig vekk...

Anbefalte innlegg

Gjest kjerstim

Det er en tid siden jeg frekventerte dette forumet ofte. Ville bare fortelle at vi har sjokkert oss selv ved å bli gravide.

Etter 5 år uten prevensjon, mislykket prverørsforsøk og innspurten på adopsjons-prosess, testet vi to blå. Ultralyd viste uke 9, så det tok tid før vi skjønte tegninga, på tross av alle graviditetstegn... :o)

Nå får vi likevel ikke reise til Colombia i vår. Det får bli neste korsvei, om dette går bra.

Trodde aldri at dette skulle skje oss, med tette eggledere, PCO og dårlig sædkvalitet. Med andre ord; Undre skjer stadig vekk!! Håper og tror derfor at det også vil lykkes dere. Bare at det tar tid, og skjer når du minst venter det! En floskel kanskje, men den er sann... :o))

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/93662-under-skjer-stadig-vekk/
Del på andre sider

Fortsetter under...

kirvil1365380471

Hei.Gratulerer!!Det er godt å høre,har mislykka ivf forsøk bak meg og skal inn til et fryseforsøk,men håpet om å lykkes på egen hånd er jo tilstede.En gang i livet...

Lykke til videre!

P.S man trenger å høre slike positive ting i ny å ne.

Gratulerer med graviditeten :o)

Jeg vet så godt hvordan du føler deg nå, opplevde litt av det samme for tre år siden på denne tiden. Ventet på tildeling, så skjedde mye, og jeg ble gravid...

Adopsjonen "hang i" lenge. Det ble et stort tomrom en tid før jeg greide å innfinne meg med at jeg ikke skulle reise til dette landet som jeg hadde lært så mye om og som skulle gi meg et barn.

..vettu...selv om jeg ikke adopterte, fikk jeg verdens herligste jente :o)

Regner med det er du som har skrevet på andre forumet også...? :o)

Ønsker dere lykke til fremover.

Gjest kjerstim

Gratulerer med graviditeten :o)

Jeg vet så godt hvordan du føler deg nå, opplevde litt av det samme for tre år siden på denne tiden. Ventet på tildeling, så skjedde mye, og jeg ble gravid...

Adopsjonen "hang i" lenge. Det ble et stort tomrom en tid før jeg greide å innfinne meg med at jeg ikke skulle reise til dette landet som jeg hadde lært så mye om og som skulle gi meg et barn.

..vettu...selv om jeg ikke adopterte, fikk jeg verdens herligste jente :o)

Regner med det er du som har skrevet på andre forumet også...? :o)

Ønsker dere lykke til fremover.

Joda det er nok meg! :o)

Annonse

Gjest kjerstim

Gratulerer!

Helt fantastisk! Men jeg må spørre om en ting, er dine eggledere helt tette?

Lykke til!

:-)

De var pottetette begge to, sa legen som utførte lapraskopi på meg sommeren 2001! HA! Der tok hun nok feil gitt!! :o) Eller kanskje de har åpnet seg litt????

Gjest julianne

Ja, undere skjer. Det kan jeg skrive under på... Ble selv voldsomt irritert av slike "mirakelhistorier" som alle skulle trøste meg med da jeg var ufrivillig barnløs.

Har selv vært gjennom infertilitetsutredning i 1999/2000. Var en hel del her inne da. Laparaskopi og røntgen viste helt tette eggledere på begge sider. De var sannsynligvis tette av endometriose, og ikke av infeksjon. Eggløsning og sædkvalitet var OK. IVF var eneste løsning. Plutselig ble jeg gravid helt av meg selv...

Var hos legen jeg gikk til under utredningen og konstaterte vha. ultralyd at det virkelig stemte, og at fosteret satt i livmoren og ikke i en eggleder. Legen var faktisk mer sjokkert enn meg. Var der nå for ikke så lenge siden og han husket meg godt. Vi har prøvd i ett og et halvt år på nummer to. Legen pratet hele tiden om at dette ikke skulle gått an (at vi fikk førstemann altså). Han sendte meg hjem med en resept på Pergotime, etter en omvisning på prøverørsklinikken hans. For nestemann må vi nok ha hjelp til... Legen lovte meg så mange forsøk jeg orker (og lommeboka tåler da).

Og ja, jeg vet at jeg er heldig. Husker godt hvor fortvilt jeg var for bare fire år siden. Jeg så for meg et meningsløst liv uten barn og var laaangt nede. Jeg var så deprimert at jeg vurderte å kjøre bilen min inn i bergveggen. Nå kan jeg knapt fatte hvor heldig jeg har vært. Og jeg håper det skjer flere av dere - unner dere det av hele mitt hjerte...

• 2 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...