7777 Skrevet 17. februar 2003 Skrevet 17. februar 2003 Jeg fødte 2 mnd. før termin og dette førte til at jeg manglet ca 3 uker av opptjeningsgrunnlaget for fødselspenger. Har trygdekontoret mulighet for å gå ut fra termindato? Eller skal man, som i mitt tilfelle tape ei årslønn fordi man fødte for tidlig?? 0 Siter
Pregnasaurus Skrevet 17. februar 2003 Skrevet 17. februar 2003 Hei Er litt usikker på dette, men trodde at du kunne bli sykemeldt hvis du føder for tidlig ( og barnet er på sykehus). På den måten kan du få opptjening til fødselspenger. 0 Siter
7777 Skrevet 18. februar 2003 Forfatter Skrevet 18. februar 2003 Hei Er litt usikker på dette, men trodde at du kunne bli sykemeldt hvis du føder for tidlig ( og barnet er på sykehus). På den måten kan du få opptjening til fødselspenger. Hei,takk for tipset. Min flaks var at sønnen min ble utskrevet 3 uker før jeg hadde opptjent tilstrekkelig grunnlag....Kan legen min hjelpe meg med dette? 0 Siter
isbe Skrevet 12. mars 2003 Skrevet 12. mars 2003 Hei,takk for tipset. Min flaks var at sønnen min ble utskrevet 3 uker før jeg hadde opptjent tilstrekkelig grunnlag....Kan legen min hjelpe meg med dette? Det er nok trygdekontoret som må hjelpe deg her - legen kan kun dokumentere fødsel osv - og det har jo trygdekontoret også (de har oversikt over sykehusinnleggelser, fødsler osv). Ville pratet med trygdekontoret. Dersom du har vært innlagt med ditt barn mer enn 8 dager får du pleiepenger for dette,(disse dagene teller da med i opptjeningsgrunnlaget ditt) og da blir den evt. permisjonen skøvet tilsvarende framover. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.