Gå til innhold

Fersk i faget......

Gjest 34 , fersk med ett barn.

Anbefalte innlegg

Gjest 34 , fersk med ett barn.

Nå kommer alle de spørsmålene dere kan så godt , og er sjokkert over at noen kan være så teite å spør om sånt , men jeg prøver allikevel. Det er mitt første møte med dette forumet .

Hvor mye må man gjennom FØR et forsøk , og hvor lenge må man evt. vente på det ?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/93682-fersk-i-faget/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann!

For det første, ingen spørsmål er dumme, bare dumme svar...! Og for det andre, velkommen hit til forum! Håper oppholdet blir kortvarig og du kan bevege deg videre til graviditetsforum..

For det tredje,så skal jeg forsøke å svare deg på litt av det jeg vet, og så kommer det sikkert flere etterhvert med andre svar..

For mitt vedkommende kan jeg svare deg hva som har skjedd!

Før et forsøk, altså, en gyn sender søknad til behandlingstedet! Der blir dere godkjent, får brev om hvor lang ventetid det er på det stedet og at dere blir innkalt til forundersøkelse når det nærmer seg! En forundersøkelse er altså en gjennomgang av medisinering, og en gynekologisk undersøkelse! Mange har allerede startet på spray når dem er på dette stadiet!

Så etter et par tre uker på nesespray er det sprøytestart. Samme dag som du starter på sprøyter har jeg i alle fall tatt 1 blodprøve. Etter ei uke på hormoner så er det ul og ny blodprøve. Deretter blir det fastsatt hvor mye lenger du trenger å stikke sprøyter, og når du kan sette eggløsningsprøyten, og tider for uttak. Når du setter inn avhenger alt av deling og befruktning!

Ventetiden varierer, men tror at det begynner å bli litt ventetid nå!

Vel, håper du ble kanskje litt klokere av dette!

Klem fra

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/93682-fersk-i-faget/#findComment-521122
Del på andre sider

Gjest 34 , fersk med ett barn
  Svale skrev (På 17.2.2003 den 15.36):

Heisann!

For det første, ingen spørsmål er dumme, bare dumme svar...! Og for det andre, velkommen hit til forum! Håper oppholdet blir kortvarig og du kan bevege deg videre til graviditetsforum..

For det tredje,så skal jeg forsøke å svare deg på litt av det jeg vet, og så kommer det sikkert flere etterhvert med andre svar..

For mitt vedkommende kan jeg svare deg hva som har skjedd!

Før et forsøk, altså, en gyn sender søknad til behandlingstedet! Der blir dere godkjent, får brev om hvor lang ventetid det er på det stedet og at dere blir innkalt til forundersøkelse når det nærmer seg! En forundersøkelse er altså en gjennomgang av medisinering, og en gynekologisk undersøkelse! Mange har allerede startet på spray når dem er på dette stadiet!

Så etter et par tre uker på nesespray er det sprøytestart. Samme dag som du starter på sprøyter har jeg i alle fall tatt 1 blodprøve. Etter ei uke på hormoner så er det ul og ny blodprøve. Deretter blir det fastsatt hvor mye lenger du trenger å stikke sprøyter, og når du kan sette eggløsningsprøyten, og tider for uttak. Når du setter inn avhenger alt av deling og befruktning!

Ventetiden varierer, men tror at det begynner å bli litt ventetid nå!

Vel, håper du ble kanskje litt klokere av dette!

Klem fra

Glemte en ting- hva koster denne herligheten ? per forsøk , og hvor mange forsøk kan man ha?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/93682-fersk-i-faget/#findComment-521140
Del på andre sider

34 , fersk med ett barn skrev (På 17.2.2003 den 15.44):

Glemte en ting- hva koster denne herligheten ? per forsøk , og hvor mange forsøk kan man ha?

Heisan,

herligheten koster 18000 kroner, det er for inntil 3 forsøk og 15000 av dem går til medisiner. Så det første forsøket betaler du 3000 kroner i poliklinisk behandling og x antall tusen for medisiner. Trenger du flere forsøk trenger du bare å betale for medisinene og det som ovestiger 15000 kroner får du tilbake fra trygdekontoret.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/93682-fersk-i-faget/#findComment-521233
Del på andre sider

34 , fersk med ett barn skrev (På 17.2.2003 den 15.44):

Heisann!

Du, som maye skrev, så blir det det! Offentlig så har man 3 forsøk. Et forsøk koster ca 11000,-, kommer an på dosering av hormoner.

Som du da forstår så må du nok beregne ca 1 første og halve 2 forsøk på egen regning, før du får dekket tilbake dine utgifter!

Husk at du også kan få dekket reiseutgifter og kost!

Håper det hjalp litt, og spør igjen om det er noe jeg kan hjelpe med..

klem fra

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/93682-fersk-i-faget/#findComment-522103
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...