Gjest Ljk Skrevet 17. februar 2003 Del Skrevet 17. februar 2003 Joda,jeg kan innrømme at jeg er mye på internett.Er ikke det at min samboer "klager" på det. Da får jo han all tid han vil til å se på tv. Når han kommenterer at jeg er på internett, så spør jeg han "hva kom først høna eller egget"? Min samboer ser det meste på tv, og det er stort sett hele tiden det. Dag ut og da inn. Når han kommer hjem fra jobb, så er det på med tv. Jeg har hatt min periode der jeg har foreslått en middag UTEN å glo på boksen. Men neida, det går ikke. Tenker på de som nyter et godt måltid, og kan snakke om alt mulig og kose seg. Det går ikke UTEN tv.Og da har jeg bevegd meg mer og mer inn i internett verden. Jeg gidder ikke å mase om det heller. Jeg gidder ikke å se på alt, zappe fra kanal til kanal. Så sitter vi her da, som et ektepar på hundre år. Jeg fremfor dataen og han fremfor tv. Og så spør jeg han, om han gidder å massere meg litt i nakken. Joda, greitt nok. Men når han er MER opptatt av å se på tv enn å bruke 15 minutt på massasje på meg, så blir jeg litt irritert. Men spurte hyggelig om han ikke kunne gjøre det "ordentlig". "Om jeg ikke såg at han såg på tv". Jovisst, akkurat som det pleier. Vi hadde en "liten" diskusjon da. Men gav oss før det ble noe krangel av det. Jeg gidder ikke. Sa til han at han kunne jo sagt det så enkelt som at "ja, visst skal jeg massere deg litt, men vent 10 minutt til programmet er ferdig. Jeg forlanger jo ikke at han skal hoppe med en gang jeg sier hopp heller. Jo, jeg er litt lei fortiden. Synest han er vanskelig å snakke med. Sier ikke at jeg alltid er verdens enkleste jeg heller. Men vi er jo to i dette forholdet. Og det må kunne (eller tydligvis ikke) snakke om ting. Så lenge vi er enig om ting så er det greit. Men om det er noe jeg ønsker å ta opp, som han ikke liker så er det å lukke ørene. Er vel ingen råd jeg er ute etter her egnetlig. Jeg ble bare så irritert og måtte skrive det av meg. Lurer vel akkurat på nå om vi kommer til å holde sammen til vi blir gamle og grå. En leser jo om folk som har hengt sammen i maaaannge år. Og de sier at det har avogtil "stormet" som verst. Det kan jo være mange grunner til det.Men jeg lurer på hvordan de klarer å holde sammen. Er jo ingen fasit på det. Men som sagt så er jeg inne i en periode der ting ikke er helt topp. Det "skremmer" meg på en måte litt at jeg er litt små lei og`.Vi har vært sammen i over 3 år, og veldig lenge var han liksom "mannen" i mitt liv. Han er vel det enda. Men følelsene er på en måte forandret seg litt..tror jeg. Avogtil skulle jeg ønske jeg var 20 igjen. Da hadde jeg liksom hatt "allverden" med tid. Jeg er jo ingen gammel dame nå heller.Men som 30 åring så er det så mye som skal skje. Hva om det blir slutt..tenk om jeg ikke finner noen å få barn med. Joda,jeg vet det finnes mange flotte menn ute i den store verden. Og jeg har selfølgelig ikke tenkt å få barn med en bare for å få det. Og slutt håper jeg jo tross alt ikke det blir. Men avogtil så er det mange tanker oppi hode som surrer. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/93721-tvinternett-og-litt-til/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
BettyBlue Skrevet 17. februar 2003 Del Skrevet 17. februar 2003 Begynn å gå tur sammen en halv time hver kveld. Da får dere iallefall kvalitetstid sammen, tid til å snakke og litt bevegelse. Situasjonen deres høres frustrerende ut, det høres ut som om dere er i ferd med å bli late og 'dumme'. Fortell ham når dere går tur at du er veldig glad i ham, men at du er bekymret for forholdet. Fordi han er TV-slave og du er på vei til å bli nettslave. At du ikke ser noe spennende fremtid med ham lenger, at noe må gjøres. Han vil spørre hva som kan gjøres; og her er noen forslag: - spille kort, sjakk, geni o.l - lær hverandre nye spill (lån bok om kortspill osv på biblioteket) - gå turer og/eller begynn å jogge etterhvert - inviter andre til dere på vinsmaking, mat eller spill - ta en kinokveld i uka og en øl eller brus på puben etterpå - begynn på et kurs sammen slik at dere får en felles hobby (eks. foto, maling, språk, dans, ridning) - evt. begynn på hvert deres kurs hvis dere er lei av hverandre Et slikt forhold høres det ikke ut som om du orker lenge, dere må finne mer mening i hverdagskveldene. Sett igang & lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/93721-tvinternett-og-litt-til/#findComment-521520 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest wakarimazu Skrevet 18. februar 2003 Del Skrevet 18. februar 2003 "Jo, jeg er litt lei fortiden", skriver du. Hva mener du? Er du lei fortiden, eller er du lei for tiden? Det er en ganske vesentlig forskjell... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/93721-tvinternett-og-litt-til/#findComment-521578 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ljk Skrevet 18. februar 2003 Del Skrevet 18. februar 2003 Begynn å gå tur sammen en halv time hver kveld. Da får dere iallefall kvalitetstid sammen, tid til å snakke og litt bevegelse. Situasjonen deres høres frustrerende ut, det høres ut som om dere er i ferd med å bli late og 'dumme'. Fortell ham når dere går tur at du er veldig glad i ham, men at du er bekymret for forholdet. Fordi han er TV-slave og du er på vei til å bli nettslave. At du ikke ser noe spennende fremtid med ham lenger, at noe må gjøres. Han vil spørre hva som kan gjøres; og her er noen forslag: - spille kort, sjakk, geni o.l - lær hverandre nye spill (lån bok om kortspill osv på biblioteket) - gå turer og/eller begynn å jogge etterhvert - inviter andre til dere på vinsmaking, mat eller spill - ta en kinokveld i uka og en øl eller brus på puben etterpå - begynn på et kurs sammen slik at dere får en felles hobby (eks. foto, maling, språk, dans, ridning) - evt. begynn på hvert deres kurs hvis dere er lei av hverandre Et slikt forhold høres det ikke ut som om du orker lenge, dere må finne mer mening i hverdagskveldene. Sett igang & lykke til! Hei! Takk for svar. Det å gå på tur om kvelden er ikke så "enkelt" det heller. Han har en fysisk jobb, og da er det ikke alltid han orker å gå på noe tur. Men jeg skal foreslå en del av de andre tingene. Har forøvrig foreslått at han kan jo bli med meg å trene. Men han vil heller trene sammen med en kompis. Ja,vel..jeg har nå forsøkt da. (Lurer på om han vil orke det da) Det er vel noe av tingene som jeg føler er slitsomt, at jeg føler det er JEG som forsøker å gjøre noe sammen. Og en hører om "eldre" som har levd litt og de sier det er viktig å "jobbe" med forholdet. Men det trenger en jo to til. Sier ikke at vi må gjøre noe sammen hele tiden. Avogtil er det jo deilig å slomre fremfor tv eller hva det nå en skal være. Til wakarimazu, jo, jeg ser at setningen kan misforstås. Jeg får heller skrive "jeg er litt lei NÅ fortiden". Vi har riktignok hatt våre problemer i fortiden og`. Det har på en måte alltid "vært" noe, i større eller mindre grad. Men det er mer nå jeg har begynt å "lure på om jeg er lei" eller hva... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/93721-tvinternett-og-litt-til/#findComment-521625 Del på andre sider Flere delingsvalg…
tubular2 Skrevet 19. februar 2003 Del Skrevet 19. februar 2003 Å! Kjente meg veldig igjen i innlegget ditt, sånn er det her i heimen og! Tv og data har blitt en plage for meg... Skal innrømme at jeg og sitter en del framfor dataen, men det er helst når han ser tv og ikke gidder gjøre noe annet... Blir nesten misunnelig på "gamle dager" da man ikke hadde tv og data. Tenk så koselig folk må ha hatt det da! Tenk å kunne sitte ned og se den du snakker med i øynene, ikke bare i profil! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/93721-tvinternett-og-litt-til/#findComment-523516 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ljk Skrevet 20. februar 2003 Del Skrevet 20. februar 2003 Å! Kjente meg veldig igjen i innlegget ditt, sånn er det her i heimen og! Tv og data har blitt en plage for meg... Skal innrømme at jeg og sitter en del framfor dataen, men det er helst når han ser tv og ikke gidder gjøre noe annet... Blir nesten misunnelig på "gamle dager" da man ikke hadde tv og data. Tenk så koselig folk må ha hatt det da! Tenk å kunne sitte ned og se den du snakker med i øynene, ikke bare i profil! Jeg ble nesten "glad" for å lese at det ikke er bare meg som har det sånn. Har dere vært sammen lenge? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/93721-tvinternett-og-litt-til/#findComment-524023 Del på andre sider Flere delingsvalg…
dewey Skrevet 20. februar 2003 Del Skrevet 20. februar 2003 Av og til blir jeg bare så UTROLIG fornøyd med at vi ikke har TV. Sånn som nå! Takk for det!:-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/93721-tvinternett-og-litt-til/#findComment-524563 Del på andre sider Flere delingsvalg…
tigertrollet Skrevet 20. februar 2003 Del Skrevet 20. februar 2003 Av og til blir jeg bare så UTROLIG fornøyd med at vi ikke har TV. Sånn som nå! Takk for det!:-) Og sånn som i dag når lisenskravet kom i posten kanskje til oss andre? :-( 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/93721-tvinternett-og-litt-til/#findComment-524566 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dorthe Skrevet 20. februar 2003 Del Skrevet 20. februar 2003 Hvis det er slik og bo sammen med noen, kan jeg like gjerne fortsette å bo alene. Nå husket jeg plutselig exen. Han eide fjernkontrollen og jeg fikk aldri se det jeg hadde lyst til. Det er heller ikke noen som klager på at jeg sitter på dataen heller. Kanskje jeg ikke har det så verst likevel ) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/93721-tvinternett-og-litt-til/#findComment-524582 Del på andre sider Flere delingsvalg…
dewey Skrevet 20. februar 2003 Del Skrevet 20. februar 2003 Og sånn som i dag når lisenskravet kom i posten kanskje til oss andre? :-( Jeg hadde lisensmenn på døren her i fjor. De var supermorske, de hadde nemlig papirer på at jeg ikke hadde betalt lisens "på mange år". Morsomt. Jeg har aldri i mitt liv hatt TV, og følgelig har jeg heller aldri betalt lisens. De ble blide da, og påsto at det faktisk er endel av oss der ute, enda det ikke virker sånn... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/93721-tvinternett-og-litt-til/#findComment-524583 Del på andre sider Flere delingsvalg…
tigertrollet Skrevet 20. februar 2003 Del Skrevet 20. februar 2003 Jeg hadde lisensmenn på døren her i fjor. De var supermorske, de hadde nemlig papirer på at jeg ikke hadde betalt lisens "på mange år". Morsomt. Jeg har aldri i mitt liv hatt TV, og følgelig har jeg heller aldri betalt lisens. De ble blide da, og påsto at det faktisk er endel av oss der ute, enda det ikke virker sånn... Du er av en sjelden rase, dewey..*s* Jeg hadde dem på døra i fjor sommer. Og jeg hadde hatt tv i mange år. Ikke fullt så kult. Men jeg hadde spart lisenspenger i mange år da -det var min trøst. For ikke faen om jeg ser det moralske i å betale de sure pengene der. :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/93721-tvinternett-og-litt-til/#findComment-524586 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ljk Skrevet 21. februar 2003 Del Skrevet 21. februar 2003 Hvis det er slik og bo sammen med noen, kan jeg like gjerne fortsette å bo alene. Nå husket jeg plutselig exen. Han eide fjernkontrollen og jeg fikk aldri se det jeg hadde lyst til. Det er heller ikke noen som klager på at jeg sitter på dataen heller. Kanskje jeg ikke har det så verst likevel ) Ja, "drømmer" jo avogtil om det ja. Bestmme over fjernkontrollen selv. Invitere venner på besøk, og slå AV tv`en. Heldigvis har vi TO tv`er. Hvis ikke måtte vi vel begge lagt oss inn på lukket avdeling. Jeg er klar over at jeg har "malt fanden på veggen her". Samboeren min virker vel BARE håpløs. Han er ikke det...Er jo noen årsaker til at vi bor sammen. Vet ikke jeg, kanksje vi har 3 års krisen eller noe. 2 års krisen hadde vi i fjor, og det var vel værre...Vi overlevde jo det da. Da var det mer krangling og grining. Nå er jeg kanskje begynt å resignere mer. Sukk....Jeg er vel den som "tenker og grubler", det er vel typisk jenteting. Min samboer synest det er helt idiotisk. Men det handler vel litt om å være litt i "forkant" av problemer. Ifølge min samboer, betyr det å LAGE problemer. Men jeg er ikke enig i det. Enkelte ting ordner seg ikke av seg selv. En MÅ avogtil tenke, selv om det er ubehagelig. Dvs, tenke kan han jo, men når en er TO, så er det jo en fordel om en kan fortelle om det en tenker. Vi kan godt prate om "normale" ting. Men ting som røre seg i hjertet, det har han litt problemer med å snakke om. Og da er det mye enklere å "rømme" inn i tv.... Uff, får nesten litt dårlig samvittighet òver at jeg babler i vei her inne. Det er vel typiske jente ting det og`. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/93721-tvinternett-og-litt-til/#findComment-524890 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dorthe Skrevet 21. februar 2003 Del Skrevet 21. februar 2003 Ja, "drømmer" jo avogtil om det ja. Bestmme over fjernkontrollen selv. Invitere venner på besøk, og slå AV tv`en. Heldigvis har vi TO tv`er. Hvis ikke måtte vi vel begge lagt oss inn på lukket avdeling. Jeg er klar over at jeg har "malt fanden på veggen her". Samboeren min virker vel BARE håpløs. Han er ikke det...Er jo noen årsaker til at vi bor sammen. Vet ikke jeg, kanksje vi har 3 års krisen eller noe. 2 års krisen hadde vi i fjor, og det var vel værre...Vi overlevde jo det da. Da var det mer krangling og grining. Nå er jeg kanskje begynt å resignere mer. Sukk....Jeg er vel den som "tenker og grubler", det er vel typisk jenteting. Min samboer synest det er helt idiotisk. Men det handler vel litt om å være litt i "forkant" av problemer. Ifølge min samboer, betyr det å LAGE problemer. Men jeg er ikke enig i det. Enkelte ting ordner seg ikke av seg selv. En MÅ avogtil tenke, selv om det er ubehagelig. Dvs, tenke kan han jo, men når en er TO, så er det jo en fordel om en kan fortelle om det en tenker. Vi kan godt prate om "normale" ting. Men ting som røre seg i hjertet, det har han litt problemer med å snakke om. Og da er det mye enklere å "rømme" inn i tv.... Uff, får nesten litt dårlig samvittighet òver at jeg babler i vei her inne. Det er vel typiske jente ting det og`. Vi må alltid analysere vet du. Menn sier det de tenker og er ferdig med det. Dessuten er de stort sett fornøyde med tilværelsen mens vi har ofte lett for å lete etter en dypere mening. Samboeren din er sikkert ok, han. men den fjernkontrollzappingen er en typisk manneting som plager vettet av oss. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/93721-tvinternett-og-litt-til/#findComment-525318 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.