Gå til innhold

To år...nå vil jeg ha eks'en tilbake!

Anbefalte innlegg

Gjest Galningen

For to år siden ble det slutt mellom kjæresten min og meg. Hun var min prinsesse, som jeg elsket høyere enn alt. Vi hadde et utrolig bra forhold, like interesser, null sjalusi og haugevis med gode, felles venner. Hun likte familien min og jeg likte familien hennes. Alt var som det skulle være.

Jeg var 23 og hun var 18 da hun slo opp med meg. Hun slo opp over telefon, mens hun var på ferie hjemme hos foreldrene sine. Da hadde vi vært sammen i nesten to år, og forlovet i nesten ett år. Hun sa hun var for ung til å binde seg så mye som vi hadde gjort, at hun ikke var ferdig med å "leve livet". Jeg tror muligens at hun hadde truffet en annen i løpet av ferien, men akkurat DET er jeg ferdig med å spekulere i.

Uansett, jeg respekterte valget hennes, men hadde det vanvittig tungt den første tiden. Skulka jobben, spiste ikke, sov ikke, tenkte kun på prinsessen min og ingenting annet. Hun flyttet hjem til foreldrene sine på en annen kant av landet.

Etter en stund gikk det bedre, jeg hadde det bra, fikk ny kjæreste og greier. Det samme gjorde eks'en. Vi fortsatte å holde kontakten på tross av at vi bor på hver vår kant av landet, og vi har vært kjempegode venner hele tiden fra det ble slutt. I perioder ringer vi hverandre to-tre ganger i uka, av og til sjeldnere.

Da jeg var sammen med hun siste eks'en, var jeg helt sikker på at følelsene for hun første var borte. Men nå er vi begge single igjen, og nå vet jeg at følelsene for henne ikke var forsvunnet, de var bare sovende. Jeg har ikke våget å si noe til henne, av frykt for å miste vennskapet til henne.

Vi ringer hverandre stadig vekk, og idag ble vi enige om å treffes i Trondheim i mars. Bare for å besøke felles venner og ta oss en fest sammen, ikke noe kjærlighetsgreier. Jeg skal dra dit sammen med en kompis, og på veien passerer vi hjemstedet hennes. Da hun fikk vite det, inviterte hun oss til å besøke henne samtidig. Hun foreslo faktisk at vi burde ta en uke fri fra jobb for å besøke henne OG dra til Trondheim. Det kan jeg ikke gjøre i min jobb, men en helgetur til Trondheim sammen med henne blir det i hvert fall.

Men jeg har en baktanke ;) Jeg håper å finne ut om hun enda har følelser for meg, sånn som jeg har for henne. Samtidig er jeg litt redd for å bli skuffet, og veldig redd for å miste henne som venn.

Det har gått snart to år, og vi har begge to hatt andre forhold i mellomtiden. Jeg burde være over henne nå... men når jeg hører den sangen til Jan Teigen "Det vakreste som finns", så blir øynene mine våte. Den sangen beskriver nøyaktig hvordan vi hadde det. Er jeg en syk, syk person, ettersom jeg ikke har klart å komme over eks'en etter to år?

Fortsetter under...

"Er jeg en syk, syk person, ettersom jeg ikke har klart å komme over eks'en etter to år? "

er vel kanskje å ta i noe, men litt enig med Shandy under her... når det er sagt, så er jeg ikke like sikker som deg på at det er de "riktige" følelsene du føler nå. kan vel være at du kun ønsker å få tilbake det som en gang var... bare for å ha sagt det; DET SKJER IKKE... dersom du ønsker henne tilbake, så må dere begynne på nytt... det som var, vil aldri komme tilbake. de kjærtegnene hun gav, ordene hun sa osv osv, de er en del av den fortid...

dersom du med hånden på hjertet kan si at du ønsker et nytt forhold til denne jenta, et forhold som ikke baseres på gamle tider, og som ikke er et resultat av at dere nå begge er ledige, så kanskje du burde legge inn en aksje eller to, men i utgangsppunktet vil jeg påstå at dette er noe du burde ligge langt unna og komme deg videre i livet...

Gjest Galningen

"Er jeg en syk, syk person, ettersom jeg ikke har klart å komme over eks'en etter to år? "

er vel kanskje å ta i noe, men litt enig med Shandy under her... når det er sagt, så er jeg ikke like sikker som deg på at det er de "riktige" følelsene du føler nå. kan vel være at du kun ønsker å få tilbake det som en gang var... bare for å ha sagt det; DET SKJER IKKE... dersom du ønsker henne tilbake, så må dere begynne på nytt... det som var, vil aldri komme tilbake. de kjærtegnene hun gav, ordene hun sa osv osv, de er en del av den fortid...

dersom du med hånden på hjertet kan si at du ønsker et nytt forhold til denne jenta, et forhold som ikke baseres på gamle tider, og som ikke er et resultat av at dere nå begge er ledige, så kanskje du burde legge inn en aksje eller to, men i utgangsppunktet vil jeg påstå at dette er noe du burde ligge langt unna og komme deg videre i livet...

Hmmm... jeg har ikke tenkt på det du snakker om, at alt kommer til å bli "helt nytt" selv om vi er de samme to menneskene som er involvert. Men det har du sikkert helt rett i...

Jeg tror ikke at jeg glorifiserer forholdet vi hadde... selvsagt hadde vi våre krangler og dårlige dager, men i hovedsak så var det faktisk SÅ bra.

Dessuten så er det jo ting som tyder på at hun føler noe av det samme som meg. Kanskje.

Hun slo opp fordi hun ikke hadde fått "rast ifra seg" før vi slo oss til ro... nå har det gått to år, kanskje hun har fått rast ifra seg nå...

Men som sagt, kanskje jeg tar helt feil, og i så fall setter jeg vennskapet vårt på prøve ved å begynne å legge inn aksjer... men kanskje ting blir klarere når vi skal treffes om en måneds tid :)

Shandy, snakker du av erfaring, eller?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...