Gå til innhold

sjalu på internett

Anbefalte innlegg

Gjest Studinne

Eg er den del inne på nettet, chattet mye før men det har avtatt på naturligvis ettersom eg ble eldre og fikk andre intresser.Men eg innrømmer åpent at eg av og til er innom for å hilse på gamle venner eg ikke får truffet i rl (virkligheten9 lengre på grunn av tidsmangel. Men eg svarer aldri ukjente lengre..

Dessuten deltar eg i en del forum, finner informasjon eg trenger og leser nyheter og aviser dersom eg ikke får muligheten til å se det på tv.

Det kan gå dagevis fra hvor ofte eg er på nettet eller eg kan være der i timevis. Men personlig mener eg at det ikke er så mye..

Problemet er kjæresten min, han har minemale intresser for internett og liker ikke at eg er der så mye. Vi bor ikke i lag og eg er ikke på nettet når vi er i lag, om eg er, er det minimalt. Han nekter meg ikke å være på nettet, men eg vet at det plager han mye inne i han, han sier selv at han ikke liker det noe særlig, men må leve med et.

Eg har lært han litt opp til å finne til han intreserer seg for og viser litt hvor eg er og hva eg driver med for å gjøre han trygg på meg, men alt i alt har han lite intresse noe eg godtar. Han har faktisk ved en anledning vært inne på et chatterom eg henger på må sett hva eg her gjort bak min rygg, men inrømmet det rett etterpå. Eg ble ikke sur på han som han vet om, men liker tenken dårlig. (ikke hva han så, men at han "spionerte")

Noen råd om hva eg kan gjøre for at han ikke skal føle seg så truet av internett?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/93909-sjalu-p%C3%A5-internett/
Del på andre sider

Fortsetter under...

unnskyld at jeg sier dette rett ut, men:

Hvor patetisk går det ann å være?

hvorfor gjør du dette til en så stor sak? dersom han ikke interesserer seg for internett eller data i utgangspunktet, så spiller vel ikke det noen rolle? og så fremt du ikke gjør/skriver ting saom han ikke skal vite om, så gjør det vel fint lite om han ser over skuldra di?

nei dette synes jeg var litt skremmende, og trekker kjapt inn følgende spørsmål; Var det d som skrev inn her for en liten stund siden under samme nick og klaget over at dere var så forskjellige og at du var så mye mer "intellektuell" enn han og hans kompiser, osv osv?

Gjest *ironi*

Jammen herregud, hva annet kan du vente av en sånn type som kjæresten din er?

Ikke har han ambisjoner, ikke har han høy iq, bare "laverestilte" venner, minimalt med skolegang og i det hele tatt.

Jeg skjønner ikke hva en sånn velutdannet studin(n)e som deg gjør sammen med typer som ham.

Kom deg på skolebenken jente og se å få gjort noe med rettskrivinga di!

Skjønte ikke helt det "store" problemet her.. Du som er så super-smart i forhold til dumme han, kan vel bare lure han og si at du spiller tetris? Da blir han nok ikke sjalu..

Og har vel ikke nok hjernekapasitet til å skjønne at du juger..

*lol*

oi, der tror jeg spiker'n knakk

*S*

Gjest Studinne

Jammen herregud, hva annet kan du vente av en sånn type som kjæresten din er?

Ikke har han ambisjoner, ikke har han høy iq, bare "laverestilte" venner, minimalt med skolegang og i det hele tatt.

Jeg skjønner ikke hva en sånn velutdannet studin(n)e som deg gjør sammen med typer som ham.

Kom deg på skolebenken jente og se å få gjort noe med rettskrivinga di!

Herlighet, både han og vennene hans er jo mennesker fordi om vi ikke har samme intresser alltid.

Han har mange svært gode egenskaper neg misunner og elsker han for.

Og når det gjelder mine skrivefeil, det er ikke min feil, men en sykdom, eg måtte jobbe dobbelt så hardt som alle andre for å komme meg dit eg er i dag. Men eg har både 5`ere og 6`ere på vitnemålet og snittet mitt ligger flere karakterer over lans gjennomsnittet, så dersom du ikke kan komme her å vise til karakterer høyere en dette så velger eg å ikke ta meg nær av den kritikken.

Annonse

Gjest Studinne

Skjønte ikke helt det "store" problemet her.. Du som er så super-smart i forhold til dumme han, kan vel bare lure han og si at du spiller tetris? Da blir han nok ikke sjalu..

Ja eg kunne løyet, men vi mener begge to at et forhold handler om ærlighet.

Gjest JaDetGjørJeg

Herlighet, både han og vennene hans er jo mennesker fordi om vi ikke har samme intresser alltid.

Han har mange svært gode egenskaper neg misunner og elsker han for.

Og når det gjelder mine skrivefeil, det er ikke min feil, men en sykdom, eg måtte jobbe dobbelt så hardt som alle andre for å komme meg dit eg er i dag. Men eg har både 5`ere og 6`ere på vitnemålet og snittet mitt ligger flere karakterer over lans gjennomsnittet, så dersom du ikke kan komme her å vise til karakterer høyere en dette så velger eg å ikke ta meg nær av den kritikken.

Buhuu, nå ble du såra skjønner vi. Dysleksi eller å ha armen i bind trenger ikke medføre skrivefeil,ikke i dagens samfunn!

Buhuu, nå ble du såra skjønner vi. Dysleksi eller å ha armen i bind trenger ikke medføre skrivefeil,ikke i dagens samfunn!

Fortell meg hvordan man kan skrive uten skrivefeil dersom man har dysleksi. Datteren min hadde blitt kjempeglad for å høre hvordan da hennes karakterer i norsk og engelsk ikke er så bra pga dette.

vi meg karakterkortet ditt du så skal eg svare.

hmm, når skal du få inn i det lille overopphetede hodet ditt at intelligens ikke måles ut i fra hvor gode karakterer du har...

merk deg dette:

dersom du eller noen andre kommer til meg som arbeidsgiver som jobbsøkende, kan vise til MEGET gode karakterer og det viser seg at dere virker sånn passe oppegånde sosialt sett, men en av de andre søkerne viser seg å ha noe dårligere karakterer men er veldig sosialt oppegående, så velger jeg han som fungerer sosialt...

dersom du tror at du skal komme deg noen vei i livet ved å referere til karakterene dine, så tar du fullstendig feil, det er ikke sånn det fungerer...

beklager, men vis meg/oss at du kan noe mer enn å skryte av karakterkortet ditt, dette holder ikke mål...

Annonse

Gjest JaDetGjørJeg

Fortell meg hvordan man kan skrive uten skrivefeil dersom man har dysleksi. Datteren min hadde blitt kjempeglad for å høre hvordan da hennes karakterer i norsk og engelsk ikke er så bra pga dette.

Hmm, det enkleste i dag må veø være å skrive ting i Word kanksje? Der har man tross alt retteprogram? Ikke vet jeg, men noe sier meg at det kanskje kan bli vanskelig når fortsatt befinner seg på Barne-/ungdomsskolen:-(

Ellers ikke noe stygt om dysletikkere.

Gjest Studinne

hmm, når skal du få inn i det lille overopphetede hodet ditt at intelligens ikke måles ut i fra hvor gode karakterer du har...

merk deg dette:

dersom du eller noen andre kommer til meg som arbeidsgiver som jobbsøkende, kan vise til MEGET gode karakterer og det viser seg at dere virker sånn passe oppegånde sosialt sett, men en av de andre søkerne viser seg å ha noe dårligere karakterer men er veldig sosialt oppegående, så velger jeg han som fungerer sosialt...

dersom du tror at du skal komme deg noen vei i livet ved å referere til karakterene dine, så tar du fullstendig feil, det er ikke sånn det fungerer...

beklager, men vis meg/oss at du kan noe mer enn å skryte av karakterkortet ditt, dette holder ikke mål...

Er helt enig med deg!

Iq og eq er to forsjellige ting og eg har aldri sagt at kjæresten min har lav iq eller eg ekstremt høy.

Dette med karakterene var til JaDetGjørJeg som kritiserte skrivefeilene mine.

Våre karakterer har ingenting å si i forholdet, fatktisk så har eg ikke engang giddet å spørre han om de siden det ikke betyr noe.Har faktisk ikke tenkt på det før nå. (men nå ble eg litt nysjerrig)

Han er alt annet en dum, han har en meget god jobb og tjener over gjennomsnittet, har nesten ikke lån ( under 20 000) og klarer seg helt fint. Vi hare bare litt sprikende intresser på enkelte områder. Og når det gjelder mine karakterer (ikke at det betyr noe) så har eg aldri vært et slikt skolegeni som bare har åpnet boken og kunskapen har strømmet inn holdet mitt. Skal love deg at for hver 6`er eg har fått på en prøve eller standpungt så ligger det veldig mange timer bak med hard øving.

Og sosiale ferdigheter, vel ut i fra de alle vennene eg har og jobbene eg har fått (har jo ingen ordentlig utdannelse enda) så tror eg ikke akkurat at eg ligger på bunn der, slik som du kansje hinter til.

Hmm, det enkleste i dag må veø være å skrive ting i Word kanksje? Der har man tross alt retteprogram? Ikke vet jeg, men noe sier meg at det kanskje kan bli vanskelig når fortsatt befinner seg på Barne-/ungdomsskolen:-(

Ellers ikke noe stygt om dysletikkere.

Det hjelper ikke så veldig med Word og retteprogram heller dessverre.

Og på videregående skriver man fortsatt for hånd hvis man ikke er av de som er hardest rammet.

Er helt enig med deg!

Iq og eq er to forsjellige ting og eg har aldri sagt at kjæresten min har lav iq eller eg ekstremt høy.

Dette med karakterene var til JaDetGjørJeg som kritiserte skrivefeilene mine.

Våre karakterer har ingenting å si i forholdet, fatktisk så har eg ikke engang giddet å spørre han om de siden det ikke betyr noe.Har faktisk ikke tenkt på det før nå. (men nå ble eg litt nysjerrig)

Han er alt annet en dum, han har en meget god jobb og tjener over gjennomsnittet, har nesten ikke lån ( under 20 000) og klarer seg helt fint. Vi hare bare litt sprikende intresser på enkelte områder. Og når det gjelder mine karakterer (ikke at det betyr noe) så har eg aldri vært et slikt skolegeni som bare har åpnet boken og kunskapen har strømmet inn holdet mitt. Skal love deg at for hver 6`er eg har fått på en prøve eller standpungt så ligger det veldig mange timer bak med hard øving.

Og sosiale ferdigheter, vel ut i fra de alle vennene eg har og jobbene eg har fått (har jo ingen ordentlig utdannelse enda) så tror eg ikke akkurat at eg ligger på bunn der, slik som du kansje hinter til.

jeg insinuerer ikke noe som helst i forhold til din sosiale intelligens, sånn at vi ikke missforstår hvernadre...ville bare poengtere at jeg har større tiltro til de som lett å forholde seg til sosialt sett når det kommer til det generelle arbeidslivet:-)

men det er noen småting jeg ikke helt klarer å forstå når det gjelder deg. i det ene øyeblikket så viser du stor forståelse og virker veldig voksen i svarene dine, men i neste øyeblikk så stiller du spørsmål som ikke ligner grisen? finner detta veldig ukonsekvent og merkelig i og med at du som sagt virker reflektert og bevisst...

Gjest JaDetGjørJeg

Det hjelper ikke så veldig med Word og retteprogram heller dessverre.

Og på videregående skriver man fortsatt for hånd hvis man ikke er av de som er hardest rammet.

? Gjør man det? Selv da jeg gikk på vgs, så leverte vi oppgaver på pc?

Veldig synd da, trodde Word var løsningen på alt jeg:-(

Gjest Studinne

jeg insinuerer ikke noe som helst i forhold til din sosiale intelligens, sånn at vi ikke missforstår hvernadre...ville bare poengtere at jeg har større tiltro til de som lett å forholde seg til sosialt sett når det kommer til det generelle arbeidslivet:-)

men det er noen småting jeg ikke helt klarer å forstå når det gjelder deg. i det ene øyeblikket så viser du stor forståelse og virker veldig voksen i svarene dine, men i neste øyeblikk så stiller du spørsmål som ikke ligner grisen? finner detta veldig ukonsekvent og merkelig i og med at du som sagt virker reflektert og bevisst...

Tusen takk for komplimentet!

Har alltif fått høre at eg er veldig moden og voksen, men i og med at eg er veldig ung (kun 18 ) så henger kansje noen barnsligheter med enda..

Eg må si eg er helt enig med deg når det gjelder dette med sosialeferdigheter og jobb, det er mye viiktigere at du trives med de du omgås en at de er verdensledende på sitt område.

Gjest nei til mobbing

Hvorfor mobber dere "Studinne" på den måten? Virker nesten som massesuggesjon her!

Skjems!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...