Gå til innhold

kan hormonspiral dette ned?

Anbefalte innlegg

hare1365380455
Skrevet

jeg har ikke hatt hormonspiral i mer enn en måned. mannen min sa han kunne merke den da vi hadde sex. nå leser jeg i pakningsvedlegget at om han kan merke den skal man ikke ha sex før jeg har vært hos legen. jeg skal igjen i april for å se at den sitter rett. jeg kan selv kjenne den, og synes stringen merkes godt, litt til den ene siden og langt nede! det var lett å merke den. har jeg grunn til bekymring? skal man lett kjenne spiraltråden om man kjenner etter? bør vi vente med sex? jeg synes altså den virket langt nede. kan livmorhalsen (eller hva det heter) henge ned etter fødsel? fødte før jul. kan spiralen dette halvveis ut?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En anbefaler ikke å sette inn spiralen før minst 3 mnd. etter en fødsel ...

Jeg satte den inn også for tidlig (antageligvis) etter fødselen , og ble garvid med den etter ca. 1 mnd....

Ring legen din du!

hare1365380455
Skrevet

En anbefaler ikke å sette inn spiralen før minst 3 mnd. etter en fødsel ...

Jeg satte den inn også for tidlig (antageligvis) etter fødselen , og ble garvid med den etter ca. 1 mnd....

Ring legen din du!

Ops... Vel, jeg får ringe legen! Men spiralen var god å sette inn på dette tidspunktet etter fødselen mente legen.. Du ble altså gravid med hormonspiral? Kunne du/kjæresten din merke den? Skal trådene kjennes langt nede? (Altså ikke så langt inne i skjeden.)Takk for svar.

Skrevet

Ops... Vel, jeg får ringe legen! Men spiralen var god å sette inn på dette tidspunktet etter fødselen mente legen.. Du ble altså gravid med hormonspiral? Kunne du/kjæresten din merke den? Skal trådene kjennes langt nede? (Altså ikke så langt inne i skjeden.)Takk for svar.

Nei ; han sa ikke noe om det , og jeg kjente den ikke.

Jeg visste ikke engang at jeg var gravid før i uke 17 .....

Jeg tror ikke dere skal kunne merke den i det hele tatt !

Lykke til o

hare1365380455
Skrevet

Nei ; han sa ikke noe om det , og jeg kjente den ikke.

Jeg visste ikke engang at jeg var gravid før i uke 17 .....

Jeg tror ikke dere skal kunne merke den i det hele tatt !

Lykke til o

takk for svar vin:) jeg skal til legen i dag, og er veldig nervøs... heldigvis har vi ikke hatt tid til så mye sex, men det skal jo bare en gang til. så nå må jeg også være nervøs for om jeg har blitt gravid. hvor lenge etter sex kan en test vise rett svar? vet du om hormonspiralen din påvirket fosteret?

Gjest Pricilla
Skrevet

jeg hadde hormonspiral, og samboern min merket den, han sa det stakk i snabben, så vi turte ikke å ha sex etterhvert. jeg fikk også stikkinger i hele underlivet mens vi holdt på. Dro til legen, men han sa den satt fint - tråene skal du få tak i hvis du kjenner etter ja.. jeg valgte å fjerne den for vi turte ikke ha sex, dessuten blødde jeg mye og hadde underlivssmerter. Og allikevel satt den visst riktig.

Fjerna den og gikk over til minipiller..

Skrevet

takk for svar vin:) jeg skal til legen i dag, og er veldig nervøs... heldigvis har vi ikke hatt tid til så mye sex, men det skal jo bare en gang til. så nå må jeg også være nervøs for om jeg har blitt gravid. hvor lenge etter sex kan en test vise rett svar? vet du om hormonspiralen din påvirket fosteret?

Hei!

Legen min sa til meg at mannen min ikke skal kunne kjenne noe til spiralen i det hele tatt under samleie. Dersom han gjorde det, så måtte jeg komme tilbake slik at hun (legen) kunne klippe trådene kortere.

Det trenger dermed ikke være hele spiralen som er kommet lengre ned, men det kan være trådene som ikke er klippet kort nok dersom mannen din kjenner noe når dere har sex. (Hvis han "dulter" borti trådene så kan det også bli ubehagelig for deg).

Vennlig hilsen meg:)

hare1365380455
Skrevet

jeg hadde hormonspiral, og samboern min merket den, han sa det stakk i snabben, så vi turte ikke å ha sex etterhvert. jeg fikk også stikkinger i hele underlivet mens vi holdt på. Dro til legen, men han sa den satt fint - tråene skal du få tak i hvis du kjenner etter ja.. jeg valgte å fjerne den for vi turte ikke ha sex, dessuten blødde jeg mye og hadde underlivssmerter. Og allikevel satt den visst riktig.

Fjerna den og gikk over til minipiller..

pricilla: jeg var hos legen i dag, og den sitter visst på rett plass (?). jeg kan merke den veldig godt og den sitter slettes ikke langt inne! jeg valgte hormonspiral siden jeg kan ha den når jeg ammer. jeg har også mye vondt i hodet etter at jeg fikk satt den inn.

hare1365380455
Skrevet

Hei!

Legen min sa til meg at mannen min ikke skal kunne kjenne noe til spiralen i det hele tatt under samleie. Dersom han gjorde det, så måtte jeg komme tilbake slik at hun (legen) kunne klippe trådene kortere.

Det trenger dermed ikke være hele spiralen som er kommet lengre ned, men det kan være trådene som ikke er klippet kort nok dersom mannen din kjenner noe når dere har sex. (Hvis han "dulter" borti trådene så kan det også bli ubehagelig for deg).

Vennlig hilsen meg:)

jeg tror jeg må be legen klippe trådene kortere, ja. de merkes veldig godt! takk for svar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...