Gå til innhold

Det klør i skjeden...

Anbefalte innlegg

Gjest Kamilla17=)

Hei! jeg er en jente på 17 år som har et litt pinlig problem.. Det svir nemlig veldig i skjeden! Det er ikke sælrig behagelig.. Samtidig har jeg gankse mye utflod som lukter vondt.. Jeg vil helst slippe å gå til lege\gynekolog med dette, jeg er liksom bare 17 år!! (jeg har aldri ligget med noen heller så det er ingen kjønnsykdom...)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/93967-det-kl%C3%B8r-i-skjeden/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest ikke undertegnet

Jeg synts du bør gå til legen om du fremdeles har det slik.

Men kanskje det er sopp infeksjon du har?

Man kan få det av for trange tette klær b .l.a.

Har du prøvd en sopp kur fra apoteket, de er reseptfrie?

OM du da ikke ønsker å gå til gynekolog er det jo et forsøk verd?

Lykke til.

Gjest Pricilla

Har du klumpete hvir utflod som ligner cottage.cheese har du sopp - da bør du kjøpe canestenkur.

Har du gul eller sterkere og farge og lukt på utfloden, svie og kløe - har du nok en bakterieinfeksjon som må behandles med flagyl eller en annen form for antibiotika. Da MÅ du til legen for å sjekke hva slags bakterier du har. Medisinen er nemlig reseptbelagt.

Er ikke vits i å drive å surre med canesten hvis det ikke er sopp du har.

ikkehypokonder

Det er det garantert sopp du har, eller en forandring i bakteriefloraen.

Dette kan du få uten å ha hatt sex. Det kan komme av som sagt for trange bukser, stringtruser, truser som er laget av annet stoff en bomull.

Det kan også forekomme hvis du bruker for sterk såpe i underlivet. Egentlig bør du unngå såpe i underlivet. Jeg har hørt av andre leger at det holder med rent vann.

Hvis du kjenner at det lukter litt gjær, eller gjærbakstlukt av utfloden er det nok ingen tvil om at det er sopp du har. Kjøp canesten reseptfritt på apoteket hvis du er redd for å gå til legen. Og kanskje vaske trusene dine på høy temperatur, unngå mat med gjær i og stringtruser for en liten stund.

Et kjerringråd: Bruk yoghurt naturelle:)

Hvis det da ikke hjelper, har du ikke noe valg, da er du nødt til å dra til lege. Men det finnes sikkert helsesøster du kan snakke med først. Hun kan hjelpe deg med å finne en kvinnelig lege.

Det er bedre å få det overstått enn at det kan få konsekvenser for deg senere. Det er nok mange 17 åringer som har vært hos gynekolog allerede, og tenk på hvor mange gamle damer denne gynekologen har sett fra før. Tror ikke det er noen grunn til bekymring, men selvfølgelig er det normalt å være nervøs. Du vil nok ikke angre etterpå!!!!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...