Gå til innhold

Homo, bi, hetro...? Hvordan vite forskjell?

Anbefalte innlegg

Jeg tror denne debatten kom litt skeiv ut i utgangspunktet. Jeg deler nemlig ikke den oppfatninga som later til å være utgangspunktet for denne debatten, nemlig at feminine trekk hos en mann antyder homofili etc. Jeg tror ikke homoene er så mye mer homogene enn hetroene, for å si det sånn. F eks er det jo utbredt å dyrke typiske maskuline trekk i homokulturen, f eks disse muskuløse fyrene i lærjakker eller matroslooken. Jeg har en egen - temmelig spekulativ, det skal innrømmes - teori om at biseksualiteten i det antikke Hellas var et utslag av et ekstremt maskulint samfunn og digginga av dette. Dette kan en også se tendensier til på tradisjonelt maskuline arenaer som fotballbanen og i militæret. Det oser jo kuk lang vei!

Håper du fikk svar på spørsmålene dine.

Takk. Har heldigvis aldri likt hverken fotball eller militæret :-).

Mvh

Fortsetter under...

• Svar 44
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• sherlock

9

• Kat-1

9

• Goliath

4

• SierDuDet

2

Mest aktive i denne tråden

Jeg tror denne debatten kom litt skeiv ut i utgangspunktet. Jeg deler nemlig ikke den oppfatninga som later til å være utgangspunktet for denne debatten, nemlig at feminine trekk hos en mann antyder homofili etc. Jeg tror ikke homoene er så mye mer homogene enn hetroene, for å si det sånn. F eks er det jo utbredt å dyrke typiske maskuline trekk i homokulturen, f eks disse muskuløse fyrene i lærjakker eller matroslooken. Jeg har en egen - temmelig spekulativ, det skal innrømmes - teori om at biseksualiteten i det antikke Hellas var et utslag av et ekstremt maskulint samfunn og digginga av dette. Dette kan en også se tendensier til på tradisjonelt maskuline arenaer som fotballbanen og i militæret. Det oser jo kuk lang vei!

Håper du fikk svar på spørsmålene dine.

Oser kuk lang vei...

Kanskje jeg skulle verve meg...:)

Gjest Fastlegen

Hei!

Rart da at det ikke fins e n eneste kvalitet, verdi el.l. som en kan si er entydig maskulint/feminint -- iallfall viser komparative antropologiske (både diakrone og synkrone) studier noe annet.

Men det er klart -- hva kan vel antropologien lære oss?

Det er vel da enklere å tro at "menn er fra Mars, kvinner fra Venus"?

Vennlig hilsen

Og hvor er så du fra? Det ytro rom? Du er i alle fall helt i utakt med alle fra mars, venus, jupiter osv.

Gjest mislykket

Og hvor er så du fra? Det ytro rom? Du er i alle fall helt i utakt med alle fra mars, venus, jupiter osv.

Hei!

Meg bekjent fins det kun mennesker fra Tellus. Så du kan jo, for nå å anvende denne noe barnaktige tankegangen, si at jeg er derfra.

Du, da... fra Luna?

Vennlig hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...