Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg er 24 og vært i fast forhold i 3,5 år,gått på trionetta hele tiden. Vi har største delen av tiden vært plaget med div underlivsproblemer, og sett 4 ulike leger (hver for oss). Jeg har blitt behandlet med 15 soppkurer på 1,5år, 3 ulike, ettersom jeg fikk store smerter av dem. den siste gyn. jeg var hos fant ingen spor av sopp. Hver gang jeg går til en ny lege får jeg ulike definisjoner på sopp. Den som ga meg alle medisinene mener det er gulgrønn utflod, den som ikke fant noe mener det skal se ut som cottage cheese. Sistnevnte (sept 2002)forbannet alle kurene jeg var satt på og sa jeg skulle bruke vivag. Viktig her er at jeg ikke har klødd, det var pga min partners plager jeg gikk til lege i første omgang.Smertene kom etter at jeg startet med soppmedisinene (sept 2001),Det kjennes noen ganger som det er et stort åpent sår rett innenfor inngangen til skjeden, men ingen av legene har sett noe. Jeg har fortsatt store smerter de gangene vi forøker ha samleie, og vet ikke hva jeg skal gjøre. Min partner er enda verre,Det vi har felles er at det kjennes som vi har altfor tynn hud, og en brennende smerte. Han er blitt behandlet med herpesmedisiner, mine soppmedisiner og øyeinfeksjonssalve. Ingenting hjelper og nå vet vi ikke hvem vi ska tro på lenger. Har prøvd alt av sukkerfri, gjærfridietter, bomullsundertøy,vask med og uten regulerte såper..Fins det håp for at vi noen gang skal kunne ha et normalt sexliv?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/94077-hvem-kan-vi-tro-p%C3%A5/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Pricilla

hei! Hel meg er et underlivsproblem, så kan jo dele noen erfaringer med deg! ; )

Sopp ligner cottage-cheese, hvite klumper og det klør, og man kan få sprekker og sår i huden der nede, da svir det noe j**** når man tisser.

Så du nevnte gul/grønn utflod.. har du fått beskjed om at dette er sopp? Det kan jeg si med nesten 100% at det er feil. Tok ikke legen bakterieprøve av deg da? Man kan ikke se at det er noe galt på en undersøkelse, bortsett fra at man kan være sår og rød. Du har nok hatt eller har en bakterieinfeksjon. les linken: '

http://www.lommelegen.no/kap093_08.html

Du må da behandles med flagyl eller annen antibiotika. Samleie med en sånn infeksjon er svinevondt selv om man er våt så kjennes det ut som man revner. Skjeden er sår og irritert. Også klør det veldig.

Det som virker best mot sopp (for meg og mange andre ihvert fall) er diflucan. Det er EN pille du skal ta/svelge (resept). Etter få timer merker du at du blir bedre, kløa gir seg etter hvert, og etter ca 4 dager er du helt soppfri. Ikke ha sex disse dagene før alt er borte.

Brker du tamong når duhar mensen kan dette også være en grunn til sopp-plager. Ikke bruk tampong da du blør lite, du kan da skrape opp inni skjeden og bli sår og mer utsatt for bekterier osv. Er det ikke vått nok, ikke dytt noe oppi! ; )

Hvis sopp er et evig problem som stadig vender tilbake, kan du be legen om resept på diflucan og så tar du en pille en gang i mnd. etter mensen i noen mnd. Dette tipset gynokologen min meg om, så gjorde det i 3 mnd. så ble problemet nesten borte, ble mye mye bedre.

Det er et jævla styr med sopp, infeksjoner osv. Det frarøver deg på en måte hele sexlivet ditt! Til slutt gidder man ikke å prøve, derfor er det viktig å få gjort noe med det med en gang og finne en måte på å holde dette i sjakk.

Lykke til! : )

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...