Gå til innhold

Er det mange?

Anbefalte innlegg

Hvor lenge jeg venter med sex kommer helt ann på hva slags forhold det er. Jeg har hatt et par forhold på 4-5 mnd hvor vi aldri har hatt sex, mens jeg og min nåværende kjæreste (samboer) hadde sex veldig tidlig (mye tidligere enn jeg hadde "forventet").

Det er litt vanskelig for meg å sitte her å lage en standard for hvor mange sexpartnere noen bør eller ikke bør ha hatt, for det er ikke så enkelt. Det er en helhetsvurdering, men all things being equal vil jeg heller ha en med bare 2-3 sexpartnere bak seg enn en med 15.

Jeg er forøvrig 24 år.

ok, alderen forklarer en del, tror nemlig at man endrer syn på sikt, eller når man blir eldre... alt etter som...

hadde mye av den samme filosofien da jeg var yngre, tenker helt annerledes i dag...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/94142-er-det-mange/page/8/#findComment-525576
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 156
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• mann231365380467

20

• tigertrollet

17

• petter smart

14

• -Riksklysa

14

Mest aktive i denne tråden

ok, alderen forklarer en del, tror nemlig at man endrer syn på sikt, eller når man blir eldre... alt etter som...

hadde mye av den samme filosofien da jeg var yngre, tenker helt annerledes i dag...

Jaja, det er en typisk kommentar fra folk "oppi årene" som et slags argument for at de har rett. We'll see.....

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/94142-er-det-mange/page/8/#findComment-525578
Del på andre sider

Gjest Zombiebob

"hvordan man er i sosiale sammenhenger, modenhet, hvor selvstendig man er, hvor moralsk man er, etc."

At du antydet det ovenfor anser jeg som sneversynt.

"Mange sex-partnere på kort tid tyder på store sosiale behov."

Er det nå på kort tid? Trodde du mente uansett hvor lang tid -bare at det var mange partnere.

Sosiale behov? Behov for sex -JA. Det er et innstinkt, så det er ikke rart om folk har lyst til å parre seg. Det er sosialt betinget såfremst man ikke onanerer ja.

"Store sosiale behov bunner ofte i dårlig evne til å være alene, noe som også vitner om en umoden person."

Usikker på om du nå mener at sosiale behov = sexbehov, for det er jaggu ikke lett å følge "logikken" din..

Hvis du mener at sosiale mennesker har problemer med å være alene må jeg virkelig le! At man er sosial betyr da slett ikke at man ikke kan trives i eget selskap -eller er umoden??!!. Sprøyt. Du får det til å høres ut som en negativ ting å være sosial.

Nesten sånn at jeg får lyst til å spørre om den sosiale intelligensen.

"Tidlig debut/mye promiskuitet i lav alder er ofte en indikator på usikkerhet."

Tidlig debut kan ha mange årsaker. Usikkerhet er én av dem -enig.

Når det gjelder "promiskuitet" er dette for meg et fordommsfullt ord som du legger din personlige skala i (over 5 partnere eller hva det måtte være). Vil du si at hvis en person på 35 som har hatt 20 partnere er usikker -kun bedømmt ut av ant partnere??

Høres ut som om du hvertfall er enig i hovedtrekkene. Da forstår du sikkert hva jeg mente.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/94142-er-det-mange/page/8/#findComment-525670
Del på andre sider

Jeg er 19, og har hatt sex med 10. Debuterte når jeg var 16.

Må vel få med at jeg hadde flest sexpartnere (ikke samtidig) det året jeg var 16. Heh - ung, kåt og naiv vøtt! *knis*

De fleste var sånn inn og ut to ganger dah..

Menne, sånn egentlig så har jeg bare hatt orntli sex 1, 2, 3.. 4 ganger! ;)

Ehrm.. Det ble litt feil. Jeg har jo hatt sex mere enn fire ganger. Med fire _forskjellige_ mente jeg.

Sånn. :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/94142-er-det-mange/page/8/#findComment-525760
Del på andre sider

Jeg vil ikke kalle det patetisk å ha med dårlig selvtillit.

Hva det fører med seg er det nok mulig hun vil angre på når hun ser det selv om noen år.

Men med holdningen din til hennes fortid er det nok like greit at du (og henne!) finner dere en annen partner. Ingen liker en partner som er fordømmende.

Hva er det dette kan føre med seg da? Dersom det ikke skal ha noe å si for hva evt kjærester skal mene noe om det?

Gjør det noe med selvfølelsen hennes, synet på sex eller noe annet så er det jo svært relevant hvor mange hun har hatt sex med.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/94142-er-det-mange/page/8/#findComment-527007
Del på andre sider

Herregud! Det er da noe helt noe annet å forgripe seg på små barn, enn å ha sex med en likeverdig person. Selv du, bør skjønne det.

Har aldri sagt at det var det samme. Bruker bare et ekstremt elsempel for å vise at ens fortid er meget relevant i forhold til nye kjærester.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/94142-er-det-mange/page/8/#findComment-527012
Del på andre sider

Annonse

"hvordan man er i sosiale sammenhenger, modenhet, hvor selvstendig man er, hvor moralsk man er, etc."

At du antydet det ovenfor anser jeg som sneversynt.

"Mange sex-partnere på kort tid tyder på store sosiale behov."

Er det nå på kort tid? Trodde du mente uansett hvor lang tid -bare at det var mange partnere.

Sosiale behov? Behov for sex -JA. Det er et innstinkt, så det er ikke rart om folk har lyst til å parre seg. Det er sosialt betinget såfremst man ikke onanerer ja.

"Store sosiale behov bunner ofte i dårlig evne til å være alene, noe som også vitner om en umoden person."

Usikker på om du nå mener at sosiale behov = sexbehov, for det er jaggu ikke lett å følge "logikken" din..

Hvis du mener at sosiale mennesker har problemer med å være alene må jeg virkelig le! At man er sosial betyr da slett ikke at man ikke kan trives i eget selskap -eller er umoden??!!. Sprøyt. Du får det til å høres ut som en negativ ting å være sosial.

Nesten sånn at jeg får lyst til å spørre om den sosiale intelligensen.

"Tidlig debut/mye promiskuitet i lav alder er ofte en indikator på usikkerhet."

Tidlig debut kan ha mange årsaker. Usikkerhet er én av dem -enig.

Når det gjelder "promiskuitet" er dette for meg et fordommsfullt ord som du legger din personlige skala i (over 5 partnere eller hva det måtte være). Vil du si at hvis en person på 35 som har hatt 20 partnere er usikker -kun bedømmt ut av ant partnere??

Vil bare si at jeg kjenner en person som er som zombien beskriver. Hun hadde hatt veldig mange sexpartnere før hun var 20. Hun var utrolig kontaktsøkende og klarte ikke å være alene. Hun var utro etter noter mot alle hun var sammen med. Selv om det ikke stemmer for alle sier slikt en del om folk.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/94142-er-det-mange/page/8/#findComment-527014
Del på andre sider

Vil bare si at jeg kjenner en person som er som zombien beskriver. Hun hadde hatt veldig mange sexpartnere før hun var 20. Hun var utrolig kontaktsøkende og klarte ikke å være alene. Hun var utro etter noter mot alle hun var sammen med. Selv om det ikke stemmer for alle sier slikt en del om folk.

Joda, petter. Hvis vi snakker om personer som _på kort tid_ feier over mange andre, har de et problem med seg selv. Uansett om det gutter eller jenter. Det er jeg enig i.

Men her blandet Zombien om det var kort -eller lang tid, og da blir det ikke det samme.

F.eks. Hvis vedkommende debuterte når h*n var 15 og hadde 15 partnere før man er 20 (5 i året) og 15 partnere før man er 30 (1 i året) er stor forskjell!

Da kan ikke samme argumentasjon som kontaktsøkende, oppmerksomhetsbehov etc brukes.

Det var det jeg skulle fram til i den diskusjonen med Zombien:-)

PS. Jeg kjenner også personer som har problemer med seg seg og som har hentet misforståtte bekreftelser gjennom sex av gutter -og derfor har mange partnere. Men jeg kjenner også jenter som er på evig søken etter et forhold -og som tror det blir mer også etter sexen.., og derfor har mange partnere. Det er mange grunner, og jeg dømmer bare ikke folk i én og samme kategori bare på grunnlag av antall partnere.

DET var mitt poeng...

:-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/94142-er-det-mange/page/8/#findComment-527050
Del på andre sider

Hva er det dette kan føre med seg da? Dersom det ikke skal ha noe å si for hva evt kjærester skal mene noe om det?

Gjør det noe med selvfølelsen hennes, synet på sex eller noe annet så er det jo svært relevant hvor mange hun har hatt sex med.

"Hva er det dette kan føre med seg da? "

Jenta kan angre på at hun har knullet mange i tidlige ungdomsår så klart. Man kan angre på ting man har gjort uten at det trenger å ha noe å si for partneren.

"Gjør det noe med selvfølelsen hennes, synet på sex eller noe annet så er det jo svært relevant hvor mange hun har hatt sex med. "

Det har med selvfølelsen hennes i den perioden hun har mange partnere sannsynligvis. Men selvfølelsen kan komme seg betraktelig i neste forhold allerede. Hvis jenta higer etter bekreftelser, er usikker på seg selv etc er det klart at en kjæreste vil jo dekke dette behovet:-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/94142-er-det-mange/page/8/#findComment-527062
Del på andre sider

"Hva er det dette kan føre med seg da? "

Jenta kan angre på at hun har knullet mange i tidlige ungdomsår så klart. Man kan angre på ting man har gjort uten at det trenger å ha noe å si for partneren.

"Gjør det noe med selvfølelsen hennes, synet på sex eller noe annet så er det jo svært relevant hvor mange hun har hatt sex med. "

Det har med selvfølelsen hennes i den perioden hun har mange partnere sannsynligvis. Men selvfølelsen kan komme seg betraktelig i neste forhold allerede. Hvis jenta higer etter bekreftelser, er usikker på seg selv etc er det klart at en kjæreste vil jo dekke dette behovet:-)

Det faktum at hun angrer viser at det hun gjorde ikke var noe særlig, ifølge henne selv. Er det da rart om en evt kjæreste heller ikke liker det?

En vet lite om denne "fasen" i hennes liv er over.

Higer hun etter bekreftelser er det ikke sikkert det er nok med en kjæreste. Hun vil kanskje gå også til andre for bekreftelse, pga. f.eks. krangler eller at kjæresten er bortreist (dette er som du sikkert skjønner selvopplevd).

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/94142-er-det-mange/page/8/#findComment-527066
Del på andre sider

Det faktum at hun angrer viser at det hun gjorde ikke var noe særlig, ifølge henne selv. Er det da rart om en evt kjæreste heller ikke liker det?

En vet lite om denne "fasen" i hennes liv er over.

Higer hun etter bekreftelser er det ikke sikkert det er nok med en kjæreste. Hun vil kanskje gå også til andre for bekreftelse, pga. f.eks. krangler eller at kjæresten er bortreist (dette er som du sikkert skjønner selvopplevd).

Jeg tror jeg skjønner hva du mener, petter. Jeg tenker bare ikke helt likt kanskje.

Når det gjelder hva man har gjort i unge ungdomsår har vel mange gjort ting som de i etterkant ser ikke var så lurt/kunne ha vært ugjort -uten at det har gått utvover andre enn en selv.

Jeg mener at hvis hun har knulla 15 på 5 år og så møter en hun finner roen med/som gir henne den tryggheten etc hun har søkt etter trenger slett ikke fortiden ha noe å si for forholdet. Man endrer seg med årene, med erfaringer osv.

Generelt vil jeg si at en "singel-fase" tillater at man gjør det man ønsker -man har ingen å svare for. Det gjelder uansett alder. De fleste roter nok litt rundt med det ene og det andre før de roer seg. Det er bare det med å dømme noen etter antall partnere _uten_ å se på resten som gjør meg skeptisk. Jeg dømmer ikke på det grunnlaget. Da ville jeg faktisk vært mer skeptisk hvis jeg hadde møtt en som _ikke_ hadde hatt partner. Men det er min personlige mening:-)

"Hun vil kanskje gå også til andre for bekreftelse, pga. f.eks. krangler eller at kjæresten er bortreist"

Det er isåfall selvsagt ikke ok. Men det er ikke synonymt med at hun har hatt veldig mange partnere før. Alle som har oppmerksomhetsbehov og dårlig selvtillit har ikke automatisk hatt mange partnere eller vært utro.

Utroskap er ikke akseptabelt -hvis personen ikke har nok med deg fortjener du selvsagt mye bedre:-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/94142-er-det-mange/page/8/#findComment-527332
Del på andre sider

Jeg tror jeg skjønner hva du mener, petter. Jeg tenker bare ikke helt likt kanskje.

Når det gjelder hva man har gjort i unge ungdomsår har vel mange gjort ting som de i etterkant ser ikke var så lurt/kunne ha vært ugjort -uten at det har gått utvover andre enn en selv.

Jeg mener at hvis hun har knulla 15 på 5 år og så møter en hun finner roen med/som gir henne den tryggheten etc hun har søkt etter trenger slett ikke fortiden ha noe å si for forholdet. Man endrer seg med årene, med erfaringer osv.

Generelt vil jeg si at en "singel-fase" tillater at man gjør det man ønsker -man har ingen å svare for. Det gjelder uansett alder. De fleste roter nok litt rundt med det ene og det andre før de roer seg. Det er bare det med å dømme noen etter antall partnere _uten_ å se på resten som gjør meg skeptisk. Jeg dømmer ikke på det grunnlaget. Da ville jeg faktisk vært mer skeptisk hvis jeg hadde møtt en som _ikke_ hadde hatt partner. Men det er min personlige mening:-)

"Hun vil kanskje gå også til andre for bekreftelse, pga. f.eks. krangler eller at kjæresten er bortreist"

Det er isåfall selvsagt ikke ok. Men det er ikke synonymt med at hun har hatt veldig mange partnere før. Alle som har oppmerksomhetsbehov og dårlig selvtillit har ikke automatisk hatt mange partnere eller vært utro.

Utroskap er ikke akseptabelt -hvis personen ikke har nok med deg fortjener du selvsagt mye bedre:-)

En skal ikke dømme noen bare på grunnlag av antallet. Men det er en del av et større bilde.

Uansett må det være opp til alle og enhver om de mener det er mye eller ikke og om det har noe å si for om en vil være kjæreste med vedkommende.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/94142-er-det-mange/page/8/#findComment-527335
Del på andre sider

Annonse

En skal ikke dømme noen bare på grunnlag av antallet. Men det er en del av et større bilde.

Uansett må det være opp til alle og enhver om de mener det er mye eller ikke og om det har noe å si for om en vil være kjæreste med vedkommende.

Selvfølgelig bestemmer man slikt selv!:-)

Men om du hadde blitt forelsket i en jente og du etterhvert får vite at hun har hatt "for mange" partnere etter din mening (din referanseramme). Hadde du gjort det slutt da?

Jeg bare lurer...for det har nemlig ikke vanlig i mine parforhold å fortelle hvor mange tidligere partnere man har hatt. Hvis man sier at antallet henger sammen med andre sider av personen (som nevnt dårlig selvtillit, oppmerksomhetsbehov etc) ville jeg nemlig ikke vært sammen med personen. Da ville helheten stoppet meg tidlig-om du skjønner..:-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/94142-er-det-mange/page/8/#findComment-527355
Del på andre sider

Selvfølgelig bestemmer man slikt selv!:-)

Men om du hadde blitt forelsket i en jente og du etterhvert får vite at hun har hatt "for mange" partnere etter din mening (din referanseramme). Hadde du gjort det slutt da?

Jeg bare lurer...for det har nemlig ikke vanlig i mine parforhold å fortelle hvor mange tidligere partnere man har hatt. Hvis man sier at antallet henger sammen med andre sider av personen (som nevnt dårlig selvtillit, oppmerksomhetsbehov etc) ville jeg nemlig ikke vært sammen med personen. Da ville helheten stoppet meg tidlig-om du skjønner..:-)

Selvfølgelig ikke (med mindre det var ekstremt, f.eks. flere hundre).

Jeg er heller ikke vant til å snakke så mye om sånt, men det bruker som regel å komme opp. De fleste jenter jeg har vært med har spurt meg direkte.

Jeg tenker mer at dersom en person virker umoden/usikker/tvilsom (kall det hva du vil) så kan dette være spikeren i kista.

Hva om en potensiell kjæreste har vært prostituert, det var lenge siden, ingen sykdommer, hva da? Er fortsatt fortiden uten relevans?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/94142-er-det-mange/page/8/#findComment-527380
Del på andre sider

Selvfølgelig ikke (med mindre det var ekstremt, f.eks. flere hundre).

Jeg er heller ikke vant til å snakke så mye om sånt, men det bruker som regel å komme opp. De fleste jenter jeg har vært med har spurt meg direkte.

Jeg tenker mer at dersom en person virker umoden/usikker/tvilsom (kall det hva du vil) så kan dette være spikeren i kista.

Hva om en potensiell kjæreste har vært prostituert, det var lenge siden, ingen sykdommer, hva da? Er fortsatt fortiden uten relevans?

Hmm, vi er nok ikke så uenige

"Jeg tenker mer at dersom en person virker umoden/usikker/tvilsom (kall det hva du vil) så kan dette være spikeren i kista."

Det ville jeg også reagert på. Og neppe involvert meg mer.

"Hva om en potensiell kjæreste har vært prostituert, det var lenge siden, ingen sykdommer, hva da? Er fortsatt fortiden uten relevans?"

Nei, fortiden er ikke totalt uten relevans. Det har jeg heller aldri påstått. Det er kun å dømme folk etter kun antall tidligere partnere som jeg ikke liker eller gjør.

Tidligere prostituert? Hmm. Da tenker jeg ikke umiddelbart på antall partnere men årsaken til at personen gjorde det. Jeg involverer meg ikke med rusmisbrukere.

Ellers blir sammenligningen med antall partnere og prostitusjon litt for søkt for meg. Det ligger stort sett store problemer i forkant av en prostitusjon.

Fortid er heller ikke bare negativ. Jeg synes det er spennende å være såpass gammel at når jeg nå involverer meg i en person så har han levd mange år av sitt voksne liv før jeg traff han. Han har opplevd ting, lært ting og blitt den personen jeg faller for i dag:-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/94142-er-det-mange/page/8/#findComment-527393
Del på andre sider

Hmm, vi er nok ikke så uenige

"Jeg tenker mer at dersom en person virker umoden/usikker/tvilsom (kall det hva du vil) så kan dette være spikeren i kista."

Det ville jeg også reagert på. Og neppe involvert meg mer.

"Hva om en potensiell kjæreste har vært prostituert, det var lenge siden, ingen sykdommer, hva da? Er fortsatt fortiden uten relevans?"

Nei, fortiden er ikke totalt uten relevans. Det har jeg heller aldri påstått. Det er kun å dømme folk etter kun antall tidligere partnere som jeg ikke liker eller gjør.

Tidligere prostituert? Hmm. Da tenker jeg ikke umiddelbart på antall partnere men årsaken til at personen gjorde det. Jeg involverer meg ikke med rusmisbrukere.

Ellers blir sammenligningen med antall partnere og prostitusjon litt for søkt for meg. Det ligger stort sett store problemer i forkant av en prostitusjon.

Fortid er heller ikke bare negativ. Jeg synes det er spennende å være såpass gammel at når jeg nå involverer meg i en person så har han levd mange år av sitt voksne liv før jeg traff han. Han har opplevd ting, lært ting og blitt den personen jeg faller for i dag:-)

"Det ligger stort sett store problemer i forkant av en prostitusjon."

Noe det også kan gjøre dersom en person har svært mange sexpartnere.

Men en kan ikke være så kategorisk at dette skal bestemme alt. En må vurdere hele personen.

I praksis ville vi nok gjort det samme, men kanskje fra hver vår side.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/94142-er-det-mange/page/8/#findComment-527411
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...