246 Skrevet 21. februar 2003 Skrevet 21. februar 2003 Hei, Jeg er 29 år og har brukt p-piller siden 16-årsalderen (med ett avbrudd på 2 1/2 år). Jeg sluttet imidlertid på pillen i august. Etter det hadde jeg regelmessig menstruasjon frem til november, og siden har jeg hatt én blødningsperiode (som kom etter 45 dager, men som forløp som normalt) i desember. Jeg skulle hatt menstruasjon rundt den 14.1 (28 dagers syklus), men den har uteblitt siden. Jeg har tatt flere graviditets-tester, men alle har vært negative. Jeg har også vært hos min gynekolog og tatt alle mulige tester og blodprøver fordi jeg var engstelig for at det kunne være noe i veien. Hun sier derimot at alle prøver har gitt normalsvar. Er det noe jeg kan gjøre? Og kan dette være et symptom på noe alvorlig? Jeg er engstelig for at dette kan bety infertilitet. 0 Siter
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 22. februar 2003 Skrevet 22. februar 2003 De uregelmessige menstruasjoner tyder på uregelmessig eller manglende eggløsning. Det er ikke alvorlig, men selvsagt blir man ikke gravid når man ikke har eggløsning. Hvis du ønsker å bli gravid, bør man forsøke å stimulere til eggløsning. Det kan ofte gjøres med Pergotime tabletter. Hvis du er overvektig kan du muligens ha den tilstand man betegner PCOS (se i Helseleksikon), og da er beste råd å slanke seg. Ved slanking og intens trening kan mensen også bli borte. Hvis du ikke ønsker graviditet nå, kan du fortsette med p-pille for å få regelmessige blødninger. Vennlig hilsen Mette H Moen 0 Siter
Gjest Kristinus Skrevet 24. februar 2003 Skrevet 24. februar 2003 De uregelmessige menstruasjoner tyder på uregelmessig eller manglende eggløsning. Det er ikke alvorlig, men selvsagt blir man ikke gravid når man ikke har eggløsning. Hvis du ønsker å bli gravid, bør man forsøke å stimulere til eggløsning. Det kan ofte gjøres med Pergotime tabletter. Hvis du er overvektig kan du muligens ha den tilstand man betegner PCOS (se i Helseleksikon), og da er beste råd å slanke seg. Ved slanking og intens trening kan mensen også bli borte. Hvis du ikke ønsker graviditet nå, kan du fortsette med p-pille for å få regelmessige blødninger. Vennlig hilsen Mette H Moen Jeg var hos gynekolog av samme grunn, jeg hadde svært uregelmessige blødninger etter å ha sluttet med minipiller. Han sa også at jeg neppe hadde eggløsning så lenge de uregelmessige blødningen pågikk, men jammen ble jeg gravid oppe i det hele! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.