kopp Skrevet 21. februar 2003 Del Skrevet 21. februar 2003 Jeg har aldri skrevet i dette forumet før fordi jeg liksom trodde at det ikke var så relevant for meg. Nå er temaet kommet meg skremmende nær, og jeg skulle ønske at jeg hadde noen å dele tanker med.. Jeg er 25 år, og i Mai 2002 bestemte samboeren min og jeg oss for å prøve å få meg gravid. Før dette hadde jeg tatt p-piller (trionetta) i ca 4 år. Vi har prøvd og prøvd, men uten resultat og i tillegg har jeg hatt uregelmessige blødninger siden jeg stoppet å ta pillen. (ca hver annen mnd) Var helt regelmessig som en klokke før jeg begynte med p-piller. I Desember var jeg hos legen og tok blodprøver. Disse viste uregelmessigheter i hormonverdiene og jeg er nå henvist til spesialist med mistanke om pco. Jeg har ingen barn fra før, men ønsker det veldig - derfor er jeg redd for hva resultatet blir av timen hos spesialist. Vet ikke åssen jeg kommer til å takle en eventuell beskjed om at jeg ikke kan få barn. Redd for å håpe for å ikke bli skuffa og redd for å ikke å håpe.. Jeg er også redd for eventuell operasjon da jeg har lest om dette, og prøverør.. jeg blir gal av alle tankene!!! Tenker mye på dette, og synes liksom ikke at jeg kan snakke ordentlig med min samboer om dette heller. Han sier bare at jeg sikkert kan få barn og ikke skal bekymre meg. Noen som har noen ord eller tanker til meg? ville sette pris på det.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/94217-redd/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Svale Skrevet 21. februar 2003 Del Skrevet 21. februar 2003 Hei Koppen!! Nå er ikke jeg den som skal si til deg at dette går helt bra, men jeg kan gi deg noen beroligende erfaringer med på veien mot denne spesialisten! Det finnes mange symptomer på det å ha PCO, og deriblandt er ufrivilligbarnløshet! Men det gjelder ikke alle! Har selv ei venninne med kraftig PCOS, og hun har 2 flotte gutter! Ikke vær redd for om dere må ha hjelp for å bli en familie på 3. Det å måtte gjennom et eventuelt icsi/ivf forsøk, er bare en ekstra liten omvei! Dere vokser forhåpentlig sterkere sammen, i og med at det faktisk er endel påkjenninger som dere må gjennom! Men det er ingenting skummelt med et forsøk i det hele tatt! Har selv PCOS, har mange av de mange symptomene, og har nå mitt 3 icsi forsøk! Men jeg er glad, og fornøyd, vet at om ikke dette går vår vei, så kan vi være fosterforeldre, og med tiden vil vi da adoptere et barn. (må spare litt først) Snakk med sambo/mannen om det! Tror han vil ha nytte av å vite hva du tenker og føler! Får jeg spør hva slags spesialist du skal til ang. mistankene om PCO? Dere kan også få prøve med Pergotime, altså eggløsningstabletter, og for å kjøre menstruasjonen til faste tider, så kan du i den prøvingen helt sikkert få noe som heter Primolut. Har han bra sædkvalitet, og du går en sånn kur med Pergotime, så kan alt skje! Så som du skjønner, det er ikke alltid så mørkt som det kanskje virker! Håper inderlig at du ikke får et langvarig opphold her på dette forum, men at du kan bevege deg raskt over til graviditetsforum. Men skulle det ha seg slik at du må tilbringe tid her, så vil du oppleve at det er en gjeng med mennesker som kun vil den andres beste, og prøve å hjelpe og forstå som bare andre likesinnede kan. Lykke til! Klem fra 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/94217-redd/#findComment-525306 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ikke undertegnet Skrevet 21. februar 2003 Del Skrevet 21. februar 2003 Hei Koppen!! Nå er ikke jeg den som skal si til deg at dette går helt bra, men jeg kan gi deg noen beroligende erfaringer med på veien mot denne spesialisten! Det finnes mange symptomer på det å ha PCO, og deriblandt er ufrivilligbarnløshet! Men det gjelder ikke alle! Har selv ei venninne med kraftig PCOS, og hun har 2 flotte gutter! Ikke vær redd for om dere må ha hjelp for å bli en familie på 3. Det å måtte gjennom et eventuelt icsi/ivf forsøk, er bare en ekstra liten omvei! Dere vokser forhåpentlig sterkere sammen, i og med at det faktisk er endel påkjenninger som dere må gjennom! Men det er ingenting skummelt med et forsøk i det hele tatt! Har selv PCOS, har mange av de mange symptomene, og har nå mitt 3 icsi forsøk! Men jeg er glad, og fornøyd, vet at om ikke dette går vår vei, så kan vi være fosterforeldre, og med tiden vil vi da adoptere et barn. (må spare litt først) Snakk med sambo/mannen om det! Tror han vil ha nytte av å vite hva du tenker og føler! Får jeg spør hva slags spesialist du skal til ang. mistankene om PCO? Dere kan også få prøve med Pergotime, altså eggløsningstabletter, og for å kjøre menstruasjonen til faste tider, så kan du i den prøvingen helt sikkert få noe som heter Primolut. Har han bra sædkvalitet, og du går en sånn kur med Pergotime, så kan alt skje! Så som du skjønner, det er ikke alltid så mørkt som det kanskje virker! Håper inderlig at du ikke får et langvarig opphold her på dette forum, men at du kan bevege deg raskt over til graviditetsforum. Men skulle det ha seg slik at du må tilbringe tid her, så vil du oppleve at det er en gjeng med mennesker som kun vil den andres beste, og prøve å hjelpe og forstå som bare andre likesinnede kan. Lykke til! Klem fra Tusen takk for raskt svar! Med spesialist mente jeg bare at det ikke er min vanlige fastlege. Jeg er henvist til gynekologisk poliklinikk på et sykehus i nærheten. Da jeg ringte dit for å få bekreftet time, fant sykepleieren der navnet mitt på lista og sa at henvisningsgrunnen som stod på lista deres var infertilitet med ? bak.. Gjett om jeg friket ut litt ekstra oppe i alle bekymtingene.. Jeg får vel ta tingene ettersom de kommer, men det er vanskelig av og til.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/94217-redd/#findComment-525317 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest cemi 5+2 Skrevet 21. februar 2003 Del Skrevet 21. februar 2003 Det går nok bra skal du se.Jeg har også dette med hormoner og har skjelden eggløsning,jeg og fikk sjokk da jeg fikk vite at vi måtte ha prøverør.Men har vært igjennom 2 IVF og på det siste ble jeg gravid.Jeg blir snart 26 år og den tiden jeg blir mamma blir jeg også tante. Ikke vær redd,det kan hende du blir gravid før du kommer til prøverør. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/94217-redd/#findComment-525360 Del på andre sider Flere delingsvalg…
snuppa02 Skrevet 23. februar 2003 Del Skrevet 23. februar 2003 kjære kopp. Kjenner igjen følelsen fra den første tiden. det er skremmende, men det er utrolig hva en takler-bare en får la det synke inn. Ang din samboer, så er vel de fleste menn litt unnvikende på den fronten... Bruk andre rundt deg hvis du føler behov for å prate. Jeg skylder i alle fall mine beste veninner en stor takk. Min samboer kom mer på banen etter hvert som han fikk "vent seg til situasjonen" Ønsker deg i alle fall lykke til!! klem 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/94217-redd/#findComment-526364 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.