barnimagen Skrevet 24. februar 2003 Skrevet 24. februar 2003 Hei! Jeg er ca 11 uker på vei. Og jeg har et spm ang livmoren. I går når vi skulle ha sex føltes det som det var en kul, eller noe som var opphovnet rett innenfor i skjeden. Det kunne kjennes med en finger. Det var skikkelig ekkelt. Hva kan dette være? Er det farlig? Med mitt første barn hadde jeg ikke dette i det hele tatt. Håper på svar, for nå er jeg virkelig redd.. 0 Siter
Trine Endsjø, jordmor Skrevet 25. februar 2003 Skrevet 25. februar 2003 Hvis det du kjente var rett innenfor skjedeinngangen, er det mest sansynlig at kulen stammer fra en opphopning i tarmen. Har man full tarm, kan dette godt kjennes via skjeden, som en hevelse slik du beskriver. Jeg regner med at du vet at livmorhalsen befinner seg litt lenger inn i skjeden. Denne vil fra tidlig i svangerskapet kjennes både mykere og lengre enn når du ikke er gravid, alstå kan du kjenne den lengre ned i skjeden med en finger. Hvis du er usikker eller opplever at denne kulen ikke går bort av seg selv, kan du be din lege om å vurdere den. Jeg kan ikke se at du har noen grunn til bekymring. 0 Siter
Lillemus Skrevet 25. februar 2003 Skrevet 25. februar 2003 Dersom kulen var på framsiden av skjeden var det sikkert urinblæra. ) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.