Gjest motorPrøysen Skrevet 24. februar 2003 Del Skrevet 24. februar 2003 Hm. Det er en ting jeg syns er litt rart. Saken er den at når jeg forelsker meg så er det ikke sikkert at det er i jenter som er svært pene, reint objektivt sett. Jeg kan f.eks. fortelle en kamerat om ei dame jeg har truffet og si sier han, Er hun pen eller? og da sier jeg f.eks., Pen og pen. Pen er vel kanskje å overdrive. Ørene hennes er ganske store. Og av og til for hun et ytrykk som om hun er litt hjerneskada. Sånne ting kan jeg si, og jeg mener det. Det snodige er at SAMTIDIG så er jeg SUPERFORELSKA i denne berta og liker de store ørene hennes og det imbesille uttrykket hun kan få i fleisen. Men jeg klarer altså også å se dette helt objektivt, og kan godt forstå at andre mennesker ikke finner henne så sjarmerende. Dette plager meg ikke nevneverdig heller. Men jeg syns altså det er litt rart, for vanligvis når folk er forelska, så driver de jo og sier at den de er forelska i er SÅ nydelig og fantastisk. Men det gjør aldri jeg. Jeg kan se alle negative trekk ved den personen jeg er forelska i, men jeg DIGGER DEM! La meg for ordens skyld legge til at jeg selv er ganske kjekk reint objektivt - jeg vil anslå at bare ca 30% av jentene jeg har vært sammen med har vært like pene, eller penere enn meg, reint objekt sett. Dette høres kanskje litt selvgodt ut, men det er nå en gang slik det er. Jeg får litt fnatt av jenter som er pene, det er alt for mange av dem som setter seg fast i sin egen penhet og snubler i den og kommer ingen vei. Jevnt over kjeder billedskjønne jenter meg, også på det reint estetiske planet - det er ikke noe sublimt ved dem, men noe litt billig og kitsch-aktig, syns jeg ofte. Hvordan er det, hvordan tenker dere der ute, dere vanlige mennesker? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/94508-forelska-i-personer-med-multiple-diggbare-negative-trekk/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
conan Skrevet 24. februar 2003 Del Skrevet 24. februar 2003 Reint objektivt- du kødder, ikke sant? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/94508-forelska-i-personer-med-multiple-diggbare-negative-trekk/#findComment-527376 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Felixia Skrevet 24. februar 2003 Del Skrevet 24. februar 2003 Høres for fantastisk ut til å være sant, dette. I motsetning til hvordan ditt oppfattelsesmønster ser ut til å være angående forelskelse i motsatt partner, tror jeg kanskje du er i et annet reaksjonsmønster enn det du selv beskriver når du er forelsket i deg selv - slik det ser ut til at du er. Det kan godt hende du selv ikke er i stand til å se egne, imbesile uttrykk, småhårete nesebor og egne føflekker med småkrusete overflate sitgende opp fra ellers pubertetskvisete porehud? Det kan dermed godt hende at de du ellers til vanlig kaller "normale" mennesker er i stand til å se disse, om mulig, mindre heldige trekkene hos deg. Slikt sett vil ei jente som forelsker seg i deg være i ett av følgende to alternative kasus: A. Forelsket slik som vanlig mennesker er; ser deg som Gresk Gud trass ovenstående trekk eller B. Er lik deg og simpelthen elsker dine søte små nesehår og skrukkete hudoverflate, og til tider småarrogante nese-viser-vei-til-sky-nakkeholdning, selv om nevnte jente er klar over at dette ikke burde være elske-trekk. Forhåpentligvis treffer du ei riktig flott B-jente og lever Livet Lykkelig uvitende videre om dine egne sære trekk. Lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/94508-forelska-i-personer-med-multiple-diggbare-negative-trekk/#findComment-527381 Del på andre sider Flere delingsvalg…
petter smart Skrevet 24. februar 2003 Del Skrevet 24. februar 2003 Uansett hvor forelsket en er så ser en om ens kjære er pen eller ikke. Selv om de færreste klarer å være helt objektive. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/94508-forelska-i-personer-med-multiple-diggbare-negative-trekk/#findComment-527382 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest motorPrøysen Skrevet 24. februar 2003 Del Skrevet 24. februar 2003 Høres for fantastisk ut til å være sant, dette. I motsetning til hvordan ditt oppfattelsesmønster ser ut til å være angående forelskelse i motsatt partner, tror jeg kanskje du er i et annet reaksjonsmønster enn det du selv beskriver når du er forelsket i deg selv - slik det ser ut til at du er. Det kan godt hende du selv ikke er i stand til å se egne, imbesile uttrykk, småhårete nesebor og egne føflekker med småkrusete overflate sitgende opp fra ellers pubertetskvisete porehud? Det kan dermed godt hende at de du ellers til vanlig kaller "normale" mennesker er i stand til å se disse, om mulig, mindre heldige trekkene hos deg. Slikt sett vil ei jente som forelsker seg i deg være i ett av følgende to alternative kasus: A. Forelsket slik som vanlig mennesker er; ser deg som Gresk Gud trass ovenstående trekk eller B. Er lik deg og simpelthen elsker dine søte små nesehår og skrukkete hudoverflate, og til tider småarrogante nese-viser-vei-til-sky-nakkeholdning, selv om nevnte jente er klar over at dette ikke burde være elske-trekk. Forhåpentligvis treffer du ei riktig flott B-jente og lever Livet Lykkelig uvitende videre om dine egne sære trekk. Lykke til! Takk for et oppklarende svar, selv om jeg nok synes du bruker litt mye plass på å ironisere over min påståtte objektive sans; jeg burde nok skjønt at det ville falle enkelte tungt for brystet. Jeg forstår deg likevel dit at vanlige mennesker idealiserer den de er forelska i til de grader at de bare ser positive trekk ved denne personen, ikke som meg, som ser de negative trekkene men oppfatter dem positivt, selv om jeg altså ser at de er negative, reint obejktiv sett, selvsagt. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/94508-forelska-i-personer-med-multiple-diggbare-negative-trekk/#findComment-527392 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Felixia Skrevet 24. februar 2003 Del Skrevet 24. februar 2003 Takk for et oppklarende svar, selv om jeg nok synes du bruker litt mye plass på å ironisere over min påståtte objektive sans; jeg burde nok skjønt at det ville falle enkelte tungt for brystet. Jeg forstår deg likevel dit at vanlige mennesker idealiserer den de er forelska i til de grader at de bare ser positive trekk ved denne personen, ikke som meg, som ser de negative trekkene men oppfatter dem positivt, selv om jeg altså ser at de er negative, reint obejktiv sett, selvsagt. Beklager om innlegget mitt ble oppfattet som ironisk, det var i høyeste grad ment som en objektiv vurdering av din situasjon, og tilstand, om man kan driste seg til å kalle det det. Jeg synes fortsatt, som jeg jo også skrev innledningsvis, at din form for forelskelse hørtes for fantastisk ut om den medfører riktighet. Jeg vil anta og tro, basert på mine skarve 27 år med erfaring, at de aller fleste mennesker i forelskelsens rus har en større tilbøyelighet til å ihvertfall nedklassifisere kraftig motpartens noe negative trekk, selv om denne nedklassifiseringen jo da, litt motsatt, også kan være bevisbyrden for at de likevel i forelskelsens rus er i stand til å se disse sidene. Men jeg oppfatter likevel at du tar skrittet i motsatt fall og heller framhever disse sidene inne i ditt forelskede indre enn å, som mere normale, pakker de ned i kjellerdypet inntil den rosarøde skyen forlater området og blikket på motparten dermed er mindre disig. Du må være den perfekte kjæreste! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/94508-forelska-i-personer-med-multiple-diggbare-negative-trekk/#findComment-527402 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Felixia Skrevet 24. februar 2003 Del Skrevet 24. februar 2003 Takk for et oppklarende svar, selv om jeg nok synes du bruker litt mye plass på å ironisere over min påståtte objektive sans; jeg burde nok skjønt at det ville falle enkelte tungt for brystet. Jeg forstår deg likevel dit at vanlige mennesker idealiserer den de er forelska i til de grader at de bare ser positive trekk ved denne personen, ikke som meg, som ser de negative trekkene men oppfatter dem positivt, selv om jeg altså ser at de er negative, reint obejktiv sett, selvsagt. Beklager om innlegget mitt ble oppfattet som ironisk, det var i høyeste grad ment som en objektiv vurdering av din situasjon, og tilstand, om man kan driste seg til å kalle det det. Jeg synes fortsatt, som jeg jo også skrev innledningsvis, at din form for forelskelse hørtes for fantastisk ut om den medfører riktighet. Jeg vil anta og tro, basert på mine skarve 27 år med erfaring, at de aller fleste mennesker i forelskelsens rus har en større tilbøyelighet til å ihvertfall nedklassifisere kraftig motpartens noe negative trekk, selv om denne nedklassifiseringen jo da, litt motsatt, også kan være bevisbyrden for at de likevel i forelskelsens rus er i stand til å se disse sidene. Men jeg oppfatter likevel at du tar skrittet i motsatt fall og heller framhever disse sidene inne i ditt forelskede indre enn å, som mere normale, pakker de ned i kjellerdypet inntil den rosarøde skyen forlater området og blikket på motparten dermed er mindre disig. Du må være den perfekte kjæreste! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/94508-forelska-i-personer-med-multiple-diggbare-negative-trekk/#findComment-527403 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest motorPrøysen Skrevet 24. februar 2003 Del Skrevet 24. februar 2003 Beklager om innlegget mitt ble oppfattet som ironisk, det var i høyeste grad ment som en objektiv vurdering av din situasjon, og tilstand, om man kan driste seg til å kalle det det. Jeg synes fortsatt, som jeg jo også skrev innledningsvis, at din form for forelskelse hørtes for fantastisk ut om den medfører riktighet. Jeg vil anta og tro, basert på mine skarve 27 år med erfaring, at de aller fleste mennesker i forelskelsens rus har en større tilbøyelighet til å ihvertfall nedklassifisere kraftig motpartens noe negative trekk, selv om denne nedklassifiseringen jo da, litt motsatt, også kan være bevisbyrden for at de likevel i forelskelsens rus er i stand til å se disse sidene. Men jeg oppfatter likevel at du tar skrittet i motsatt fall og heller framhever disse sidene inne i ditt forelskede indre enn å, som mere normale, pakker de ned i kjellerdypet inntil den rosarøde skyen forlater området og blikket på motparten dermed er mindre disig. Du må være den perfekte kjæreste! Takk for tilliten, men noen perfekt kjæreste er jeg nok ikke; til det ser jeg mine egne negative trekk alt for subjektivt, eller jeg tror at det som egentlig er negativt er positivt eller omvendt. Blir lett mye kluss ut av denslags. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/94508-forelska-i-personer-med-multiple-diggbare-negative-trekk/#findComment-527414 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Felixia Skrevet 24. februar 2003 Del Skrevet 24. februar 2003 Takk for tilliten, men noen perfekt kjæreste er jeg nok ikke; til det ser jeg mine egne negative trekk alt for subjektivt, eller jeg tror at det som egentlig er negativt er positivt eller omvendt. Blir lett mye kluss ut av denslags. ...men bare det å være mann og samtidig vite at man faktisk har noen egne sider som kan være negative OG oppfattes annerledes av andre OG at disse kan føre til kluss... du har ihvertfall kommet langt i selverkjennelsen om du likevel ikke er perfekt! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/94508-forelska-i-personer-med-multiple-diggbare-negative-trekk/#findComment-527438 Del på andre sider Flere delingsvalg…
glennb Skrevet 24. februar 2003 Del Skrevet 24. februar 2003 Viktigste først. Når du påstår at du er kjekkere en 70% av damene du har vært vært sammen med.. Forbred deg på massiv strøm av meldinger som forteller deg at du sansynligvis er stygg ; Men, ikke hør på de. Janteloven herjer DOL! Men kan jo ikke si noe positivt om seg selv før andre rakker ned på deg ... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/94508-forelska-i-personer-med-multiple-diggbare-negative-trekk/#findComment-527473 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest motorPrøysen Skrevet 24. februar 2003 Del Skrevet 24. februar 2003 ...men bare det å være mann og samtidig vite at man faktisk har noen egne sider som kan være negative OG oppfattes annerledes av andre OG at disse kan føre til kluss... du har ihvertfall kommet langt i selverkjennelsen om du likevel ikke er perfekt! Hm. Takk! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/94508-forelska-i-personer-med-multiple-diggbare-negative-trekk/#findComment-527494 Del på andre sider Flere delingsvalg…
BettyBlue Skrevet 25. februar 2003 Del Skrevet 25. februar 2003 Men da syns du vel at mye av det stygge er vakkert? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/94508-forelska-i-personer-med-multiple-diggbare-negative-trekk/#findComment-528597 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest motorPrøysen Skrevet 26. februar 2003 Del Skrevet 26. februar 2003 Men da syns du vel at mye av det stygge er vakkert? Ja, selvfølgelig er det vakkert. Dvs. det er ikke stygt. Det var et tullete innlegg jeg skreiv, det kom ikke ut sånn som jeg mente det, jeg mente mer at en persons særegenheter framstår som så himla søte når du er forelsak, sånn sett er vel jeg også et vanlig menneske skulle jeg tro, kanskje bortsett fra at jeg forelsker meg litt mer i jenter med særegnheter, særlig hvis de er spesielle personer, da flyter disse personlige særegenhetene ut i ansiktet og kroppen deres og gjør dem vakre. Det var det jeg mente! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/94508-forelska-i-personer-med-multiple-diggbare-negative-trekk/#findComment-529357 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.