Gå til innhold

Er dette normalt?! ..eller?

Anbefalte innlegg

Anna221365380405

Hei..

Jeg har akkurat blitt sammen med en gutt..

Han er stikk i strid med de to andre jeg har vært sammen med før..

Han er mye mer balansert, mindre selvopptatt og mindre eventyrlysten..

Vi har det godt sammen, og jeg føler meg veldig trygg på han..

Saken er den at jeg har jobbet på bar i Spania nå tre somre på rad.. Ca. en to-tre mnd tid hver gang..

Siden jeg er student kan jeg på denne måten både tjene penger og slikke sol..=)

Det er veldig gode venner av meg som eier denne baren og restauranten, og jeg elsker å være der og kose meg sammen med dem..

Jeg har de andre årene vært sammen med en annen, men han har også vært mye ute og reist så det å være borte disse mnd da, har ikke vært noe problem..

Han kom ned og var der på ferie, og gledet seg på mine vegne.. Da han forsto min "reisetrang" og eventyrlyst.. Han har selv bodd i utlandet og både studert og jobet..

Problemet er det at min nye kjæreste absolutt IKKE vil at jeg skal reise dit til sommeren.. Noe jeg har veldig lyst til!!

I går begynte han nesten å gråte.. Jeg ble helt forferdet, så at han ble veldig lei seg=(

Han sa at han ikke liker å være lenge borte fra kjæresten o.l

Da jeg foreslo at han kunne komme dit på ferie, sa han: Vær så snill ikke dra!!

Hva skal jeg gjøre?! Jeg har veldig lyst til å reise.. Og ble nesten litt oppgitt i går..

Han sier han er redd for at andre skal "prøve" seg, og fordi jeg er blond og bla-bla-bla! Noe han forresten er når vi er ute på byen også!

Greit, han er en rolig stillferdig type, men merker at jeg blir mektig lei av slik sutring..

Og at jeg til en stadighet må forklare hvem jeg fikk tekstmld av, hvem han jeg pratet med borte ved den ene baren på det ene diskoteket vi var på OSV..

Dette ble veldig langt og kanskje en "dæsj" til en historie=) Men hva synes dere?!

Hadde dere reist? Er det jeg som er for egosistisk, eller har jeg lov til å gjøre dette for meg selv?

Takknemlig for tilbakemeldinger...

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/94519-er-dette-normalt-eller/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann! Joda, typen din er sjalu :-) Regner med at du ikke gir han noe grunn til det bortsett fra Normal prating og flørting på byen ?

Jeg synes det er viktig at du ikke lar hans sjalusi diktere hva du gjør og ikke gjør. Klarer han ikke å stole på at han er den eneste for deg, og at det er han du vil ha, har ikke forholdet noen sjanse

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/94519-er-dette-normalt-eller/#findComment-527464
Del på andre sider

Gjest egotripp

Det spørs vel hvor mye du vil satse på denne nye karen. Egotripper kan alle dra på, men kan man forlange at kjæresten sitter hjemme og venter?

Klart han kan spørre hvem sms´en kom fra, helt naturlig det.

Spørs om ikke denne karen ligger på et nivå over deg? Du virker ikke moden nok for et ordentlig forhold ennå.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/94519-er-dette-normalt-eller/#findComment-527469
Del på andre sider

Gjest appendix

Han er utrygg på seg selv. Derfor tør han ikke stole helt på deg.

Du bør gjøre han klar over at du skjønner at dette er en feil ved han. Noe _han_ må jobbe med, hvis han skal kunne ha et forhold til deg.

Det er dumt av deg hvis du gir etter. Da velger du en kjæreste som setter klare begrensninger for din livsutfoldelse. Hvis du drar, så gir du han en sjanse til å tenke gjennom sine problemer og kanskje søke hjelp for dem.

Hvis han gjør det slutt fordi du drar, så la han gjøre det! Da er han ikke en kjæreste som vil være bra for deg og ditt liv.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/94519-er-dette-normalt-eller/#findComment-527657
Del på andre sider

Annonse

ikkehypokonder

Jeg synes du bør dra!!!

Han må da tåle at du vil gjøre det du liker og ikke hindrer deg i det. Han burde egentlig støtte deg.

Forklar han at du har lyst til dette, og han må akseptere det. Han er nødt til å stole på deg.

Men det er klart noen er lettere sjalu enn andre. Så du må også prøve å forstå han.

Men han må da skjønne at dere kan ikke gå hele livet uten å få litt tid for dere selv.

Jeg hadde dratt, og hvis han er glad i deg, så godtar han nok det til slutt. Men snakk ut med han. ÅPENHET ER ALLTID LIKE VIKTIG I ET FORHOLD ;p

Og et annet spørsmål: Kan du fikse meg en jobb i spania??

c")

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/94519-er-dette-normalt-eller/#findComment-527659
Del på andre sider

Anna221365380405

Heisann! Joda, typen din er sjalu :-) Regner med at du ikke gir han noe grunn til det bortsett fra Normal prating og flørting på byen ?

Jeg synes det er viktig at du ikke lar hans sjalusi diktere hva du gjør og ikke gjør. Klarer han ikke å stole på at han er den eneste for deg, og at det er han du vil ha, har ikke forholdet noen sjanse

Takk for innvendinger!

Vi snakket litt om det i går også..

Kanskje vi bare er for forskjellige når det kommer til verdigrunnlag i et forhold..

Jeg har alltid reist mye, og tror på at det er godt og selvrealiserende å være litt fra hverandre også.. Gi hverandre frihet til å leve ut realistiske drømmer..

Ihvertfall når en har muligheten, og ikke er bundet med barn, hus og slike ting..

Og hadde han sagt at han ville reise, hadde jeg faktisk ikke hatt noen innvendinger på det..

Om det var det HAN ville gjøre!

Bikinikledde damer eller nakne damer, det er ikke det det hele handler om.. men om å gi hverandre friheten og tilliten nok til å forstå kanskje hverandres behov og lyster..

For når det kommer til meg, har jeg behov for å være litt bare meg iblant=)

Kanskje jeg ikke er klar for et forhold som en presiserer, men jeg tror det ligger mer på et plan om hvordan "grensene" i et forhold annligger..

Og når det kommer til det med min mobil, så føler ikke jeg at han til en stadighet skal ha kontroll over hvem jeg får sms av og hva som er innholdet i den..

Tror det handler mer om hans egen usikkerhet, og manglende "kontroll" over meg..

Vi er nok mer forskjellig enn jeg trodde..

Og forresten: Jeg SKAL dra!

Det handler ikke om at jeg forventer at han skal vente på meg her hjemme..

Men at vi kan strekke hverandre når det kommer til drømmer og utfoldelse.. Være glad på vegne av hverandre, støtte oppunder der vi kan..

Jeg er jo hjemme ellers, og tilbringer mye tid sammen med han også..

Og hadde det vært omvendt ville jeg støttet ham fullt ut!

Min eks bodde både et halvt år i USA, og jobbet som reiseguide en sommer mens vi var sammen, og det gikk kjempefint! Jeg støttet ham fullt ut, og nærmest pushet på ham til å dra.. Jeg var med ham ned, fikk et innblikk i hvorledes det var.. Vi ringte hverandre ofte, og jeg dro ned igjen og ble kjent med hans nye venner og med stedet..

Det gjelder å se muligheter istedenfor problemer..

Slik ser ihvertfall jeg på det=)

Kanskje vi ikke passer så bra sammen allikevel..?

Tiden får vise..

Ikkehypokonder: Det er alltid plass til en nordmann til=)!

*Ha en god dag alle sammen*

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/94519-er-dette-normalt-eller/#findComment-527860
Del på andre sider

Da denne personen virker veldig sjalu og kontrollerende bør du dra, om ikke for annet enn at han da ikke vil ha et forhold lengre, og du klarer deg bedre uten han.

Selv om jeg er litt enig i reisingen til Spania (men ikke noe av det andre, det får være måte på). Har selv opplevd noe lignende, og selv om jeg ikke hadde noe særlig imot eller protesterte så var det kjipt å være uten dama i 2,5 måned. Det er enda verre tidlig i et forhold når en ikke kan få nok av den andre. Kanskje han tviler litt på at du er seriøs siden du tar så lett på noen måneder bort fra han.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/94519-er-dette-normalt-eller/#findComment-528019
Del på andre sider

Anna221365380405

Da denne personen virker veldig sjalu og kontrollerende bør du dra, om ikke for annet enn at han da ikke vil ha et forhold lengre, og du klarer deg bedre uten han.

Selv om jeg er litt enig i reisingen til Spania (men ikke noe av det andre, det får være måte på). Har selv opplevd noe lignende, og selv om jeg ikke hadde noe særlig imot eller protesterte så var det kjipt å være uten dama i 2,5 måned. Det er enda verre tidlig i et forhold når en ikke kan få nok av den andre. Kanskje han tviler litt på at du er seriøs siden du tar så lett på noen måneder bort fra han.

Det var jo Spania turen som var hovedelementet her..

Hva er du referer til når du sier "det får være måte på"?

-At jeg ikke tillater at han skal pløye gjennom min mobil tlf for å prøve å sjekke meg ut?

Min mening er at en må jo i all verden få ha litt privat..

Det handler vel om å gi partneren sin tillit nok og den frihet til å taste noen sms mld til venniner uten at han på død og liv skal være informert til den ytterste detalj..?!

Har f.eks en vennine som studerer i en helt annen by enn meg, som akkurat har vært gjennom en traumatisk opplevelse.. Hun har trodd seg til meg, og vi skriver daglig mld.

Hun har aldri møtt min utkårede, og jeg forstår jo godt at henne ikke vil at han skal vite om det.. Ihvertfall enda! Og jeg føler at jeg må respektere det?!

Jeg viser han t.o.m at det står hennes navn på displayet, men det skal jeg slutte med.. Jeg har aldri gitt han noen grunn til å mistro meg på noen som helst måte, og jeg har ingen interesse av å gå rundt å føle meg mistenkt for at han ikke til en stadighet skal ha tilgang til min mobil.. Jeg spør aldri ham om å få sjekke hans tlf! Av en enkel grunn: Jeg stoler på ham!

Har prøvd å forklare ham dette, men virker som det er til ingen nytte.. Han spør og spør, og jeg svarer..

Og hvis dette avhøret vedvarer, så er det en som ihvertfall kommer til å bli frikjent ganske raskt..

SÅ hvis det var det du mente (kan ikke skjønne noe annet) så har vi ihvertfall forskjellig syn på dette..

Men det er jo en rett det og..

mvh

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/94519-er-dette-normalt-eller/#findComment-528276
Del på andre sider

Det var jo Spania turen som var hovedelementet her..

Hva er du referer til når du sier "det får være måte på"?

-At jeg ikke tillater at han skal pløye gjennom min mobil tlf for å prøve å sjekke meg ut?

Min mening er at en må jo i all verden få ha litt privat..

Det handler vel om å gi partneren sin tillit nok og den frihet til å taste noen sms mld til venniner uten at han på død og liv skal være informert til den ytterste detalj..?!

Har f.eks en vennine som studerer i en helt annen by enn meg, som akkurat har vært gjennom en traumatisk opplevelse.. Hun har trodd seg til meg, og vi skriver daglig mld.

Hun har aldri møtt min utkårede, og jeg forstår jo godt at henne ikke vil at han skal vite om det.. Ihvertfall enda! Og jeg føler at jeg må respektere det?!

Jeg viser han t.o.m at det står hennes navn på displayet, men det skal jeg slutte med.. Jeg har aldri gitt han noen grunn til å mistro meg på noen som helst måte, og jeg har ingen interesse av å gå rundt å føle meg mistenkt for at han ikke til en stadighet skal ha tilgang til min mobil.. Jeg spør aldri ham om å få sjekke hans tlf! Av en enkel grunn: Jeg stoler på ham!

Har prøvd å forklare ham dette, men virker som det er til ingen nytte.. Han spør og spør, og jeg svarer..

Og hvis dette avhøret vedvarer, så er det en som ihvertfall kommer til å bli frikjent ganske raskt..

SÅ hvis det var det du mente (kan ikke skjønne noe annet) så har vi ihvertfall forskjellig syn på dette..

Men det er jo en rett det og..

mvh

Du misforstår meg. Jeg mener at det er normalt at han ikke liker at du skal reise til Spania så lenge, men at det andre han gjør/krever er for drøy (derav "det får være måte på", noe som var myntet på ham.)

Din telefon er din og han har ikke noe inne på den å gjøre. Jeg mener det er feil om han spør også. Unntaket er dersom du er notorisk utro e.l.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/94519-er-dette-normalt-eller/#findComment-528353
Del på andre sider

Annonse

Anna221365380405

Du misforstår meg. Jeg mener at det er normalt at han ikke liker at du skal reise til Spania så lenge, men at det andre han gjør/krever er for drøy (derav "det får være måte på", noe som var myntet på ham.)

Din telefon er din og han har ikke noe inne på den å gjøre. Jeg mener det er feil om han spør også. Unntaket er dersom du er notorisk utro e.l.

c(",) Misforstod jeg og da..

Jaja, det er enda tidlig i uken..

*sender deg en ydmyk klem*

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/94519-er-dette-normalt-eller/#findComment-528409
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...