Gjest ikke undertegnet Skrevet 25. februar 2003 Del Skrevet 25. februar 2003 Min samboer sendte meg i går en mail hvor det stod en flyplan for en tur han hadde bestilt til Sverige. Denne turen hadde han bestilt i slutten av januar for bonuspoeng han hadde tilgode. Den kvelden han satt og skulle bestille skulle han egentlig bestille en fellestur til oss her i Norge for å besøke hans søster og familie. Når han kom opp igjen sa han at det ikke hadde gått igjennom, og at han hadde mistet 10.000 poeng. I ettertid viser det seg at han fikk igjennom bestilling allikevel. Dette har han ikke informert meg om. Vi har lenge snakket om å reise på tur sammen en weekend. Vi har et barn sammen på 18 månder. Den turen han har bestilt er fra torsdag til søndag, og han informerer meg nå pr mail 2 uker før avreise. Han sier han hadde glemt det bla. bla bla, og at han skal reise på tur med meg, men nå har han lyst til å reise på tur med X (kompis). Hvordan skal man takle en slik oppførsel ? Vi har barn sammen og det er vel ikke bare å bestille en tur og sende en mail til meg to uker før avreise. I mailen stod det at han visste ikke om han kom til å reise eller ikke. Jeg har jo kjempelyst til å reise på tur, og grunnen til at han ikke visste var at han ikke gadd å reise alene....Og når jeg ringte han på jobb for å snakke om dette så sa han at x hadde sagt i dag at han ville være med på tur. Jeg er lei meg og såret fordi han til tross for at vi har snakket om å reise på tur sammen, nå plutselig skal på tur med en kamerat i stedenfor. Og at han ikke har informert meg før, at han tar for gitt at jeg kan være hjemme den helgen med vår datter. Hva gjør man i slike tilfeller. Skal jeg si jeg ikke kan "passe" henne den aktuelle helgen ? Skal han bare få reise og ture frem som han vil ? Hvor er respekten for meg ? Kan ha egentlig være glad i meg når han gjør dette mot meg ? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/94597-samboer-bestilt-tur-bak-min-rygg/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nyco Skrevet 25. februar 2003 Del Skrevet 25. februar 2003 Jeg tror at han ikke er så interessert i å ha ansvar for familie når han gjør sånt. Han virker ikke være ferdig med å rase rundt, derfor ender han opp med å juge og holde på som om du var mora hans. Jeg hadde ikke orket et slikt forhold i lengden. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/94597-samboer-bestilt-tur-bak-min-rygg/#findComment-528070 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mrxx Skrevet 25. februar 2003 Del Skrevet 25. februar 2003 Jeg fatter ikke hva det går av enkelte, makan til oppførsel og egoisme. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/94597-samboer-bestilt-tur-bak-min-rygg/#findComment-528076 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Novembermom Skrevet 25. februar 2003 Del Skrevet 25. februar 2003 Jeg hadde ganske enkelt krevd å få være med på den turen. Han kan ikke si at dere skal reise og så reiser han med en kompis istedet. Det er å lyge deg rett opp i ansiktet. Dere har pratet lenge om dette og jeg synes du har førsteretten til denne turen, ikke en kompis. Du får si det som du føler det og tåler han ikke og han reiser likevel, så hadde han fått en lekse uten like. Han har en familie å ta seg av og de skal komme i førsterekke. Såpass bør han forstå. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/94597-samboer-bestilt-tur-bak-min-rygg/#findComment-528078 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest maken til egoist Skrevet 25. februar 2003 Del Skrevet 25. februar 2003 Gi han en ordentlig skyllebøtte når du kommer hjem, forklar hvor SÅRET, SKUFFET og LEI deg du ble!! Se hvordan han reagerer, blir han lei seg og angrer ville eg tilgitt han, kommer han med fake omsorg så ville eg nektet han å dra/ dratt på veninnetur og latt han vært hjemme med barnet neste helg/ blitt syk kvelden før hans avreise eller noe lignende som hevn. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/94597-samboer-bestilt-tur-bak-min-rygg/#findComment-528170 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest JaDetGjørJeg Skrevet 25. februar 2003 Del Skrevet 25. februar 2003 Egentlig syntes jeg dette svaret til Nyco i en tidligere tråd kan passe her. http://forum.doktoronline.no/forum/bin/show.wa?msgid=1546741 Når det er sagt: Jeg tror ikke at han er no mindre glad i deg av den grunn. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/94597-samboer-bestilt-tur-bak-min-rygg/#findComment-528216 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ikke undertegnet Skrevet 25. februar 2003 Del Skrevet 25. februar 2003 Jeg tror at han ikke er så interessert i å ha ansvar for familie når han gjør sånt. Han virker ikke være ferdig med å rase rundt, derfor ender han opp med å juge og holde på som om du var mora hans. Jeg hadde ikke orket et slikt forhold i lengden. Han unnskylder seg med at han bare sendte inn en bestilling i desperasjon siden han ikke fikk igjennom den opprinnelige, og visste ikke om den hadde gått igjennom eller ikke. Han sier at vi skal på tur, men denne gangen vil han reise med en kompis. Og han vil vente med å reise med meg til det blir varmere. Han har ingen god forklaring på hvorfor han ville latt en gratis flytur stått urørt hvis han ikke hadde fått med seg en kompis. Jeg hadde jo lyst ut å reise. Jeg snakket med han om dette i går og han reagerte bare med å bli sur, og si at gikk det ikke å reise på tur den helgens, så gikk det ikke og at da kunne vi begge to dra til helvete... og la på telefonen. Men han forventer jo at jeg skal si det er greit. Kompisen har jo allerede bestilt bilett og hotell... Vet ikke om jeg orker dette lenger jeg. Kanskje jeg bare skal be han flytte for seg selv ? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/94597-samboer-bestilt-tur-bak-min-rygg/#findComment-528401 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ikke undertegnet Skrevet 25. februar 2003 Del Skrevet 25. februar 2003 Jeg tror at han ikke er så interessert i å ha ansvar for familie når han gjør sånt. Han virker ikke være ferdig med å rase rundt, derfor ender han opp med å juge og holde på som om du var mora hans. Jeg hadde ikke orket et slikt forhold i lengden. Bare synd at denne siden ved menn sjelden kommer fram før en har skaffet seg barn! Dermed er det mange kvinner som finner seg i det for barnas skyld. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/94597-samboer-bestilt-tur-bak-min-rygg/#findComment-528424 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nyco Skrevet 25. februar 2003 Del Skrevet 25. februar 2003 Han unnskylder seg med at han bare sendte inn en bestilling i desperasjon siden han ikke fikk igjennom den opprinnelige, og visste ikke om den hadde gått igjennom eller ikke. Han sier at vi skal på tur, men denne gangen vil han reise med en kompis. Og han vil vente med å reise med meg til det blir varmere. Han har ingen god forklaring på hvorfor han ville latt en gratis flytur stått urørt hvis han ikke hadde fått med seg en kompis. Jeg hadde jo lyst ut å reise. Jeg snakket med han om dette i går og han reagerte bare med å bli sur, og si at gikk det ikke å reise på tur den helgens, så gikk det ikke og at da kunne vi begge to dra til helvete... og la på telefonen. Men han forventer jo at jeg skal si det er greit. Kompisen har jo allerede bestilt bilett og hotell... Vet ikke om jeg orker dette lenger jeg. Kanskje jeg bare skal be han flytte for seg selv ? Måten du snakker på sier meg at dette ikke er den eneste episoden av den typen. Og da synes jeg du skal vurdere å be ham flytte ja. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/94597-samboer-bestilt-tur-bak-min-rygg/#findComment-528447 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest julianne Skrevet 25. februar 2003 Del Skrevet 25. februar 2003 Bare synd at denne siden ved menn sjelden kommer fram før en har skaffet seg barn! Dermed er det mange kvinner som finner seg i det for barnas skyld. Ja, det er noe i det du sier der. Dessuten har menn har en lei tendens til å ta for gitt at vi kvinner alltid skal være parate til å sitte hjemme alene med barna slik at de får ut og lufte seg. Når vi skal noe, må vi avtale på forhånd, forsikre oss hundre ganger om at det passer, og omtrent takke for at de orket å sitte barnevakt for sine egne barn. Ikke begriper de at vi trenger å lufte oss i like stor grad som dem... gjerne sammen med dem. Neida, det er mindre styr å la mor sitte hjemme enn å ordne barnevakt. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/94597-samboer-bestilt-tur-bak-min-rygg/#findComment-528640 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tonette Skrevet 25. februar 2003 Del Skrevet 25. februar 2003 Jeg kjenner til to lignende tilfeller. I begge tilfellene ba kona mannen ryke å reise. Og i begge tilfellene fant mennene seg nye koner ganske kjapt. Har egentlig ikke noe gode råd å gi deg. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/94597-samboer-bestilt-tur-bak-min-rygg/#findComment-528724 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Solveig Vennesland, Familierådgiver Skrevet 26. februar 2003 Del Skrevet 26. februar 2003 Hei! At mannen din reiser på en guttetur behøver ikke bety at han er mindre glad i deg. Men han kunne ha snakket med deg om turen i forkant, for å unngå misforståelser. Det skaper respekt og mer tillit til hverandre. Dette er en typisk konflikt for et par, en liten sak, men som kan bli stor om den ikke blir snakket ut om. Forsøk å fortelle samboeren din hvor såret du ble over hans håndtering av reiseplanen hans, at du føler deg holdt utenfor. Kanskje han er uvitende om at det har virket sånn på deg? Og at du tolker turen som at han vil prioritere den fremfor deres fellestur? Kan dere ikke ta en fellestur etterpå? Vær så tydelig og åpen du kan mot han om saken. Det vil gjøre han mer tydelig også. Det er viktig å gi hverandre frihet i forholdet. Det er farlig å eie hverandre. Da vil behovet komme for å stikke av alene, uten å informere partneren. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/94597-samboer-bestilt-tur-bak-min-rygg/#findComment-528933 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Barbro1365380478 Skrevet 27. februar 2003 Del Skrevet 27. februar 2003 Jeg synes de fleste svarene du har fått kommer fra typiske selvsentriske kvinner. For tar jeg ikke helt feil, mener mange av de kvinnene som har svar at mannen skal kun gå på jobb, komme hjem, skryte av middagen for så å løpe rundt å fikse på feil som konene m/venniner har funnet i løpet av dagen. Etterpå skal dere gå lykkelig til sengs, ha sex og så god natt! Patetisk spør du meg, for hvor mange av de ekteskapene ryker ikke fordi kona maser og mannen går lei? Svar meg på det!! Min mann og jeg har det ikke slik, vært gift i 11 år, har ei 8 år gammel datter, og vi elsker hverandre like mye nå som da vi ble gift. Han har sine venner som han hadde før meg, jeg mine venner fra før han, også har vi våre felles venner. Om han vi dra på guttetur så vær så god. Han trenger ikke spørre meg om det er greit først. Nei vær glad mannen din fortsatt er så selvstendig og ikke spør om lov eller at han bare sitter inne. DA kan du begynne å lure, for da er det ikke lenge før ekteskapet/samboerskapet ryker! Har sett det nok av ganger. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/94597-samboer-bestilt-tur-bak-min-rygg/#findComment-530055 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ikke undertegnet Skrevet 27. februar 2003 Del Skrevet 27. februar 2003 Jeg hadde ganske enkelt krevd å få være med på den turen. Han kan ikke si at dere skal reise og så reiser han med en kompis istedet. Det er å lyge deg rett opp i ansiktet. Dere har pratet lenge om dette og jeg synes du har førsteretten til denne turen, ikke en kompis. Du får si det som du føler det og tåler han ikke og han reiser likevel, så hadde han fått en lekse uten like. Han har en familie å ta seg av og de skal komme i førsterekke. Såpass bør han forstå. I din verden så kan dere begge to gå å bestille tur samme helg hhv. jente- eller guttetur. Hva gjør dere da når dere finner ut at dere har bestilt tur med venner på hver deres side og har et barn som ikke kan være igjen hjemme alene ? Det er ikke alle som har kjempetilgang på barnevakt. Det er vel ikke snakk om å spørre om lov her, men snarere en åpenhet og en avklaring av om det passer ifht. ansvaret man har med et barn hjemme, er det ikke ? Og er det slik i din verden at du tror at kvinnene er hjemme og venter med middagen for så å få mannen til å fikse praktiske ting ? Er det slik hjemme hos deg. Jeg jobber faktisk 100% og vi bytter på å lage middag vi etter hvem som kommer først hjem. Og jeg synes bare det er rett og rimelig å avklare om det passer det gitte tidsrommet i forhold til at vi begge faktisk ikke kan reise fra ei 18 måneder gammel datter hjemme.... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/94597-samboer-bestilt-tur-bak-min-rygg/#findComment-530338 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest skjerp deg selv Skrevet 27. februar 2003 Del Skrevet 27. februar 2003 Jeg synes de fleste svarene du har fått kommer fra typiske selvsentriske kvinner. For tar jeg ikke helt feil, mener mange av de kvinnene som har svar at mannen skal kun gå på jobb, komme hjem, skryte av middagen for så å løpe rundt å fikse på feil som konene m/venniner har funnet i løpet av dagen. Etterpå skal dere gå lykkelig til sengs, ha sex og så god natt! Patetisk spør du meg, for hvor mange av de ekteskapene ryker ikke fordi kona maser og mannen går lei? Svar meg på det!! Min mann og jeg har det ikke slik, vært gift i 11 år, har ei 8 år gammel datter, og vi elsker hverandre like mye nå som da vi ble gift. Han har sine venner som han hadde før meg, jeg mine venner fra før han, også har vi våre felles venner. Om han vi dra på guttetur så vær så god. Han trenger ikke spørre meg om det er greit først. Nei vær glad mannen din fortsatt er så selvstendig og ikke spør om lov eller at han bare sitter inne. DA kan du begynne å lure, for da er det ikke lenge før ekteskapet/samboerskapet ryker! Har sett det nok av ganger. Det er det dummeste jeg har hørt!!! At ekteskapet er i ferd med å ryke fordi han må informere henne på forhånd!!! Og om du tror at alle har det slik som i beskrivelsen din, så tar du virkelig feil. Ikke en i vår omgangskrets har det slik. Du er med på å gjøre kvinner til enkle hønsehoder som ikke tenker på annet en støvet i krokene! Og så holder du deg selv frem som et prakteksemplar av arten!!! At andre ikke har det på samme måte som du eller jeg, er vel ikken oe tegn på at forholdet er i ferd med å ryke. Folk kan faktisk ha problemer, men det vet vel ikke du som har et så perfekt forhold? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/94597-samboer-bestilt-tur-bak-min-rygg/#findComment-530705 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Novembermom Skrevet 28. februar 2003 Del Skrevet 28. februar 2003 Jeg synes de fleste svarene du har fått kommer fra typiske selvsentriske kvinner. For tar jeg ikke helt feil, mener mange av de kvinnene som har svar at mannen skal kun gå på jobb, komme hjem, skryte av middagen for så å løpe rundt å fikse på feil som konene m/venniner har funnet i løpet av dagen. Etterpå skal dere gå lykkelig til sengs, ha sex og så god natt! Patetisk spør du meg, for hvor mange av de ekteskapene ryker ikke fordi kona maser og mannen går lei? Svar meg på det!! Min mann og jeg har det ikke slik, vært gift i 11 år, har ei 8 år gammel datter, og vi elsker hverandre like mye nå som da vi ble gift. Han har sine venner som han hadde før meg, jeg mine venner fra før han, også har vi våre felles venner. Om han vi dra på guttetur så vær så god. Han trenger ikke spørre meg om det er greit først. Nei vær glad mannen din fortsatt er så selvstendig og ikke spør om lov eller at han bare sitter inne. DA kan du begynne å lure, for da er det ikke lenge før ekteskapet/samboerskapet ryker! Har sett det nok av ganger. Og hva med det faktum at de hadde snakket om å dra på tur før han inviterte kompisen? Teller ikke det for noe? Jeg er overhodet ikke sånn som du beskriver kvinner i ditt innlegg, men jeg hadde blitt sur hvis samboeren min hadde først snakket om å dra på tur med meg og til og med bestillt en. Men så sier han at det skjedde noe feil, som da senere viste seg å være feil og at det gikk likevel. Men da har han allerde planlagt å dra med en kompis på den turen som vi egentlig skulle dra på. Hadde ikke jeg hatt rett til å være sur da? Når han "gir" vekk turen vår til en kompis? Jo, tenk det tror jeg du. Han kan ikke først si at han skal dra på tur med henne og så bestille en, men så bestemme seg for å dra med kompisen i stedet. Den går ikke du. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/94597-samboer-bestilt-tur-bak-min-rygg/#findComment-531068 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ikke undertegnet Skrevet 28. februar 2003 Del Skrevet 28. februar 2003 Og hva med det faktum at de hadde snakket om å dra på tur før han inviterte kompisen? Teller ikke det for noe? Jeg er overhodet ikke sånn som du beskriver kvinner i ditt innlegg, men jeg hadde blitt sur hvis samboeren min hadde først snakket om å dra på tur med meg og til og med bestillt en. Men så sier han at det skjedde noe feil, som da senere viste seg å være feil og at det gikk likevel. Men da har han allerde planlagt å dra med en kompis på den turen som vi egentlig skulle dra på. Hadde ikke jeg hatt rett til å være sur da? Når han "gir" vekk turen vår til en kompis? Jo, tenk det tror jeg du. Han kan ikke først si at han skal dra på tur med henne og så bestille en, men så bestemme seg for å dra med kompisen i stedet. Den går ikke du. Jeg har tatt opp fremgangsmåten og kommer ikke til å akseptere dette en gang til. Jeg føler at han mangler respekt for meg og min tid når han gjør det på denne måten. I tillegg til at jeg føler meg såret fordi han velger å reise med kompis "først" om dere skjønner. Han vet jo at jeg har fryktelig lyst ut å reise. Og det er ikke det at han ikke skal få dra på gutteturer eller jeg på jenteturer. Jeg synes bare at han burde avklart med meg først, og i tillegg avtalt når vi skulle på tur siden vi hadde snakket om det. Og han hadde gitt uttrykk for at nå skulle vi på tur. Han har nå sagt at han skal bestille og betale tur for oss en weekend i april. Et plaster på såret.... men jeg føler meg jo forsatt litt forbigått, men man må vel tilgi ? i ett forhold hvis ting skal fungere. Det er ikke alltid like lett å glemme ting som sårer er det vel ? Og det gjenstår jo å se om han virkelig gjør det da. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/94597-samboer-bestilt-tur-bak-min-rygg/#findComment-531223 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Poklapona Skrevet 24. april 2003 Del Skrevet 24. april 2003 Han unnskylder seg med at han bare sendte inn en bestilling i desperasjon siden han ikke fikk igjennom den opprinnelige, og visste ikke om den hadde gått igjennom eller ikke. Han sier at vi skal på tur, men denne gangen vil han reise med en kompis. Og han vil vente med å reise med meg til det blir varmere. Han har ingen god forklaring på hvorfor han ville latt en gratis flytur stått urørt hvis han ikke hadde fått med seg en kompis. Jeg hadde jo lyst ut å reise. Jeg snakket med han om dette i går og han reagerte bare med å bli sur, og si at gikk det ikke å reise på tur den helgens, så gikk det ikke og at da kunne vi begge to dra til helvete... og la på telefonen. Men han forventer jo at jeg skal si det er greit. Kompisen har jo allerede bestilt bilett og hotell... Vet ikke om jeg orker dette lenger jeg. Kanskje jeg bare skal be han flytte for seg selv ? Han höres ut som den egoisten. At han ikke fatter at han har gått langt over streken. Be ham flytte! Når han ikke tåler at du sier din mening og ikke tar hensyn til deg og barnet deres, da er han ikke noe å samle på!Respekt og kjärlighet er det man skal forvente av sin partner. Han kjörer tydeligvis på enmannscruise. Vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/94597-samboer-bestilt-tur-bak-min-rygg/#findComment-584226 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.