Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

Ved vårt 1.IVF forsøk som vi hadde i desember fortalte jeg bare til mine to nærmste medarbeider på jobbet hva som eg. skulle skje.

Jeg ble sykemeldt i 2 uker - men sa til de andre ansatte at jeg hadde blitt pålagt å ta ut avspasering innen nyttår.

(noe som da var realistiskt å si)

Vet ikke helt hva jeg skal si denne gang??

Blir sannsynligvis sykemeldt i uke 11-12-13 ....kan ikke si av jeg har ferie direkte eller må avspasere??

Skal nevnes at jeg selv er daglig leder og eg. forventes å jobbe i "høysesongen"

Kan noen please gi meg noen gode råd? Har ikke lyst å føle meg urolig grunnet dette også.........ønsker ikke å lyve heller?

Er det noen som har erfaring?

Klem fra en på god vei avstressed

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/94704-hva-sier-dere-p%C3%A5-jobbet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette er det som gjør meg mest stresset i forbindelse med forsøkene.

Å si noe som er tilnærmet sant er jo ikke så dumt.. At man må gjøre et lite inngrep av et eller annet slag...

Har ingen gode forslag og gruer meg til dette.

Når starter du? Jeg startet på spray på lørdag..

Dette er det som gjør meg mest stresset i forbindelse med forsøkene.

Å si noe som er tilnærmet sant er jo ikke så dumt.. At man må gjøre et lite inngrep av et eller annet slag...

Har ingen gode forslag og gruer meg til dette.

Når starter du? Jeg startet på spray på lørdag..

Hei Biabia!

Jeg begynte på nesespray den 15/2.

En tanke er å si at jeg skal gjøre et "kirurgisk" inngrep?

...men da kanskje det blir masse unødvendige spekulasjoner? Da tror de vel at det er noen farlig sykdom eller noe sånt........

ja...ja..har jo en liten stund igjen å tenke på da før jeg må si noe som helst!

Kanskje bare man skal være åpen.????

andre råd? taes gjerne imot.

klem

Si at du har stått i kø for å "få ordnet noe underlivsgreier". Det stopper i hvert fall alle ytterligere spørsmål fra mannfolk :-)

Hvis kollegene dine er kvinner og de spør mer, kan du bare svare at det ikke er noe farlig og at det ikke er smittsomt. Da forstår de at du ikke vil fortelle alt.

Hei Biabia!

Jeg begynte på nesespray den 15/2.

En tanke er å si at jeg skal gjøre et "kirurgisk" inngrep?

...men da kanskje det blir masse unødvendige spekulasjoner? Da tror de vel at det er noen farlig sykdom eller noe sånt........

ja...ja..har jo en liten stund igjen å tenke på da før jeg må si noe som helst!

Kanskje bare man skal være åpen.????

andre råd? taes gjerne imot.

klem

Hvis du kommer på noe lurt si gjerne i fra, for da kanskje jeg kan bruke det samme...

nido1365380467

Selv er jeg ikke sykemeldt, men en må jo ta fri noen halve dager underveis, for måling av egg. Da sier jeg at jeg skal til lege - noe som også er sant. Fra egguttak til og med dagen etter innsetting tar jeg fri. Da er det "ferie" i Danmark. I fjor ble jeg gravid og sykemeldt 14 dager før jeg var 2 måneder på vei. Da sa jeg at jeg hadde vondt i ryggen. Jeg vet også om noen som sier de har en Bondevik.

Lykke til.

Annonse

Kan du ikke bare si at du er sykemeldt? Og når folk ser spørrende/medfølende ut sier du at det ikke er noe farlig. Da skjønner de vel at de ikke skal spørre mer. Jeg tror det er typisk for IVF-ere (og vanlige gravide) å føle at alt må forklares - men det er da noe som heter privatliv også.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...