Gå til innhold

Noen sier det er gratis igjen...

Anbefalte innlegg

Jeg blir virkelig helt forvirret av all forandring innen prøverør behandling. Nå skal vi igang med søsken forsøk, og får beskjed fra Haugesund at det koster 18.000. Men så er det en venninne av meg, som sier att hennes lege har opplyst at det ikke vil koste henne noen ting, dette er blitt gratis igjen. Jeg blånekter på dette, mener at da hadde jeg fått vite det her på forumet, og som medliem av fub. Noen andre som kjenner noen osv. som har tatt forsøk, sier det samme som henne. Jeg blir virkelig helt forvirret! Kan det være at hun kommer under særskilte vilkår eller noe? Hun har hatt flere operasjoner pga muskel knuter i underlivet, abortert og hatt mye plager. Kan det være at de som har så mye problemer kommer under andre bestemmelser??

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/94757-noen-sier-det-er-gratis-igjen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Jeg tror ikke det er noen unntak fra egenandelsregelen, uansett hvilken diagnose eller sykdomsfortid man har hatt. Kanskje legen hennes har misforstått fordi man som regel kommer opp i 18000,- på et forsøk, og så blir evt. de andre 2 "gratis". Vi hadde nok hørt om det dersom det fantes unntak, tror du ikke det?

Hilsen

Dette tror jeg nok må bero på en misforståelse. FUB har ikke fått noen som helst informasjon om at det skulle bli full offentlig støtte igjen, og vi har jevnlig kontakt med både politikere og byråkratiet i Helsedepartementet.

Det kan være som Sats skriver at legen misforstår, og at forsøk 2 og 3 tilsynelatende blir "gratis" fordi man som oftest kommer opp i nærmere 18.000,- på første forsøk. Men dette er en pakkepris for inntil tre forsøk, hvorav 3.000,- er til dekning av den polikliniske behandlingen, og 15.000,- er til dekning av hormonmedisiner.

Mvh. Anne J, leder I i FUB

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...