Gjest Kastanje Skrevet 26. februar 2003 Del Skrevet 26. februar 2003 Jeg vil gjerne ha svar fra en fagperson om dette fordi det plager meg litt, og jeg vegrer meg veldig for evt. å ta det opp med han. Vil jo ikke virke hysterisk heller. Men altså: mannen min som absolutt ikke er noen morgenfugl og ALLTID har brukt å dusje om kvelden, har nå begynt å ta seg tid til å dusje om morgenen før han drar på jobb. Jeg vil kalle det for en endring av adferdsmønster, og er veldig i tvil om hva dette betyr, og evt om jeg skal legge noe i det eller bare overse det. Hvilke tegn er vanlig når en partner blir feks. interessert i en annen? Håper på svar. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/94759-til-en-fagperson/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
petter smart Skrevet 26. februar 2003 Del Skrevet 26. februar 2003 Dersom dette er den eneste endringen du har registrert vil jeg si at du har tatt litt vel mye av. Du tolker alt til det ekstreme. Du bør søke hjelp dersom dette er alt som har endret seg. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/94759-til-en-fagperson/#findComment-529325 Del på andre sider Flere delingsvalg…
SierDuDet Skrevet 26. februar 2003 Del Skrevet 26. februar 2003 For andre gang i dag så må jeg si meg helt enig med Peter Smart. Makan! Kanskje han har hørt av noen på jobben at han ikke lukter trivsel? Og så har han begynt å dusje av den grunn? Mulighetene er vannvittig mange, men du bør jo kanskje spørre han. Eller så kan du selvsagt betale 100 kroner her for at spesialisten skal svare, uten at svaret vil si deg en dritt. Hun vet jo ikke, spesialist eller ikke. Makan! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/94759-til-en-fagperson/#findComment-529338 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Solveig Vennesland, Familierådgiver Skrevet 26. februar 2003 Del Skrevet 26. februar 2003 Jeg synes det virker litt søkt å tolke hans morgendusjing som grunn til at han kan ha fått interesse for en annen. Men du er den som kjenner mannen din best og ser naturligvis på atferdsmønsteret hans. Spør han da vel, hvorfor han tar seg tid til å dusje før han går på jobbben, han som er så trøtt. Eller kan han ha fått tilbakemeldinger fra joben om at han ser ut som om han kommer rett fra sengen og trenger å friske seg opp før han begynner dagen, (det er vel like vanlig å dusje om morgen som å gå på toalettet og pusse tenner). Si til han at du har stusset på forandringen. Så får du se om svaret hans peker i negativ retning. Hvis ikke, legg tanken vekk om det. Ellers kan du jo kjøre en sjarmoffensiv mot ham og invitere til deilig mat og mye nærhet de nærmeste dagene. Det er jo nesten vår i luften! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/94759-til-en-fagperson/#findComment-529634 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest beenthere Skrevet 26. februar 2003 Del Skrevet 26. februar 2003 Hei, Denne endringen trenger ikke ha noe å si, men følg med, følg med. Er det andre ting som har endret seg? Har han plutselig begynt å jobbe mer? Har han endret måten å kommunisere på, tema? Sender han og mottar mer SMS enn før, MÅ han plutselig på jobben etc? Vær listig og sjekk, det har du full rett til. Lykke til, håper du allikevel har tatt feil! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/94759-til-en-fagperson/#findComment-529873 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kastanje Skrevet 27. februar 2003 Del Skrevet 27. februar 2003 Jeg synes det virker litt søkt å tolke hans morgendusjing som grunn til at han kan ha fått interesse for en annen. Men du er den som kjenner mannen din best og ser naturligvis på atferdsmønsteret hans. Spør han da vel, hvorfor han tar seg tid til å dusje før han går på jobbben, han som er så trøtt. Eller kan han ha fått tilbakemeldinger fra joben om at han ser ut som om han kommer rett fra sengen og trenger å friske seg opp før han begynner dagen, (det er vel like vanlig å dusje om morgen som å gå på toalettet og pusse tenner). Si til han at du har stusset på forandringen. Så får du se om svaret hans peker i negativ retning. Hvis ikke, legg tanken vekk om det. Ellers kan du jo kjøre en sjarmoffensiv mot ham og invitere til deilig mat og mye nærhet de nærmeste dagene. Det er jo nesten vår i luften! Jada, det virker litt søkt sier du. Men det var ikke det som var spørsmålet mitt heller da. Jeg kjenner ham best og kan merke når ting forandrer seg, ikke sant? Og så spurte jeg deg hvilke symptomer som er vanlig å oppdage. Det svarte du meg ikke på. Jeg har søkt litt på nettet og funnet svar på mine spørsmål, der står det bla. at endring i hygiene mønster og klesvalg kan være en indikator på at noe er i gjære. Det var 100,- ut av vinduet gitt. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/94759-til-en-fagperson/#findComment-530223 Del på andre sider Flere delingsvalg…
petter smart Skrevet 27. februar 2003 Del Skrevet 27. februar 2003 Jada, det virker litt søkt sier du. Men det var ikke det som var spørsmålet mitt heller da. Jeg kjenner ham best og kan merke når ting forandrer seg, ikke sant? Og så spurte jeg deg hvilke symptomer som er vanlig å oppdage. Det svarte du meg ikke på. Jeg har søkt litt på nettet og funnet svar på mine spørsmål, der står det bla. at endring i hygiene mønster og klesvalg kan være en indikator på at noe er i gjære. Det var 100,- ut av vinduet gitt. Alle som betaler her inne kaster pengene ut av vinduet. Men mener du seriøst at dersom en mann er en slask, som dusjer sjelden, skifter klær enda sjeldnere, ikke har oppdaget deodoranten eller kammen og som barberer seg en gang hver blåmåne ikke kan innse at han er en slask og skjerpe seg uten at det må ligge noe mer bak? Må det være en annen kvinne? Grunnlaget ditt for å anta at det ligger noe mer bak er for tynt, du virker litt paranoid, du tolker alt som om det er en annen kvinne. Det er lett å komme inn i en ond sirkel når en begynner slik, slik at alt tolkes dithen. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/94759-til-en-fagperson/#findComment-530432 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ikke undertegnet Skrevet 27. februar 2003 Del Skrevet 27. februar 2003 Alle som betaler her inne kaster pengene ut av vinduet. Men mener du seriøst at dersom en mann er en slask, som dusjer sjelden, skifter klær enda sjeldnere, ikke har oppdaget deodoranten eller kammen og som barberer seg en gang hver blåmåne ikke kan innse at han er en slask og skjerpe seg uten at det må ligge noe mer bak? Må det være en annen kvinne? Grunnlaget ditt for å anta at det ligger noe mer bak er for tynt, du virker litt paranoid, du tolker alt som om det er en annen kvinne. Det er lett å komme inn i en ond sirkel når en begynner slik, slik at alt tolkes dithen. Faktisk så er det ikke uvanlig at slike forandringer i oppførsel hos en mann skyldes interesse for (sier ikke at han er utro) en annen kvinne, Petter SMART! Hvorfor skulle han ellers begynne å bli interessert i hvordan han ser ut? Kona ville jo merket det hvis det var henne han plutselig var nyforelsket i! Samme jobben har han også, ellers ville hun vel nevnt det. Eneste muligheten er at sjefen sier han får sparken hvis han ikke pynter på utseendet sitt, men det skal vel litt til å få en slik beskjed. Et annet tegn på at mannen har svin på skogen, er hvis han plutselig prater mye om temaer han før ikke interessert seg for. Det er da sikkert noe som den utkårende er opptatt av. Eller hvis han stadig vekk, liksom tilfeldig, nevner et spesielt kvinnenavn som han ikke har gjort før, under påsksudd av faglig interesse feks. Dette er almen viten, som jeg har lest om i undersøkelser og hørt om fra RL i årevis. Så slutt å tro at du er så smart. Du er jo mye du ikke hra fått med deg virker det som. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/94759-til-en-fagperson/#findComment-530628 Del på andre sider Flere delingsvalg…
petter smart Skrevet 27. februar 2003 Del Skrevet 27. februar 2003 Faktisk så er det ikke uvanlig at slike forandringer i oppførsel hos en mann skyldes interesse for (sier ikke at han er utro) en annen kvinne, Petter SMART! Hvorfor skulle han ellers begynne å bli interessert i hvordan han ser ut? Kona ville jo merket det hvis det var henne han plutselig var nyforelsket i! Samme jobben har han også, ellers ville hun vel nevnt det. Eneste muligheten er at sjefen sier han får sparken hvis han ikke pynter på utseendet sitt, men det skal vel litt til å få en slik beskjed. Et annet tegn på at mannen har svin på skogen, er hvis han plutselig prater mye om temaer han før ikke interessert seg for. Det er da sikkert noe som den utkårende er opptatt av. Eller hvis han stadig vekk, liksom tilfeldig, nevner et spesielt kvinnenavn som han ikke har gjort før, under påsksudd av faglig interesse feks. Dette er almen viten, som jeg har lest om i undersøkelser og hørt om fra RL i årevis. Så slutt å tro at du er så smart. Du er jo mye du ikke hra fått med deg virker det som. Plutselige endringer kan tyde på slike ting, men er dette det eneste som har endret seg vil jeg si at det er vel lite å basere seg på. En må se etter flere tegn, bl.a. de du nevner. klart det er mulig, men dette kan også utvikle seg til noe farlig. Paranoia og dårlig selvsikkerhet er ikke bra. Mange går gjennom lommebøker, mobiler, filofaxer, ringer rundt osv for å sjekke opp den andre, ofte helt uten grunn. Det ender sjelden bra. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/94759-til-en-fagperson/#findComment-530648 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.