Gå til innhold

Flytter for 1 mnd! Herlig.... : )

Anbefalte innlegg

Gjest pause ; ) Jippi!

hei hei! : ) I dag flytter ejg fra min kjære samboer for fire uker, og jeg synes det er kjempedeilig! Er det feil? Neida! Samboern min har ikke sagt så mye, så vet ikke om han liker det eller ei.

Grunnen er at vi skal pusse opp badet, og kan derfor ikke bo i leiligheten fordi vi må dekke til alt med plast pga murpuss osv.

Blir kjempedeilig med en pause! Puh.. Det trenger jeg nå.

Hvordan hadde du reagert hvis samboern din hadde vært glad for det?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/94802-flytter-for-1-mnd-herlig/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest ikke undertegnet

Alle har godt av en pause iblant.

Jeg ville håpet at pausen ville gjøre at han fant ut at det var meg han ville ha allikevel. Og tenkt at hvis han ikke hadde fått denne pausen så hadde forholdet kanskje gått overstyr.

Herregud, synes alle sier at en ikke skal sette så mye grenser for hverandre jeg. Men noen uker fra hverandre er visst utenkelig? Hva er fire uker av et helt liv hvis det blir mange gode år etterpå.

Jeg ville håpet at pausen ville gjøre at han fant ut at det var meg han ville ha allikevel. Og tenkt at hvis han ikke hadde fått denne pausen så hadde forholdet kanskje gått overstyr.

Herregud, synes alle sier at en ikke skal sette så mye grenser for hverandre jeg. Men noen uker fra hverandre er visst utenkelig? Hva er fire uker av et helt liv hvis det blir mange gode år etterpå.

Leste du innlegget?

En bør ikke være glad for en måneds pause fra den en skal være glad i.

At en holder ut 1 måned er greit nok, at det kanskje kan være godt for forholdet er greit, men at en gleder seg og liker det er ikke greit.

Gjest ikke undertegnet

Leste du innlegget?

At en holder ut 1 måned er greit nok, at det kanskje kan være godt for forholdet er greit, men at en gleder seg og liker det er ikke greit.

Synes ikke det er så ille å ønske seg litt 'ferie' jeg! Da mener jeg bare tid vekk fra den dagligdagse situasjonen. Jeg tenker ikke på at en driver å sjekker oppa ndre denne perioden.

Synes det er naturlig å glede seg til slikt. Akkurat som en gleder seg til en ferie ellers.

Det er ikke snakk om nødvendigvis at en 'slipper' den andre, men det er vel mer det at en gleder seg over anledning til å fylle opp energi ved å kunne konsentrere seg bare om seg selv.

Jeg er en person som er avhengig av mye 'alenetid' for å trives. Føler meg kvalt ellers.

Hvis en er en mer avhengig person, så vil en sikkert føle slikt som en trussel.

Annonse

Gjest pause ; ) Jippi!

Leste du innlegget?

Du misforsto. Gleder meg til å komme unna støv, middagslaging, kjedelige sofakvelder, krangling fordi vi begge er slitne. Kommer selvfølgelig til å møte samboern min par ganger i uka da. Vi har nettopp flytta inn og har bare sliti med å komme i orden, så det har vært mye jobbing og mas så vi har gått hverandre litt på nervene.

Blir godt for oss begge å komme seg litt bort, mente ikke "Jippi, nå slipper ejg han en mnd."

Nå kan vi være "kjærester" igjen og gå på date! ; ) *Tihi*

I dag skal vi på tur til Kiel, det blir deilig.

Gjest pause ;  ) JIppi!

Er ikke SÅNN pause. Vi er da fortsatt samboere selv om vi ikke kan bo i leiligheten våres på 4 uker. Nå blir vi liksom "kjærester" igjen, det er lett å bli gammelt ektepar når man har så mye å gjøre i forhold til jobb og hjem. Derfor er det deilig. Kommer jo til å møte samboern min par ganger i uka og helgene fordet da! Ikke glad for å bli kvitt trynet hans liksom.

Vi har gått hverandre litt på nervene det siste pga oppussing, begge er slitene, dårlig råd osv osv. Så dette blir som husmor og husfars ferie, nå kan vi "date". Herlig... : )

Du misforsto. Gleder meg til å komme unna støv, middagslaging, kjedelige sofakvelder, krangling fordi vi begge er slitne. Kommer selvfølgelig til å møte samboern min par ganger i uka da. Vi har nettopp flytta inn og har bare sliti med å komme i orden, så det har vært mye jobbing og mas så vi har gått hverandre litt på nervene.

Blir godt for oss begge å komme seg litt bort, mente ikke "Jippi, nå slipper ejg han en mnd."

Nå kan vi være "kjærester" igjen og gå på date! ; ) *Tihi*

I dag skal vi på tur til Kiel, det blir deilig.

Dum????

Du skrev jo at du gledet deg til å flytte fra din samboer, du sa ikke noe om hus og mas++++. Hvordan skal en tolke det da? Det virket som om du var glad for å komme deg vekk fra han.

Gjest unikt nick

Leste du innlegget?

Du er jaggu slitsom!

Annonse

Gjest ikke undertegnet

Er ikke SÅNN pause. Vi er da fortsatt samboere selv om vi ikke kan bo i leiligheten våres på 4 uker. Nå blir vi liksom "kjærester" igjen, det er lett å bli gammelt ektepar når man har så mye å gjøre i forhold til jobb og hjem. Derfor er det deilig. Kommer jo til å møte samboern min par ganger i uka og helgene fordet da! Ikke glad for å bli kvitt trynet hans liksom.

Vi har gått hverandre litt på nervene det siste pga oppussing, begge er slitene, dårlig råd osv osv. Så dette blir som husmor og husfars ferie, nå kan vi "date". Herlig... : )

Jeg regnet med at det var bare en 'husmorferie' jeg altså. Men det var visst andre som syntes det var ille å glede seg til å komme bort fra samboeren litt. Derfor understreket jeg at jeg også mente at alle par har godt av en pause fra hverandre, enten de har plunder i forholdet eller ikke.

Ikke minst er det sunt for barna å oppelve å ha bare en av foreldrene hjemme. Barn blir ofte faktisk helt annerledes å forholde seg til når bare en av foreldrene er hjemme over en tid. Barn er noen kløppere til å oppdage og utnytte den lille uenigheten som de aller fleste foreldre har når det gjelder barneoppdragelsen!

Selv så har jeg vært vekk fra hjemmet både to, tre og fire uker alene eller sammen med barna. Det er sunt for alle parter. Noen blir kanskje litt såret over at de blir mindre savnet når de er vekk enn de hadde håpet?

Folk som reiser endel i jobben, får jo denne effekten helt gratis. DA reagerer ikke folk negativt.

Kos deg du. Det har du helt sikkert fortjent. Og så får gubben fred og ro til å pusse opp badet uten din innblanding kanskje? Vet iallefall at han min hadde foretrukket å hatt meg alle andre steder enn over skuldra si i et slikt tilfelle.

Gjest ikke undertegnet

Dum????

Du skrev jo at du gledet deg til å flytte fra din samboer, du sa ikke noe om hus og mas++++. Hvordan skal en tolke det da? Det virket som om du var glad for å komme deg vekk fra han.

Herregud, hun skrev de skulle pusse opp badet. Alle med normal IQ skjønner da at det er grunnen til at hun flytter midlertidig ut.

Tror de fleste andre skjønte det!

Herregud, hun skrev de skulle pusse opp badet. Alle med normal IQ skjønner da at det er grunnen til at hun flytter midlertidig ut.

Tror de fleste andre skjønte det!

Kanskje de med normal IQ leste og skjønte mitt innlegg også?

Jeg fikk med meg at oppussing av badet var grunnen, men det "normale" i slike situasjoner er ikke at en gleder seg til å komme bort fra samboeren.

Gjest ikke undertegnet

Kanskje de med normal IQ leste og skjønte mitt innlegg også?

Jeg fikk med meg at oppussing av badet var grunnen, men det "normale" i slike situasjoner er ikke at en gleder seg til å komme bort fra samboeren.

Hva vet du egentlig om det?

Alle mine venninner ville synes det var helt topp, men vi sier ikke det til mennene våre!

Mannfolk er så puslete og hårsåre, så vi må jo pynte litt på historien for dem, og gjøre som om vi savner dem veldig når vi er borte.

Er ikke sikkert hun som skrev her har sagt til typen sin hun heller at det skal bli deilig med litt 'fri'. Sannsynligvis kom hun bare med hjertesukket her.

DU er jo et godt bevis på at en må holde sånt skjult for det 'sterke' kjønn.

Hva vet du egentlig om det?

Alle mine venninner ville synes det var helt topp, men vi sier ikke det til mennene våre!

Mannfolk er så puslete og hårsåre, så vi må jo pynte litt på historien for dem, og gjøre som om vi savner dem veldig når vi er borte.

Er ikke sikkert hun som skrev her har sagt til typen sin hun heller at det skal bli deilig med litt 'fri'. Sannsynligvis kom hun bare med hjertesukket her.

DU er jo et godt bevis på at en må holde sånt skjult for det 'sterke' kjønn.

Du har fortsatt ikke lest det jeg skrev tydeligvis.

Det sier litt om forholdet mellom to personer dersom hun så tidlig i forholdet gleder seg til en måned uten han, eller kanskje det sier en del om henne.

Det er ikke snakk om å holde det skjult eller ei, jeg synes bare det er stakkarslig å glede seg over slikt. Da hadde det vært bedre å levd alene.

Du fortjener dine venninner.

Gjest ikke undertegnet

Du har fortsatt ikke lest det jeg skrev tydeligvis.

Det sier litt om forholdet mellom to personer dersom hun så tidlig i forholdet gleder seg til en måned uten han, eller kanskje det sier en del om henne.

Det er ikke snakk om å holde det skjult eller ei, jeg synes bare det er stakkarslig å glede seg over slikt. Da hadde det vært bedre å levd alene.

Du fortjener dine venninner.

Har du aldri pusset opp en leilighet eller et hus sammen med noen du da, mens det var der dere skulle bo?

Slikt sliter på de fleste som ikke er så supre som deg. Det har tatt knekken på mange forhold, så det å ta sine forholdsregler er jo bare å komme problemene i forkjøpet.

Hun sier jo at de har gått hverandre på nervene i det siste pga at de har jobbet mye med leiligheten og er slitne begge to.

Din kranglefant!

Nå gidder jeg ikke svare deg mer....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...