Gjest anonymt Skrevet 26. februar 2003 Del Skrevet 26. februar 2003 Jeg må bare fortelle min lille historie til dere. Meg og min samboer fikk for tre år siden beskjed hos gynekologen vi gikk til at vi aldri ville klare å få barn på egenhånd, jeg har pco og min samboer hadde noe nedsatt sædkvalitet. I panikk reiste vi til Danmark, men forsøket der var mislykket, jeg ble ikke gravid. Året etter kunne vi reise til Haugesund, og jeg ble gravid på første forsøk, men lykken skulle bli kortvarig, jeg aborterte etter 7 uker. For å gjøre forutsetningene bedre til neste forsøk tok jeg en operasjon rett etter der de brant huller i eggstokkene slik at jeg skulle få spontane eggløsninger, noe jeg fikk rett etter operasjonen og ble i tillegg gravid på egen hånd på første forsøk. Men også denne gang endte det i spontanabort, inntil neste eggløsning leste jeg tilfeldigvis på internett om et forsøk gjort på noen kvinner i USA, de hadde pco og hadde også hatt gjentatte aborter og hadde derfor brukt metformin i svangerskapet, pga det ville opprettholde svangerskapet slik at de ikke mistet. Jeg hadde fått metformin av gynekologen min for det skulle hjelpe meg som hadde pco å få regelmessige eggløsninger, og tenkte at så lenge det ikke var skadelig for fosteret ville jeg også forsøke dette så lenge det ville hindre en eventuell abort dersom jeg ble gravid. Jeg hadde i denne forbindelse ingen lege å støtte meg til, men hadde kontakt med de i USA. Jeg ble gravid rett etter aborten, og fortsatte med metformin, fullførte svangerskapet og har fått en nydelig liten jente. Jeg forteller denne historien fordi jeg vil at andre skal vite at det er hjelp å få. Lykke til alle sammen :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/94868-til-dere-med-pco-som-har-hatt-gjentatte-spontanaborter/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.