hc&lg Skrevet 27. februar 2003 Del Skrevet 27. februar 2003 Jeg er ei 26 år gammel jente som luere på om det en noen stor risiko, for at jeg kan komme til å løfte for tungt på jobb, slik at fostret løsner fra livmora. er det noen som kan svare meg på det hadde det vært fint. er ikke gravid ennå, men skal snart prøve 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/95004-l%C3%B8fting-under-3-f%C3%B8rste-mnd-av-graviditet/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nupsi Skrevet 28. februar 2003 Del Skrevet 28. februar 2003 Det kommer jo litt an på hva du mener med tungt. Du bør nok ikke løfte kjempetungt. Jobber du i helsesektoren bør du være flink til å bruke div. løfteredskaper for å løfte pasienter f.eks. Men har fosteret festet seg, så sitter det utrolig godt (hvis det er meningen det skal være der...), og da kan man bli utsatt for enorme påkjenninger både fysisk og psykisk uten at det går utover fosteret. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/95004-l%C3%B8fting-under-3-f%C3%B8rste-mnd-av-graviditet/#findComment-531460 Del på andre sider Flere delingsvalg…
KaVa Skrevet 28. februar 2003 Del Skrevet 28. februar 2003 Dette sa gynekologen til meg, etter en større blødning i begynnelsen av svangerskapet: - Dersom det er et friskt foster, så skal det _mye_ til. Man kan gjøre hva som helst, stå på hodet i potetåkeren, bære tunge ting og så videre, uten at det påvirker fosteret. Dersom embryoet er gått til grunne, vil det løsne av seg selv, og da vil tunge løft etc. framskynde prosessen. Årsaken til at gravide kvinner med "truende abort"-symptomer blir beordret til å ta det med ro, er for at de skal få en følelse av mestring: At de i det minste gjør sitt beste for at alt skal gå bra. Men om dette stemmer, eller ikke, vet jeg selvsagt ikke. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/95004-l%C3%B8fting-under-3-f%C3%B8rste-mnd-av-graviditet/#findComment-531479 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mestring????? Skrevet 2. mars 2003 Del Skrevet 2. mars 2003 Dette sa gynekologen til meg, etter en større blødning i begynnelsen av svangerskapet: - Dersom det er et friskt foster, så skal det _mye_ til. Man kan gjøre hva som helst, stå på hodet i potetåkeren, bære tunge ting og så videre, uten at det påvirker fosteret. Dersom embryoet er gått til grunne, vil det løsne av seg selv, og da vil tunge løft etc. framskynde prosessen. Årsaken til at gravide kvinner med "truende abort"-symptomer blir beordret til å ta det med ro, er for at de skal få en følelse av mestring: At de i det minste gjør sitt beste for at alt skal gå bra. Men om dette stemmer, eller ikke, vet jeg selvsagt ikke. Det er det dummeste jeg noen gang har hørt!!! Få en følelse av mestring??? Vi er da for søren ikkeb arn heller, og hva tror du mange ligger på sykehus etter i ukesvis og ikke får røre en finger etter? At de skal føle at de mestrer ett eller annet? Tror du at sykehusene hadde hatt noen OBSpost for gravide om det kun var snakk om en følelse av mestring??? Jada, du har sikkert hørt dette av noen (legen?), men allikevel! Jeg blir så provosert at jeg holder på å gjøre på meg!!! Jeg lå tre uker på sykehus før barnet kom. Mange hadde ligget der mye lenger. Jeg og de aller fleste ville selvfølgelig heller hjem, men pga av faren for at ting faktisk kunne gå galt, så gjør man hva som helst. Man ligger også rett ut i en seng i tre uker eller mer, uten engang å få gått på do!!! Har man ikke noe å bidra med i en tråd så er det vel bedre å ikke svare? I stedet for å komme med slikt!! Huff!!! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/95004-l%C3%B8fting-under-3-f%C3%B8rste-mnd-av-graviditet/#findComment-533524 Del på andre sider Flere delingsvalg…
KaVa Skrevet 3. mars 2003 Del Skrevet 3. mars 2003 Det er det dummeste jeg noen gang har hørt!!! Få en følelse av mestring??? Vi er da for søren ikkeb arn heller, og hva tror du mange ligger på sykehus etter i ukesvis og ikke får røre en finger etter? At de skal føle at de mestrer ett eller annet? Tror du at sykehusene hadde hatt noen OBSpost for gravide om det kun var snakk om en følelse av mestring??? Jada, du har sikkert hørt dette av noen (legen?), men allikevel! Jeg blir så provosert at jeg holder på å gjøre på meg!!! Jeg lå tre uker på sykehus før barnet kom. Mange hadde ligget der mye lenger. Jeg og de aller fleste ville selvfølgelig heller hjem, men pga av faren for at ting faktisk kunne gå galt, så gjør man hva som helst. Man ligger også rett ut i en seng i tre uker eller mer, uten engang å få gått på do!!! Har man ikke noe å bidra med i en tråd så er det vel bedre å ikke svare? I stedet for å komme med slikt!! Huff!!! Skjønner din irritasjon, men dette var snakk om tidlig i svangerskapet (før uke 12), i en fase der det (i følge gynekologen, igjen) enten går bra, eller ikke. Når man er kommet over uke 12, er det sikkert andre ting som gjelder!!! Men vedkomne som stilte første spørsmålet, snakket om de første tre månedene, ikke sant? Litt av poenget til gynekologen, var at dersom det gikk galt i løpet av de første tolv ukene, var det lett å tenke "Å nei, det var fordi jeg løftet poden på fire år - det var nok et for tungt løft" eller "Det var fordi jeg fløy" eller lignende. Jeg har full forståelse for dem som må ligge i ukesvis før en fødsel (blant annet min svigerinne: Lå i fire uker, og fødte åtte uker for tidlig). Men det blir en litt annen situasjon! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/95004-l%C3%B8fting-under-3-f%C3%B8rste-mnd-av-graviditet/#findComment-533696 Del på andre sider Flere delingsvalg…
hc&lg Skrevet 4. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2003 Det er det dummeste jeg noen gang har hørt!!! Få en følelse av mestring??? Vi er da for søren ikkeb arn heller, og hva tror du mange ligger på sykehus etter i ukesvis og ikke får røre en finger etter? At de skal føle at de mestrer ett eller annet? Tror du at sykehusene hadde hatt noen OBSpost for gravide om det kun var snakk om en følelse av mestring??? Jada, du har sikkert hørt dette av noen (legen?), men allikevel! Jeg blir så provosert at jeg holder på å gjøre på meg!!! Jeg lå tre uker på sykehus før barnet kom. Mange hadde ligget der mye lenger. Jeg og de aller fleste ville selvfølgelig heller hjem, men pga av faren for at ting faktisk kunne gå galt, så gjør man hva som helst. Man ligger også rett ut i en seng i tre uker eller mer, uten engang å få gått på do!!! Har man ikke noe å bidra med i en tråd så er det vel bedre å ikke svare? I stedet for å komme med slikt!! Huff!!! hei Mestring Det var ikke slik jeg mente det, det er det at jeg har en jobb innen møbler, og det blir det en del løfting. så jeg lurte på om det var noen fare for at jeg kunne løfte for tungt, slik at det løsner 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/95004-l%C3%B8fting-under-3-f%C3%B8rste-mnd-av-graviditet/#findComment-535430 Del på andre sider Flere delingsvalg…
hc&lg Skrevet 4. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2003 Skjønner din irritasjon, men dette var snakk om tidlig i svangerskapet (før uke 12), i en fase der det (i følge gynekologen, igjen) enten går bra, eller ikke. Når man er kommet over uke 12, er det sikkert andre ting som gjelder!!! Men vedkomne som stilte første spørsmålet, snakket om de første tre månedene, ikke sant? Litt av poenget til gynekologen, var at dersom det gikk galt i løpet av de første tolv ukene, var det lett å tenke "Å nei, det var fordi jeg løftet poden på fire år - det var nok et for tungt løft" eller "Det var fordi jeg fløy" eller lignende. Jeg har full forståelse for dem som må ligge i ukesvis før en fødsel (blant annet min svigerinne: Lå i fire uker, og fødte åtte uker for tidlig). Men det blir en litt annen situasjon! Takk for at du "forsvarte" meg. som du sa er det de 3 første mnd keg snakket om 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/95004-l%C3%B8fting-under-3-f%C3%B8rste-mnd-av-graviditet/#findComment-535435 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.