Gå til innhold

Kvinners logikk ved graviditet

Anbefalte innlegg

Når kvinner blir gravide blir de sårbare og frykter ofte at mannen skal forlate dem og at de dermed blir sittende der alene med ansvaret for barnet. Både følelsesmessig og økonomisk er dette uheldig for dem.

Hvorfor er det da sånn at gravide kvinner ofte oppfører seg som komplette psykopater, de gjør i praksis alt de kan for å skremme bort mannen? Er det for å teste han, stikker han ikke da vil han aldri stikke av? Eller er det noe jeg ikke skjønner her? Snakker da om logikken, så jeg er ikke interessert i å høre om hormoner o.l., det er ikke logisk at hormonene skal få dem til å drive vekk mannen.

(Tro det eller ei, men dette innlegget var planlagt før jeg leste sigga sitt innlegg)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/95027-kvinners-logikk-ved-graviditet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 120
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• petter smart

31

• sigga

14

• Ulv I Faarikaal

9

• McLoud

8

"Hvorfor er det da sånn at gravide kvinner ofte oppfører seg som komplette psykopater, de gjør i praksis alt de kan for å skremme bort mannen? "

På hvilken måte oppfører de seg psykopatisk, da?

Under svangerskapet skjer det _mye_ med kvinnen. Hormonene er totalt i ubalanse, man blir lettere trøtt, lei seg og irritert. I tillegg er mange bekymret. Mange føler også at pappan til barnet ikke "deltar" nok i graviditeten (noe jeg godt kan forstå, siden mannfolka ikke kjenner det på kroppen hele tiden), og kan nok bli skuffet og lei seg på grunn av det.

mvh

"Hvorfor er det da sånn at gravide kvinner ofte oppfører seg som komplette psykopater, de gjør i praksis alt de kan for å skremme bort mannen? "

På hvilken måte oppfører de seg psykopatisk, da?

Under svangerskapet skjer det _mye_ med kvinnen. Hormonene er totalt i ubalanse, man blir lettere trøtt, lei seg og irritert. I tillegg er mange bekymret. Mange føler også at pappan til barnet ikke "deltar" nok i graviditeten (noe jeg godt kan forstå, siden mannfolka ikke kjenner det på kroppen hele tiden), og kan nok bli skuffet og lei seg på grunn av det.

mvh

Rent logisk burde jo kvinnen blitt mer medgjørlig under graviditeten for å sørge for at mannen ikke stakk sin vei.

Gravide kvinner overreagerer ofte noe ekstremt på små ubetydelige ting. De kjefter og smeller, griner i tide og utide. De gjør i praksis det de kan for å støte mannen vekk. Er dette logisk?

Se bort fra hormoner o.l. sa jeg, jeg snakker om logikk. Hvorfor er det slik? Hvorfor gjør hormonene dem slik?

Du kommer IKKE unna hormonforandringene, de MÅ du bare ta med i betraktningen her.

Den man elsker tukter man, veit du :o)

Jeg vet en ikke kommer unna dem, men de er langt fra logiske. De driver jo mannen vekk, mens de burde gjøre alt de kunne for å holde på han.

Annonse

Gjest hormonelline

Jeg vet en ikke kommer unna dem, men de er langt fra logiske. De driver jo mannen vekk, mens de burde gjøre alt de kunne for å holde på han.

"Gjøre alt for å holde på dem" .... vi bærer tross alt på barnet hans, syns vi gjør veldig mye for han jeg da.

At NOEN menn har det "litt" vondt i 9 måneder, ja det må dere tåle.

Bak skyen er himmelen alltid blå :o).

"Gjøre alt for å holde på dem" .... vi bærer tross alt på barnet hans, syns vi gjør veldig mye for han jeg da.

"vi bærer tross alt på barnet hans, syns vi gjør veldig mye for han jeg da."

- er dette en ære dette da?

man er tross alt to om å få det barnet, men det unnskylder ikke at kvinner til tider under svangerskapet oppfører seg som djevelen selv...

Du misforstår meg også? Er det noe med hormonene deres som gjør at dere MÅ misforstå?

Jeg vet hva realiteten er og kritiserer ikke kvinner for den. Jeg synes bare det er ulogisk at kvinner skal oppføre seg slik at det driver mannen vekk når de er gravide. Det hadde vært mer logisk at de gjorde det de kunne for å holde på han. F.eks. ved at hormonene gjorde dem ekstra medgjørlige i denne perioden.

Ulv I Faarikaal

Rent logisk burde jo kvinnen blitt mer medgjørlig under graviditeten for å sørge for at mannen ikke stakk sin vei.

Gravide kvinner overreagerer ofte noe ekstremt på små ubetydelige ting. De kjefter og smeller, griner i tide og utide. De gjør i praksis det de kan for å støte mannen vekk. Er dette logisk?

Se bort fra hormoner o.l. sa jeg, jeg snakker om logikk. Hvorfor er det slik? Hvorfor gjør hormonene dem slik?

Jeg skjønner hva du mener, og naturen er ikke alltid velbalansert og logisk. De hormonene har masse bivirkninger og opptrer ofte i for store doser.

Mange kvinner benytter sikkert også anledningen, og kan nok være psykisk nedkjørt og fysisk sliten og lei.

En parodi på Big Brother på TV handlet om en mann som skulle være alene sammen med 10 høygravide kvinner i 100 dager. Allerede etter 3 dager gråt han og ba om å få slippe ut :-)

De kjefta og smelte, han måtte hjelpe dem ut og inn av stoler, hente ting og han løp rundt som en strikkball.

Ulv I Faarikaal

"vi bærer tross alt på barnet hans, syns vi gjør veldig mye for han jeg da."

- er dette en ære dette da?

man er tross alt to om å få det barnet, men det unnskylder ikke at kvinner til tider under svangerskapet oppfører seg som djevelen selv...

Kanskje det er demoner, og ikke hormoner ?

Jeg skjønner hva du mener, og naturen er ikke alltid velbalansert og logisk. De hormonene har masse bivirkninger og opptrer ofte i for store doser.

Mange kvinner benytter sikkert også anledningen, og kan nok være psykisk nedkjørt og fysisk sliten og lei.

En parodi på Big Brother på TV handlet om en mann som skulle være alene sammen med 10 høygravide kvinner i 100 dager. Allerede etter 3 dager gråt han og ba om å få slippe ut :-)

De kjefta og smelte, han måtte hjelpe dem ut og inn av stoler, hente ting og han løp rundt som en strikkball.

hehe, et genialt konsept:-)

Diskuter aldri logikk med en gravid kvinne! *flirer*

Du har selvsagt rett: Det er ikke så veldig logisk. Kanskje tårene skal gjøre at kvinnen virker mer sårbar og at dette skal vekke beskyttelsesinstinktet i mannen ? (spekulerer).

Nei, hvem vet. Mange ting i livet er ikke logisk!

Annonse

Diskuter aldri logikk med en gravid kvinne! *flirer*

Du har selvsagt rett: Det er ikke så veldig logisk. Kanskje tårene skal gjøre at kvinnen virker mer sårbar og at dette skal vekke beskyttelsesinstinktet i mannen ? (spekulerer).

Nei, hvem vet. Mange ting i livet er ikke logisk!

He he, så sant så sant.

Det er en mulig årsak, men det forklarer bare tårene. Ikke kjeftingen og smellingen, masingen, "ikke rør meg" utbrudd osv.

Hormoner er ikke logiske......Du kan ikke skille på atferden.

Men er kvinner redd for å bli forlatt under svangerskapet? Er det så vanlig i et parforhold? Høres merkelig ut. Hvorfor i svarte granskauen skulle hun være det...??

Det er selvsagt ingen som "driver" mannen bort fra seg med vilje i et godt forhold. Det er ikke logikk i det.

Ulv I Faarikaal

hehe, et genialt konsept:-)

Tydelig at noen andre enn oss to har lagt merke til at gravide kvinner kan være svært urimelige og vanskelige. Selv har jeg bare annenhånds og tredjemanns erfaringer, da jeg ikke har satt barn på noen (enda).

Selv er jeg ingen moder Theresa, og er svært lite forståelsefull overfor folk som lar sine problemer gå ut over andre.

He he, så sant så sant.

Det er en mulig årsak, men det forklarer bare tårene. Ikke kjeftingen og smellingen, masingen, "ikke rør meg" utbrudd osv.

Nei, hvem vet. Tror det er litt overdrevet, det der. Tror de aller fleste kvinner bare blir litt mer følsom, ikke så bitchete. Håper jeg i alle fall.. Gubben har i alle fall ikke klaget på meg (kanskje han ikke har turt?).

At noen gravide kvinner reagerer med avsky på mannen sin kan komme av mye. Blant annet har luktesansen en tendens til å bli sterkere. Vet at noen ikke liker lukten av gubben mens de er gravide!!!

Men logikk i dette? Nope. Finner ingen.

Hormoner er ikke logiske......Du kan ikke skille på atferden.

Men er kvinner redd for å bli forlatt under svangerskapet? Er det så vanlig i et parforhold? Høres merkelig ut. Hvorfor i svarte granskauen skulle hun være det...??

Det er selvsagt ingen som "driver" mannen bort fra seg med vilje i et godt forhold. Det er ikke logikk i det.

Gravide kvinner blir sårbare, tradisjonelt sett har ikke gravide kvinner klart seg selv, de har vært avhengig av mannen (selv om det ikke er slik lenger). De frykter derfor å bli forlatt. Mange er redde for at mannen skal finne seg en ny dame. Flere kvinner her inne har uttrykt slik frykt.

Klart ingen driver bort mannen med vilje. Men hadde naturen vært mer logisk hadde den gjort gravide kvinner mer medgjørlige, ikke til hormonelle kruttkjerringer.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...