Gjest k 72 Skrevet 28. februar 2003 Del Skrevet 28. februar 2003 Skal prøve å gjøre de verste 3 år av livet mitt kort.. For 3 år siden traff jeg mitt livs store kjerlighet!! vi var helt besatt av hverandre! problemet var at vi bodde på hver vår kant av landet.Han ringte meg 2 - 3 ganger om dagen, ville at jeg skulle flytte til han. jeg gjorde det. Alt gikk bra, vi levde i en slags lykkerus! Han var besatt på tanken av å få barn med meg. Sa han hadde funnet dama i sitt liv og ville gifte. jeg ble gravid.Gud vi var lykkelige!!! Men etter 2 mnd forandret han seg VOLDSOMT!Skjellte meg ut, kastet ting rundt seg. virket helt forstørret. Han begynnte å gå mye ut på byen.Måtte finne ut av hva som var galt med han! Tlf hans var jo en mulighet til å finne ut noe. Fant ut at han hadde en elskerinne! Verden falt sammen, jeg stengte meg inne. sa ikke noe til noen. Det var et helvette!! Jeg fikk både angst og store depresjoner!! Han trygglet og ba, jeg måtte ikke forlate han. jeg ble hos han. De første mnd etter barnet var født gikk "greit" Han var verdens mest lykkeligste pappa! Jeg klarte ikke bo på samme plass, ikke han heller, så vi flyttet til en liten bygd. Ble litt bedre. Men så Klikket han fulstendig. Begynnte å slå meg. Jeg har bestandig hatt "ben i nesen", men jeg klare ikke å forlate han. Han smittet meg med en kjønnsykdom.. NÅ var det nok! Jeg flyttet! Har fått vite han han hadde et forhold til en annen jente i bygda, mens vi bodde dær.Da dette kom ut begynnte folk å misslike han, ryktene gikk, han var en stor drittsekk. Dette tok han svært tungt,stakkar... Trygglet og ba om å få være sammen med meg igjen, jeg sa ALDRI! I denne perioden var han svært langt nede og som det omsorgsmenneske jeg er trøstet jeg han.. Selv om jeg ikke ville!! Bitterheten min utviklet seg til hat.Men torte ikke å la han være alene, da han truet med selvmord. jeg Studerte i denne perioden, men turte ikke å gå på skolen.Når jeg kjennte at jeg begynnte å bli gla i han igjen, ble jeg livredd.Bet tenna isammen, hele kroppen min nektet! vi er på en måte sammen nå..vet at du som leser dette tenker: Hun er ikke klok, som er sammen med han. Vet ikke egentlig hvorfor jeg skriver dette, så lang tid etterpå. Er av den oppfattning : det finns en grunn til alt. Jeg leter enda etter grunnen..Men finner den nok aldri... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/95060-lei-av-%C3%A5-bli-lurt/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
KaVa Skrevet 28. februar 2003 Del Skrevet 28. februar 2003 Kjære deg. Du er ikke ansvarlig for hans liv. Det er han ansvarlig for selv. Du BØR komme deg ut av forholdet, spesielt for barnets skyld. At han truer med selvmord for å få deg tilbake, er psykisk terror på sitt verste. Men det er IKKE ditt ansvar. Kom deg unna fyren. NÅ. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/95060-lei-av-%C3%A5-bli-lurt/#findComment-531429 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest k 72 Skrevet 28. februar 2003 Del Skrevet 28. februar 2003 Kjære deg. Du er ikke ansvarlig for hans liv. Det er han ansvarlig for selv. Du BØR komme deg ut av forholdet, spesielt for barnets skyld. At han truer med selvmord for å få deg tilbake, er psykisk terror på sitt verste. Men det er IKKE ditt ansvar. Kom deg unna fyren. NÅ. Takk for responsen! Vet jeg burde ha gjort det for lenge lenge siden, problemet er at han har så mange andre utrolige fine sider. Han har sluttet å slå, men syker meg ned til tider. Skal mye til for å klare det, men han er på god vei til å klare det. han er en flink og snill pappa, selv om han er mye borte.. jobb..ellers gjør han alt for a jeg ikke skal føle meg usikker på han. problemet er at jeg klarer ikke å glemme det han HAR gjort. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/95060-lei-av-%C3%A5-bli-lurt/#findComment-531447 Del på andre sider Flere delingsvalg…
KaVa Skrevet 28. februar 2003 Del Skrevet 28. februar 2003 Takk for responsen! Vet jeg burde ha gjort det for lenge lenge siden, problemet er at han har så mange andre utrolige fine sider. Han har sluttet å slå, men syker meg ned til tider. Skal mye til for å klare det, men han er på god vei til å klare det. han er en flink og snill pappa, selv om han er mye borte.. jobb..ellers gjør han alt for a jeg ikke skal føle meg usikker på han. problemet er at jeg klarer ikke å glemme det han HAR gjort. Dersom du velger å bli hos han, så må du i alle fall forsøke å sikre deg. Ikke la deg bli isolert fra venner/familie. Ikke la han ta kontrollen over livet ditt. Gjør det klart for han at dette er hans aller siste sjanse - og bryter han den SÅ GÅR DU, uansett bønner, trusler eller psykisk terror. At han psyker deg ned, er ikke bra. Historikken din med han tyder på at han har "gode perioder" og "dårlige perioder". Du sier han har sluttet å slå - men for hvor lenge? Og neste gang kan det hende at det ikke bare er deg, men også barnet ditt det går ut over? Slike typer har en tendens til IKKE å forbedre seg, i alle fall ikke for lengre perioder. Derfor mener jeg at du må ta hensyn til deg og ditt barn først. Dersom du ikke er 100 prosent sikker på at han kommer til å oppføre seg skikkelig mot dere, så ville jeg reist fra han. Du må huske at DIN livskvalitet er viktig, den også! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/95060-lei-av-%C3%A5-bli-lurt/#findComment-531454 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ikke undertegnet Skrevet 28. februar 2003 Del Skrevet 28. februar 2003 Takk for responsen! Vet jeg burde ha gjort det for lenge lenge siden, problemet er at han har så mange andre utrolige fine sider. Han har sluttet å slå, men syker meg ned til tider. Skal mye til for å klare det, men han er på god vei til å klare det. han er en flink og snill pappa, selv om han er mye borte.. jobb..ellers gjør han alt for a jeg ikke skal føle meg usikker på han. problemet er at jeg klarer ikke å glemme det han HAR gjort. Hvilket råd ville du gitt din beste venninne eller din søster dersom du så at hun var i et forhold med en drittsekk som helt klart ikke var bra for henne? Vil du at ungen din skal vokse opp i en familie hvor far er stygg mot mor? Mannen min gjorde det, og han har nå gått i terapi i flere år, og barndommen er for ham fortsatt smertefull å tenke på. Ta ansvar for barnet ditt! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/95060-lei-av-%C3%A5-bli-lurt/#findComment-531457 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest k 72 Skrevet 28. februar 2003 Del Skrevet 28. februar 2003 Hvilket råd ville du gitt din beste venninne eller din søster dersom du så at hun var i et forhold med en drittsekk som helt klart ikke var bra for henne? Vil du at ungen din skal vokse opp i en familie hvor far er stygg mot mor? Mannen min gjorde det, og han har nå gått i terapi i flere år, og barndommen er for ham fortsatt smertefull å tenke på. Ta ansvar for barnet ditt! Det er helt klart at jeg ville gjort hva jeg kunne for andre i en slik situsjon! Klarer bare ikke å se helt klart når det gjelder meg selv. Han har også en vond fortid, har tengt på om det kan være en grunn. Overfor barnet er han overhodet ingen trussel! forguder ongen sin! skjønner bare ikke hvorfor han kan gjøre, har gjort alt dette mot meg, visst han elsker meg. finner ikke svaret og det plager meg! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/95060-lei-av-%C3%A5-bli-lurt/#findComment-531480 Del på andre sider Flere delingsvalg…
moi Skrevet 28. februar 2003 Del Skrevet 28. februar 2003 Det er helt klart at jeg ville gjort hva jeg kunne for andre i en slik situsjon! Klarer bare ikke å se helt klart når det gjelder meg selv. Han har også en vond fortid, har tengt på om det kan være en grunn. Overfor barnet er han overhodet ingen trussel! forguder ongen sin! skjønner bare ikke hvorfor han kan gjøre, har gjort alt dette mot meg, visst han elsker meg. finner ikke svaret og det plager meg! "Overfor barnet er han overhodet ingen trussel! forguder ongen sin! skjønner bare ikke hvorfor han kan gjøre, har gjort alt dette mot meg, visst han elsker meg." Er barnet aldri til stede når han er slem mot deg? Du vet vel at barn ikke bare tar skade av å bli mishandlet, men også av å se far være slem mot mor? Hvis det er ei jente er sjansen større for at hun vil ende opp med en mann som er stygg mot henne, for vi mennesker søker nå engang mot det vi kjenner, for der ligger tryggheten. Hvis det er en gutt, øker sjansen for at han vil mishandle sin partner, for det er det han har vokst opp med og det er slik han tror det skal være. Hvor stor tror du sjansen er for at han elsker deg når han behandler deg så stygt? Har du foreslått familieterapi? Hva sier han da? Sett foten ned, jente, og la den fyren ta ansvar for sine egne handlinger! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/95060-lei-av-%C3%A5-bli-lurt/#findComment-531502 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest k 72 Skrevet 28. februar 2003 Del Skrevet 28. februar 2003 "Overfor barnet er han overhodet ingen trussel! forguder ongen sin! skjønner bare ikke hvorfor han kan gjøre, har gjort alt dette mot meg, visst han elsker meg." Er barnet aldri til stede når han er slem mot deg? Du vet vel at barn ikke bare tar skade av å bli mishandlet, men også av å se far være slem mot mor? Hvis det er ei jente er sjansen større for at hun vil ende opp med en mann som er stygg mot henne, for vi mennesker søker nå engang mot det vi kjenner, for der ligger tryggheten. Hvis det er en gutt, øker sjansen for at han vil mishandle sin partner, for det er det han har vokst opp med og det er slik han tror det skal være. Hvor stor tror du sjansen er for at han elsker deg når han behandler deg så stygt? Har du foreslått familieterapi? Hva sier han da? Sett foten ned, jente, og la den fyren ta ansvar for sine egne handlinger! Nei ongen vår er/var aldri tilstede.var som regel i seng da. Han slo når han følte seg usikker på meg, eller når han følte ting var urettferdig, som han sier. Når vi diskuterer må jeg veie ordene mine på gullskåler, for at han ikke skal bli sint. Dette orket jeg ikke, så jeg sluttet å kommentere det han sa. Men han ble sint for det også. det er håpløst å diskutere med han, kommer han "til kort" i munnen, er det bedre og bruke hendene. Har heldivis ikke rørt meg på lenge nå. gav han EN sjanse til. For dette orker jeg ikke mer! Får være måte på hva man skal gjøre for at barna skal vokse opp med begge foreldrene!!! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/95060-lei-av-%C3%A5-bli-lurt/#findComment-531533 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tonette Skrevet 28. februar 2003 Del Skrevet 28. februar 2003 Jeg er redd du aldri kommer til å bli lykkelig med den mannen. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/95060-lei-av-%C3%A5-bli-lurt/#findComment-531730 Del på andre sider Flere delingsvalg…
SierDuDet Skrevet 28. februar 2003 Del Skrevet 28. februar 2003 Han her høres ut som et nyhetsoppslag. "Det var en familietragedie...". Stikk før du, ungen og han ender i en stygg statistikk. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/95060-lei-av-%C3%A5-bli-lurt/#findComment-531734 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Angela1365380318 Skrevet 1. mars 2003 Del Skrevet 1. mars 2003 Nei ongen vår er/var aldri tilstede.var som regel i seng da. Han slo når han følte seg usikker på meg, eller når han følte ting var urettferdig, som han sier. Når vi diskuterer må jeg veie ordene mine på gullskåler, for at han ikke skal bli sint. Dette orket jeg ikke, så jeg sluttet å kommentere det han sa. Men han ble sint for det også. det er håpløst å diskutere med han, kommer han "til kort" i munnen, er det bedre og bruke hendene. Har heldivis ikke rørt meg på lenge nå. gav han EN sjanse til. For dette orker jeg ikke mer! Får være måte på hva man skal gjøre for at barna skal vokse opp med begge foreldrene!!! Du var nok sansynligvis en veldig sterk å klar jente en gang i tiden, men nå har han ødelagt deg.. Det er ikke din feil, men hans. Du sier at du ikke klarer å glemme det han har gjort mot deg, da må du bare la han gå. Og ja det gjør J**** vondt der og da, det er hardt og vanskelig, men over tid vil du se at dette er det beste for deg, barnet ditt og han. Om han virkelig vil dø hadde han tatt livet sitt for lenge siden, de fleste som ønsker å dø klarer å ta selvmord. De som ikke ønsker, men ønsker oppmerksomhet eller hjelp, ubevisst eller bevisst gjør misslykkede forsøk, og de som vil få kontroll over andre mennesker truer. Han høres ut som en psykopat, du har sikkert gjort mye galt opp gjennom tidene du også, som har fått han sint, men han har ingen rett til å slå deg. Sansynligvis er han utro med deg nå også, en gang utro er ingen gang, to ganger er to ganger osv. Hva får deg til å tro at han ikke gjør det bak din rygg nå også. Du skriver at du må trøste han, støtte han, få han vekk fra selvmordstanker osv. Slik jeg ser det har du overtatt morsrollen for han, han trenger å være alene å klare seg selv, og du fortjener noe bedre!! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/95060-lei-av-%C3%A5-bli-lurt/#findComment-531925 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Viole Skrevet 1. mars 2003 Del Skrevet 1. mars 2003 Kjære deg! En slik psykopat har jeg også levd i lag med. Det er veldig vanskelig å komme ut av et slikt forhold for han klarer å innbille deg at dere skal FÅ det godt i fremtiden - ! Du kan trøste deg med at du ikke blir den siste dama han driver fysisk og psykisk terror mot. Vær nøye med å skrive ned datoene for når han utøver vold mot deg - du kan få god bruk for dette i en senere rettsak. Motto: Har han slått deg EN gang, så gjør han det helt sikkert igjen. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/95060-lei-av-%C3%A5-bli-lurt/#findComment-532255 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mislykket Skrevet 1. mars 2003 Del Skrevet 1. mars 2003 Hei! jeg tror din historie igjen viser viktigheten av at en forelsker seg i rett person. I den forbindelse vil jeg peke på verdier som idag kan synes lite attraktive, men som kanskje burde være mer attraktive: (a) vennlighet, ( godhet, © evne til å elske en annen ...jeg tror at dersom en velger seg en partner med disse trekkene (fremfor at han/hun kan virke "spennende" eller "pen"), så kan det gå riktig bra. Vennlig hilsen en "gammeldags" og sikkert veldig kjedelig romantiker 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/95060-lei-av-%C3%A5-bli-lurt/#findComment-532749 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest slitern Skrevet 14. mars 2003 Del Skrevet 14. mars 2003 Hei! jeg tror din historie igjen viser viktigheten av at en forelsker seg i rett person. I den forbindelse vil jeg peke på verdier som idag kan synes lite attraktive, men som kanskje burde være mer attraktive: (a) vennlighet, ( godhet, © evne til å elske en annen ...jeg tror at dersom en velger seg en partner med disse trekkene (fremfor at han/hun kan virke "spennende" eller "pen"), så kan det gå riktig bra. Vennlig hilsen en "gammeldags" og sikkert veldig kjedelig romantiker Det var et fornuftig innlegg mislykket. Jeg har selv endret mitt syn på menn ettersom jeg nå går etter mer dypere verdier. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/95060-lei-av-%C3%A5-bli-lurt/#findComment-544991 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ghjghjghj Skrevet 26. mars 2003 Del Skrevet 26. mars 2003 Hei.. jeg vet.. er/har vært der selv. De er ikke voksne vet du.. har ikke fått oppdragelse og grensesettinger godt nok til at de har utviklet empati. Så ubeskrivelig egoistiske. Vi er bare et speil for dem, en forlengelse av dem. Fasaden deres. Mens de holder på med hva de føler for. Prøv å les masse om det og - for hver egoistisk handling han gjør - pek på det og sett det i perspektiv. Det gjorde jeg. Til slutt var jeg ikke så om å gjøre å tviholde på lenger.. mens den tiden der jeg dro på byen, var meg selv og levde mitt eget liv, var han etterm eg som bare det, skulle ha meg, måtte ha meg, gjorde alt for meg. Føler ikke han har gjort noe galt selv om han har slått gang på gang. Han sier av og til at han angrer ja, men jeg hører på han og ser på han at han egentlig ikke angrer. Føler ikke at det er galt selv om han vet det er det. Er ikke i stand til å gjøre noe som krever noe av han. F.eks. har han nå i et halvt år sagt at han skal gjøre det godt igjen, virkelig gå inn for å gjøre det godt igjen. Jada. Følgende skjer: Reisene han har snakket så fagert om blir utsatt i det lengste. Utroskap blir likegyldig bortforklart med at "han bare måtte bort". Jeg gjør det slutt, han lover at "NÅ er han seg selv igjen og han ville aldri ha gjort noe sånnt når han er ved sine fulle fem". Reiser skal bli. Neste måned. Neste måned. Minner jeg han på det: Har ikke nok penger akkurat nå. Hva pengene går til? Sextelefoner. Hva annet kan jeg vel bare drømme meg til. Han gjør jo aldri noe galt, så hvorfor skal han innrømme noe.. (utroskapen tok jeg han på fersken med...) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/95060-lei-av-%C3%A5-bli-lurt/#findComment-556545 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.