Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg er ei jente på 23 år, med fast seksualpartner. De siste tre-fire månedene har jeg merket en stikkende smerte inni skjeden under samleie. (Rett etter inngangen)Den sitter på høyre side, et par cm inn.

Har prøvd å kjenne etter, og synes jeg kjenner en ujevnhet, en liten "skrukk", på en måte. Det er ikke mulig for meg å se selv da det er inni.

Smerten kommer når vi har hatt hyppigere sex enn vanlig, akkurat som om det er et slags sår, som blir irritert av friksjonen.

Jeg har ingen problemer med tørrhet i skjeden, og utfloden er normal så vidt jeg vet. Etter samleiet kan jeg føle en lokal nummenhet, og vann svir skikkelig.

Jeg har ingen peiling på hva dette skyldes, og er redd for at det kan noe være noe "farlig", eller kronisk.

Jeg har hatt flere seksualpartnere, og hatt regelmessig sex i årevis, og ikke hatt noen sånne problemer tidligere. Jeg har alltid hatt stor glede av sex, og er nå veldig redd for at dette skal ta fra meg den gleden.

For "vanlig", hyppig sex, lager vel ikke sår? Kan det være en vorte, eller noe annet?

Det ser ut til at dette ikke går over av selv, da det "rippes opp" igjen hele tiden. Hva det enn er håper jeg virkelig at det finnes en behandling...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/95081-smerter-i-skjeden-under-samleie/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Det er ikke mulig å stille diagnose uten å undersøke, men en mulighet er at det kan være betennelse i en av de kjertler som ligger mellom skjede og urinrør, iblant kan det føre til en utposning, det man betegner et divertikkel. Da vil det være smerter ved samleie og svie ved vannlatning. Man kan også ha betennelse i Bartholinkjertelen som sitter rett ved skjedeinngangen, men det gir vanligvis akutte smerter og hevelse. Virusinfeksjon med HPV som kan gi kjønnsvorter kan muligens også gi slike smerter. Uansett synes jeg du skal få en gynekolog til å se på deg så du ikke går rundt og engster deg unødig. Det du beskriver er ikke tegn på noe som i den forstand er ’farlig’.

Vennlig hilsen Mette H Moen

• 3 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...