Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nord-Trønder

For det første så kan du ikke få hatching ved norske klinikker, hverken offentlige eller private. Det er ikke lovlig i følge det norske regelverket. Men danskene er også her mer liberale og i Danmark kan du derfor få utført hatching på de befruktede eggene.

Teorien bak hatching er at skallene på de befruktede eggene er for tykke/seige og derfor ikke sprekker opp slik at de kan feste seg i livmora etter at de er satt inn. Derfor prøver man å "hjelpe" egget litt på vei. Slik jeg har forstått det brukes det to metoder. Den ene er at man lager små hull i skallet på egget og den andre er at man legger egget i en syreblanding som gjør at skallet sprekker opp. Den siste synes jeg høres litt tvilsom ut - syre - men den er sikkert helt harmløs.

Jeg forstår det slik at en utfører hatching på par som har hatt flere mislykkede forsøk. Med andre ord har hatt problemer med at eggene har festet seg. I tillegg tror jeg at kvinnens alder har betydning, dvs at de som nærmer seg 40 år (det gjør vi vel forsåvidt alle på sikt) oftere utfører hatching.

Vet at det er flere her som har vært i Danmark for å utføre hatching og de kan sikkert korrigere meg i tilfelle jeg har misforstått noe.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/95163-hva-er-hatching/#findComment-532112
Del på andre sider

Hei!

Hatching er et lite"inngre" i egget for at det lettere skal "klekke". De gjør det gjerne dersom man er godt voksen eller har hatt flere mislykkede forsøk. Enkelte egg kan ha litt seigt skall og ha vanskeligheter med å klekke på egenhånd, så derfor.I Danmark gjorde de det på alle mine 3 forsøk. Om det gjorde susen for oss vet jeg ikke, men ingen skade ihvertfall! De tok ikke ekstra betalt for det på Maigaard i Århus heller.

Massevis av lykke til og takk for gratulasjoner!

Klem kul

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/95163-hva-er-hatching/#findComment-532117
Del på andre sider

Gjest trust:)

For det første så kan du ikke få hatching ved norske klinikker, hverken offentlige eller private. Det er ikke lovlig i følge det norske regelverket. Men danskene er også her mer liberale og i Danmark kan du derfor få utført hatching på de befruktede eggene.

Teorien bak hatching er at skallene på de befruktede eggene er for tykke/seige og derfor ikke sprekker opp slik at de kan feste seg i livmora etter at de er satt inn. Derfor prøver man å "hjelpe" egget litt på vei. Slik jeg har forstått det brukes det to metoder. Den ene er at man lager små hull i skallet på egget og den andre er at man legger egget i en syreblanding som gjør at skallet sprekker opp. Den siste synes jeg høres litt tvilsom ut - syre - men den er sikkert helt harmløs.

Jeg forstår det slik at en utfører hatching på par som har hatt flere mislykkede forsøk. Med andre ord har hatt problemer med at eggene har festet seg. I tillegg tror jeg at kvinnens alder har betydning, dvs at de som nærmer seg 40 år (det gjør vi vel forsåvidt alle på sikt) oftere utfører hatching.

Vet at det er flere her som har vært i Danmark for å utføre hatching og de kan sikkert korrigere meg i tilfelle jeg har misforstått noe.

Tusen takk for svar!!

Jeg tror at vi vil prøve hatching hvis vi får lov til det.

Er bare 25 år, men har hatt flere misykkede forsøk, også pga lavt stoffskifte.

Tvi tvi for alle sammen!!

Danmark her kommer vi:))

koz trust:)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/95163-hva-er-hatching/#findComment-532165
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...