Lone123 Skrevet 1. mars 2003 Del Skrevet 1. mars 2003 Vi har fått beskjed om at det ikke finnes sædceller i sædvesken men i testikkelen og at mine eggledere er tilnærmet helt tette. Vi har fått anbefalt Ciconia, Århus og Carl von Linne-klinikken for TESE dvs. ICSI med operativt uttak av sædceller. Vi blir så i tvil. Kan dere, som sitter med en masse erfaring, si noe om hvilken klinikk som har de beste resultater på TESE? Har noen av dere erfaring fra de klinikkene jeg har blitt anbefalt? Hvordan reiste dere? Noe hotell å anbefale? Hvilken pris endte dere opp på? Det er forresten irriterende at dette ikke er lovlig i Norge. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/95186-tese/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
tillajo Skrevet 1. mars 2003 Del Skrevet 1. mars 2003 Ja - det er fryktelig irriterende at det ikke er lov med TESE i Norge !!!! Men når man altså skal utenlands, så vil jeg varmt anbefale Maigaard i Århus til slike forsøk. De er kjempeflinke, og dere blir riktig godt tatt vare på gjennom hele prosessen. Jeg ser at 2002-statistikken deres ikke er like god som den har vært i årene før. Men over tid har de vist kjempegode resultater på denne typen forsøk, og det er neppe tilfeldig. De er en liten klinikk, så statistikken for ett år blir ganske tilfeldig når det er så få forsøk pr. år av dene typen. Prisen er også i rette enden av skalaen. Du finner mer om det på www.maigaard.dk. Siden mannen din har tette sædledere (?), må dere bruke assistert befruktning uansett, så da spiller det for så vidt ingen rolle at egglederne er tilnærmet tette. Eggene må jo likevel hentes ut for befruktning. Mannen min har tette sædledere, og vi har tatt 2 forsøk hos Maigaard. Jeg ble gravid begge ganger, men første gang aborterte jeg. Nå starter vi opp igjen med søskenforsøk. Jeg skal ringe for oppstart på neste mens. Kanskje vi følges ? Lykke til videre 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/95186-tese/#findComment-532720 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trollmor Skrevet 1. mars 2003 Del Skrevet 1. mars 2003 Hei Lone ) Som tillajo, har vi også vært hos Maigaard i Århus. Mannen min har tette sædledere og jeg har en defekt eggleder. Vi hadde 3 forsøk hos Maigaard. Ble gravid både på 2. og 3. forsøk, men aborterte etter 2. forsøk. 3. forsøk ser ut til å gå meget bra, er gravid i uke 30 nå ) Vi kjøpte 3-pakning hos Maigaard til kr. 45000 DKR. (ICSI med operativt sæduttak) Medisinutgifter utover 15.000 får du refundert fra trygdekontoret. Vi valdte å reise med Colorline fra Kr.sand-Hirtshals. Ca. 2,5 times kjøring fra Hirtshals til Århus. Vi kjøpte hotellpakke via Colorline, som inkluderte reise tur/retur med bil, og hotell. Vi bodde på Hotell Royal som er et meget bra hotell i tillegg til at det ligger "midt i smørøyet", du har gågater med butikker og restauranter rett utenfor. Det er litt viktig å bo bra, siden en tross alt tilbringer en del tid på hotellet. Prisene varierer ettersom når på året dere har tenkt å reise, forrige gang vi reiste var august 2002, og da kom denne hotellpakken med 5 overnattinger på ca. 5.500. Du kan sjekke priser på www.colorline.no Ellers er jeg enig med deg, det er helt idiotisk at operativt sæduttak ikke er lov i Norge!!! Jeg tror FUB jobber med saken, men alt står jo på disse politikerne våre...... Dere må ha riktig LYKKE TIL, med forsøk! Håper dere får full klaff på første ) Hvis du lurer på noe mer; Bare spør ) Hilsen fra 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/95186-tese/#findComment-532736 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lone123 Skrevet 2. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2003 Ja - det er fryktelig irriterende at det ikke er lov med TESE i Norge !!!! Men når man altså skal utenlands, så vil jeg varmt anbefale Maigaard i Århus til slike forsøk. De er kjempeflinke, og dere blir riktig godt tatt vare på gjennom hele prosessen. Jeg ser at 2002-statistikken deres ikke er like god som den har vært i årene før. Men over tid har de vist kjempegode resultater på denne typen forsøk, og det er neppe tilfeldig. De er en liten klinikk, så statistikken for ett år blir ganske tilfeldig når det er så få forsøk pr. år av dene typen. Prisen er også i rette enden av skalaen. Du finner mer om det på www.maigaard.dk. Siden mannen din har tette sædledere (?), må dere bruke assistert befruktning uansett, så da spiller det for så vidt ingen rolle at egglederne er tilnærmet tette. Eggene må jo likevel hentes ut for befruktning. Mannen min har tette sædledere, og vi har tatt 2 forsøk hos Maigaard. Jeg ble gravid begge ganger, men første gang aborterte jeg. Nå starter vi opp igjen med søskenforsøk. Jeg skal ringe for oppstart på neste mens. Kanskje vi følges ? Lykke til videre Trollmor - så fint at dere har lyktes - uke 30 - ikke lenge igjen.. Tillajo - kanskje møtes vi i Århus denne våren. Det er ikke fritt for at man har en masse tanker om dette - jeg tenker snart ikke på noe annet. - har vi for høye forhåpninger? - vil dette gå vår vei? Det er vel bare å kaste seg uti det. Håpe på det beste. Holde motet oppe. Det er veldig positivt at man deler positive og negative nyheter i dette forumet. Man får støtte og omtanke i en sak som kankje ligger tungt for de fleste å snakke om. Stå på alle sammen - vi skal lykkes! Så fint at det er så mye blått-støv for tiden. De beste lykkeønskninger fra 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/95186-tese/#findComment-532953 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Venus Skrevet 2. mars 2003 Del Skrevet 2. mars 2003 Jeg vil også snakke varmt om Maigaard. Har akkurat blitt gravid på 3. forsøk der, med samme diagnose som dere, og Trollmor og Tillajo. Idiotisk at operativt uttak ikke er tillatt i dette pottittlandet vi bor i. Resultatene fra klinikkene kan du se på www.maigaard.dk og www.ciconia.dk. Forruten alt det Trollmor og Tillajo skriver om, vil jeg i tillegg understreke at i prisen på 3-pack hos Maigaard er alle operative sæduttak inkludert, i motsetning til de andre klinikkene hvor man betaler for det i tillegg hver gang. Må man ha flere forsøk, blir det fort mye dyrere å velge en av de andre. Noe som ikke er så lett å skjønne utfra prislisten. Dessuten utfører de hatching på eggene uten ekstra kostnad dersom man ønsker det. Jeg må også tilføye at vårt første barn ble laget hos Ciconia (av Maigaard da han jobbet der) - ikke noe negativt å si om den klinikken, men den er større og dermed mer upersonlig. Maigaard og de menneskene som jobber hos ham er bare fantastiske! Jeg må bare si at jeg håper noen kan skrive positive innlegg om Linne og Ciconia også, da vi er 3 jenter som har blitt gravide etter behandling hos Maigaard, så vi er vel ikke særlig objektive....... Anbefaler også hotellpakke med Colorline, men hold dere unna feriene! Lykke til, Lone! De fleste blir gravide, noen trenger bare litt flere forsøk. Gir dere opp, så har dere tapt! (Vi fikk vesla på 1. forsøk, men måtte ha 4 forsøk + et avbrutt for å klare det denne gangen!) Vi følger spent med! Klem fra 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/95186-tese/#findComment-533412 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Julie67 Skrevet 3. mars 2003 Del Skrevet 3. mars 2003 Hei! Vi også måtte bruke TESE metode. Det er HELT uforståelig at dette er IKKE tillate i Norge!!! Egg kan/må hentes ut, men ikke sæd! De som bestemte det er ingenting mer en gruppe av IDIOT! Vel, nok om det. Vi bruket en klinikken i Göteborg. 1. forsøk, gravid, men sluttet med SA etter 7 uke. 2. forsøk, nå er jeg i uke 32 :-) Jeg synes at Göteborg er bedre valg enn Danmark for oss. Vi bor i Oslo, kun 4 times kjøring til Göteborg. Alt er så mye rimeligere der bort, ikke minst svenske er lettere å forstår enn dansk ;-) Leg og sykepleie er kjempe hyggelig og flinke, meget proffessonale. lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/95186-tese/#findComment-533901 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ninni0 Skrevet 4. mars 2003 Del Skrevet 4. mars 2003 Hei på deg Får henge meg på "Maigaard-gjengen". Har vært hos dem i 2001/2002. Klaffet på tredje forsøk og har nå søte og flotte tvillinger på 4 mnd. Vi kjørte fra Stavanger til Kristiansand, men bestillte båt og hotell for seg. Har bodd på Ritz: meget sentralt, god frokost, relativt trangt rom. Har bodd på Guldsmeden: sentralt, men vi likte oss ikke, så vi byttet etter første natt. Trangt rom med lite bad. Knøttliten spisesal, men noen liker det lille og intime, så det kan være verdt å prøve. Har bodd på Royal: Knallbra!! Kjempestort rom, og svært bra frokost. De har tilbud i høytider, så ring og sjekk prisen. Vi betalte noe med 800 kroner for nyttårshelgen, men på internett står den doble pris. Har bodd på La Tour: Et rimelig alternativ med bra størrelse på rommet. God frokost, men hotellet er mer et motell. Man går inn på rommet fre urtsiden, og man kan ikke åpne vinduene, så det kan bli varmt på sommeren. Helt greit for en slank lommebok. Det er jo svært ulike krav vi har til comfort, men det er jo ingen problem å bytte hotel når man er der nede. Er sikker på at Cicconia er kjempebra, det er jo mange som har lykktes der også. Lykke til i prosessen videre!! Klem fra 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/95186-tese/#findComment-534835 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.