Gå til innhold

Rett til sykepenger etter permisjon?

Anbefalte innlegg

I april ble jeg mamma til nr. 4!! Jeg fikk innvilget fødselspenger, og permisjonstiden er snart ute.

Jeg er ikke fast ansatt noe sted, men tok tilfeldige vakter på en komunal arbeidsplass i opptjeningstiden. Jeg jobbet også som avløser gjennom kommunens avløserlag. Jeg rakk akkurat opp til grensen for opptjening av fødselspenger.

Jeg har nå fått psykiske problemer i forbindelse med svangerskap og fødsel. Jeg tror det blir vanskelig å søke jobb nå, føler jeg trenger tid på å jobbe med meg selv. Legen vil sykemelde meg. Har jeg rett på sykepenger?

Jeg håper du kan hjelpe meg med dette.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/9519-rett-til-sykepenger-etter-permisjon/
Del på andre sider

Fortsetter under...

I april ble jeg mamma til nr. 4!! Jeg fikk innvilget fødselspenger, og permisjonstiden er snart ute.

Jeg er ikke fast ansatt noe sted, men tok tilfeldige vakter på en komunal arbeidsplass i opptjeningstiden. Jeg jobbet også som avløser gjennom kommunens avløserlag. Jeg rakk akkurat opp til grensen for opptjening av fødselspenger.

Jeg har nå fått psykiske problemer i forbindelse med svangerskap og fødsel. Jeg tror det blir vanskelig å søke jobb nå, føler jeg trenger tid på å jobbe med meg selv. Legen vil sykemelde meg. Har jeg rett på sykepenger?

Jeg håper du kan hjelpe meg med dette.

Irene Grøneng

Ja, fødselspenger likestilles med arbeid når det gjelder opptjening av sykepenger. Men du bør (hvis mulig) får sykmelding senest dagen før fødselspengene opphører, ellers kan du risikere at du bare får 65% av siste 3 års inntekt fra 15. sykedag! (ftrl § 8-47)

Irene Grøneng

Ja, fødselspenger likestilles med arbeid når det gjelder opptjening av sykepenger. Men du bør (hvis mulig) får sykmelding senest dagen før fødselspengene opphører, ellers kan du risikere at du bare får 65% av siste 3 års inntekt fra 15. sykedag! (ftrl § 8-47)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...