Gå til innhold

Bare en tanke om kvinners logikk ved graviditet...

Anbefalte innlegg

Har lest og til tider latt meg provosere og hisse opp ved å lese petter smarts innlegg litt lenger nede...

Så tenkte jeg; hva med å snu det han sier litt på hodet og si at mannfolk skal prise seg lykkelige over våre hormonelle ulogiske utbrudd???

Hva om naturen har ordnet det sånn for dere menn at den hormonelle ustabile og ulogiske oppførselen vår rett og slett er naturens måte å herde dere menn til å takle det å bli fedre....????

Det er vel ikke måte på mengder snørr, tårer, raseriutbrudd og kritisering som venter dere av deres egne avkom i tiden fremover...

Hva om vi er blitt utstyrt med disse ulogiske hormonene rett og slett for å finne ut om dere virkelig duger til det dere har "gjort mot oss...", nemlig å sette deres egne avkom på oss. Petter smart sa det selv; det er det som er poenget for dem....å få barn selv, og ikke overta omsorgen for andres barn...

Det var min måte å se det på,men så er jeg en gravid kvinne i hormonell ubalanse også da:-)

Fortsetter under...

Annonse

hva kan jeg si, dette grenser mot den usaklige... men du skal ha for forsøket, det skal du, men en dårligere ligning enn det tror jeg du ska lete lenge etter...

blir jo nesten som å forsvare late og ufordraglige menns trang etter å sitte på ræva foran tv'n eller pc'n med "at det er en forsmak på barn i trassalderen", mm, høres jo plausibelt ut?

god natt til dere alle:-)

hva kan jeg si, dette grenser mot den usaklige... men du skal ha for forsøket, det skal du, men en dårligere ligning enn det tror jeg du ska lete lenge etter...

blir jo nesten som å forsvare late og ufordraglige menns trang etter å sitte på ræva foran tv'n eller pc'n med "at det er en forsmak på barn i trassalderen", mm, høres jo plausibelt ut?

god natt til dere alle:-)

Skjønner ikke helt hvordan dette er å forsvare slike menn, men ...? Vil du forklare meg det?

I dine ører er dette kanskskje det dummeste du har hørt, men meningene og tankene er ulike vet du....Og dette var bare en tanke på lik linje med alle andre sine spekulasjoner om hormoner og logikk ved graviditet....

petter smart

Fy faen #¤¤¤&" Eller noe, var det bra? Ble skikkelig provosert nå ja, eller kanskje ikke helt.

En teori som har en viss støtte i virkeligheten, men som virker mer som en dårlig unnskyldning for deres oppførsel.

Barn kan være vanskelig å hanskes med, men hva dette går ut på endrer seg når de blir eldre. Små barn gråter mye og holder deg våken, så krabber de rundt og spiser på alt, de begynner å gå ute av syne, de kommer i trassalsderen osv. Slik at en får hele tiden ett problem om gangen og en herdes underveis.

Det er uansett få likhetstegn mellom kvinners oppførsel under graviditet og barns oppførsel.

Og er det ikke nok med ett barn i huset (med mindre en får tvillinger e.l. da)?

Fy faen #¤¤¤&" Eller noe, var det bra? Ble skikkelig provosert nå ja, eller kanskje ikke helt.

En teori som har en viss støtte i virkeligheten, men som virker mer som en dårlig unnskyldning for deres oppførsel.

Barn kan være vanskelig å hanskes med, men hva dette går ut på endrer seg når de blir eldre. Små barn gråter mye og holder deg våken, så krabber de rundt og spiser på alt, de begynner å gå ute av syne, de kommer i trassalsderen osv. Slik at en får hele tiden ett problem om gangen og en herdes underveis.

Det er uansett få likhetstegn mellom kvinners oppførsel under graviditet og barns oppførsel.

Og er det ikke nok med ett barn i huset (med mindre en får tvillinger e.l. da)?

ETT PROBLEM OM GANGEN, ja det er ikke mange barn du har oppdratt tenker jeg. Men shit, jeg tror jeg vil legge hele denne debatten død, enige bblir vi nok ikke uansett. Og når det kommer til naturens gang tror jeg vi uansett har lite å stille opp med.

Jeg siterer min gamle mattelærer; Det er ikke alt du skal forstå, noe må du bare godta at sånn er det...

petter smart

ETT PROBLEM OM GANGEN, ja det er ikke mange barn du har oppdratt tenker jeg. Men shit, jeg tror jeg vil legge hele denne debatten død, enige bblir vi nok ikke uansett. Og når det kommer til naturens gang tror jeg vi uansett har lite å stille opp med.

Jeg siterer min gamle mattelærer; Det er ikke alt du skal forstå, noe må du bare godta at sånn er det...

Jeg skjønner meg nok bedre på matte enn på kvinner :-)

Enige blir vi kanskje ikke, selv om jeg tror vi er ganske enige - Ingen av oss skjønner logikken bak hvorfor kvinner og menn oppfører seg som de gjør.

Som tidligere nevnt har jeg hittil nøyd meg med å være onkel. Da er det bare å gi barna tilbake når det blir problemer.

Enige blir vi kanskje ikke, selv om jeg tror vi er ganske enige - Ingen av oss skjønner logikken bak hvorfor kvinner og menn oppfører seg som de gjør.

Som tidligere nevnt har jeg hittil nøyd meg med å være onkel. Da er det bare å gi barna tilbake når det blir problemer.

Ja, du har kanskje rett. Takk for meningsytringer...til en annen gang...ha det bra.

Ulv I Faarikaal

Jeg liker også å være onkel :-) skumme fløten liksom ? Unga og jeg har mye moro, og foreldre får litt fri.

Blir de sure og grinete elle bleia lukter vondt, er det bare og levere dem tilbake.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...