Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Svarmeg

Jeg er ei jente på 26 år som har ei venninne jeg ikke helt vet hvor jeg har..

Hun er i tillegg svigerinna mi..(dama til broren til typen min)

For noen år siden ble vi ganske uvenner pga at hun la ann på typen min, sendte meld, var veldig lei i kjeften...osv. Rett og slett orntlig ekkel.

Etter det prata vi ikke mye med henne, kun da familien møttes.

Så begynte jeg å prøve å få litt bedre kontankt med henne for en stund siden, tenkte jeg skulle legge alt bak meg (..!?)) og begynne med blanke ark. Men jeg følte hele tiden at hun ikke ville være med meg, fant på unnskyldninger hele tiden og var nesten litt ukoselig. Vi har vært på et par fester sammen og noen besøk i det siste og jeg ser tydelig at hun fortsatt er sjarmert av typen min. Han kommer i første rekke kan du si, i forhold til meg.

Men nå, helt plutselig, har hun begynt å ville være med meg. Hun ber meg med på forskjellig, og skriver veldig koselige meldinger til meg ol.

Og da må jeg si at jeg plutselig får opp en liten sperre, er sikkert dumt av meg for kanskje hun faktisk prøver, men jeg merker det nå at jeg ikke kan hjelpe å tenke at hun har en baktanke med alt hun gjør og foreslår, i forhold til meg..

Er dette galt av meg? Er jeg bare livredd for at hun skal skuffe meg igjen...? Kan jo nevne at jeg har begynt med antidepressiva etter slik hun dreiv på for noen år siden, det ødela psyken min helt..

Eller skal jeg stole på henne..? Kan faktisk folk forandre seg..? Ser jo ut som om hun forsatt er utrolig sjarmert av typen min..Kan hun da være helt ærlig med meg..?

Hjelp, trenger desperat hjelp og svar!!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/95232-stole-p%C3%A5-eller-ikke/
Del på andre sider

Fortsetter under...

tigertrollet

Det er helt naturlig at du blir reservert når hennes adferd endrer seg sånn.

Jeg hadde ihvertfall lurt på hva motivet var nå siden det ikke har vært slik før.

Klart du er redd for at ting skal gjenta seg (at du blir såret) -det er et naturlig beskyttelsesinnstinkt i oss.

Ut i fra det lille jeg vet om deres forhold ville jeg helt klart vært reservert og sett ann hvordan det utviklet seg.

Folk kan endre adferd, ja. Men da må de erkjenne/være klar over at adferden ikke var riktig.

Herregud1365380451

Det er helt naturlig at du blir reservert når hennes adferd endrer seg sånn.

Jeg hadde ihvertfall lurt på hva motivet var nå siden det ikke har vært slik før.

Klart du er redd for at ting skal gjenta seg (at du blir såret) -det er et naturlig beskyttelsesinnstinkt i oss.

Ut i fra det lille jeg vet om deres forhold ville jeg helt klart vært reservert og sett ann hvordan det utviklet seg.

Folk kan endre adferd, ja. Men da må de erkjenne/være klar over at adferden ikke var riktig.

Det er aldri koselig å være "uvenner" med noen særlig ikke så nær familie men jeg ville nok vært meget skeptisk til henne ja ! Men selvfølgelig kan jo folk endre seg, så hadde jeg vært deg ville jeg vært høflig med henne og sett det an om hun fortjener tillitten din igjen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...