Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Eirik_29

Jeg møtte en jente på fest ikveld. Vi dro på disko etterpå, og der ble det endel klining og temmelig tett dansing. Jeg fulgte henne hjem etterpå, og hun inviterte meg ikke inn, men jeg fikk telefonnummeret hennes.

Jeg oppfatter dette som en invitasjon til å ta videre initiativ. Jeg lurer på hva som er det beste å gjøre som neste step. Foreløpig har jeg tenkt ut disse alternativene:

i) Be henne med ut på kafe.

ii) Be henne på kino.

iii) Be henne ut på restaurant.

iv) Be henne på middag hos meg.

a) Hvilke av disse alternativene er best ? Er det noen bedre forslag ?

B) Når bør jeg kontakte henne ? Søndag ? Mandag ? Tirsdag ?

c) Bør jeg ringe henne eller kontakte henne per SMS ? Selv føler jeg at det er litt feigt å kontakte henne per SMS. Men på den annen side så er det lettere å avslå en SMS-melding. Jeg vil nødig presse meg på. Hva er mest velkomment ? SMS eller en telefon ?

Jeg er 29 år, hun er 26.

Takker for svar :-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/95249-hva-b%C3%B8r-neste-trinn-v%C3%A6re/
Del på andre sider

Fortsetter under...

tigertrollet

Send SMS eller ring. Det er jo så vanlig med SMS at jeg ville ihvertfall ikke reagert negativt på det -hadde nesten forventet SMS faktisk:-) Dessuten er det greit å lodde stemningen med SMS og event ringe å avtale nærmere om hun takker ja.

Gjør det i dag! Vi jenter liker at dere er ærlige og ikke spiller spill. Hvis hun liker deg kan du være sikker på at hun har tenkt mye på deg allerede og at hun nå stirrer ihjel mobilen sin for å få den til å lage lyd....*s*

Be henne ut på café eller kino. Med kino er det jo greit å ta en kopp kaffe først uansett. Inviter henne hjem til deg eller på restaurant på 2. eller 3. date. Jeg synes jaffal det blir litt voldsomt. Sjekk ut om dere virkelig liker hverandre og har samme connection -i edru tilstand også;-)

Lykke til:-)

Du ringer og takker for en koselig kveld. Og spør om hun har lyst til å møte deg i byen for en kaffe. Når dere har gjort det (som gode venner uten å sitte som ei fuglebikkje og vente på kjeks) så spør du om hun har lyst til å treffe deg igjen, og om kino er aktuellt. I det tilfelle hun sier ja til kino da, så er interessen tilstede fra henne og.

Ikke noe stotring og stamming, eller famling etter ord. Bare vær rolig, vær deg selv og vær ærlig.

Sånn ville jeg ønsket det i alle fall.

Gudd løkk!

Jeg ville satt pris på å bli invitert med ut på kafè. Det er koselig å sitte og prate litt, og ikke ta det så høytidelig (som restaurantbesøk). Man får ikke pratet så mye i en mørk kinosal heller. Det blir litt feil, sånn i oppstartfasen når man prøver å bli kjent.

Altså; kafèbesøk, gjerne med et innlagt måltid senere på kvelden, dersom praten går og dere blir sultne etterhvert.

Ring mandag! Kanskje hun er fyllesyk søndag, så da er det best å la henne sove ut og komme seg. Men mandag er glimrende. Ingen vits å spille kostbar og drøye den for lenge.

Siden hun ga deg tlf.nr så er hun nok interessert , men kan jo være greit med en SMS sånn med en gang - og den kan du sende idag. Takk for en hyggelig kveld - vil gjerne holde kontakten med deg videre , eller noe sånt.

Hvis ikke du får en SMS tilbake om å dra et visst sted så kan du ringe imorgen og be henne med på kafe. Kan være greit å vente med spisingen til dere er blitt litt bedre kjent.

Gudd løkk!! Og hold oss oppdatert da !! :-)

Annonse

Gjest mislykket

Siden hun ga deg tlf.nr så er hun nok interessert , men kan jo være greit med en SMS sånn med en gang - og den kan du sende idag. Takk for en hyggelig kveld - vil gjerne holde kontakten med deg videre , eller noe sånt.

Hvis ikke du får en SMS tilbake om å dra et visst sted så kan du ringe imorgen og be henne med på kafe. Kan være greit å vente med spisingen til dere er blitt litt bedre kjent.

Gudd løkk!! Og hold oss oppdatert da !! :-)

Hei!

Jeg synes det ville vært smartere dersom han ga henne sitt nummer. Så kunne han ha ventet på henne. Er hun interessert i ham, vil hun sikkert ta kontakt.

Vennlig hilsen

Gjest mislykket

Du ringer og takker for en koselig kveld. Og spør om hun har lyst til å møte deg i byen for en kaffe. Når dere har gjort det (som gode venner uten å sitte som ei fuglebikkje og vente på kjeks) så spør du om hun har lyst til å treffe deg igjen, og om kino er aktuellt. I det tilfelle hun sier ja til kino da, så er interessen tilstede fra henne og.

Ikke noe stotring og stamming, eller famling etter ord. Bare vær rolig, vær deg selv og vær ærlig.

Sånn ville jeg ønsket det i alle fall.

Gudd løkk!

Hei!

Men kanskje h a n også kunne tenke seg at hun tok kontakt?

Vennlig hilsen

Gjest mislykket

Send SMS eller ring. Det er jo så vanlig med SMS at jeg ville ihvertfall ikke reagert negativt på det -hadde nesten forventet SMS faktisk:-) Dessuten er det greit å lodde stemningen med SMS og event ringe å avtale nærmere om hun takker ja.

Gjør det i dag! Vi jenter liker at dere er ærlige og ikke spiller spill. Hvis hun liker deg kan du være sikker på at hun har tenkt mye på deg allerede og at hun nå stirrer ihjel mobilen sin for å få den til å lage lyd....*s*

Be henne ut på café eller kino. Med kino er det jo greit å ta en kopp kaffe først uansett. Inviter henne hjem til deg eller på restaurant på 2. eller 3. date. Jeg synes jaffal det blir litt voldsomt. Sjekk ut om dere virkelig liker hverandre og har samme connection -i edru tilstand også;-)

Lykke til:-)

Hei!

Er du sikker på at du kan snakke for alle jenter/kvinner når du sier at dere liker at en er ærlig med dere... og ikke noe spill?

Vennlig hilsen

Gjest romantiker 25

Kan bare svare for meg selv, men... selv om jeg anser meg selv som såkalt "frigjort og uavhengig", foretrekker jeg faktisk at h a n tar initiativ. Jeg mener - hvis jeg gir ham nummeret mitt, er jeg interessert! (Velkommen til jenters verden av h i n t.)

Ring henne mandag ettermiddag, si takk for en hyggelig kveld, spør om hun har lyst til å bli bedre kjent... Jeg ville foreslått første møte på kafé eller for lunsj - slik blir 'møtet' litt mer avgrenset, og forventningen til å tilbringe hele dagen sammen blir mindre. Hvis samtalen glir lett, sier du igjen at du har hatt det hyggelig (kan nesten ikke understrekes for mye...) og spør om hun kanskje har lyst til å treffes igjen.

Jeg synes at middagstreff og annet som krever at man skal prate sammen lenge er litt risikabelt første date. Noen ganger finner man ut at man ikke har så mye å snakke om som man kanskje trodde i utgangspunktet, og da kan det være godt å ha en 'escape route'. Hvis problemer med å finne på samtaleemner, husk at alle liker å snakke om seg selv... - vær interessert!

Ta det rolig i begynnelsen, behold noe av spenningen. (Du høres for øvrig fornuftig ut - stol på magefølelsen din!)

Lykke til!

Annonse

Gjest mislykket

Ja, vi liker ikke spill. Men han bør ha LITT stolthet og ikke mase hvis han ikke får respons.

Hei!

Jeg spiller alltid med åpne kort: forsøker ikke å skjule at jeg er stygg og uintelligent. Men hjelper det?

(Nei!)

Men kvinner kan falle for Viggo Kr. og andre grove voldsforbrytere.

Et paradoks?

Vennlig hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...